No SSO cookie

Istoria Alpine – 1970-1980

voteaza
(0/ 0)
Istoria Alpine – 1970-1980
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 1971, compania Alpine a inregistrat 123 de victorii in raliul de la Monte Carlo, folosind masini cu motoare drivate din Renault R16. In 1973, ei au repetat seria de succese de la Monte Carlo si la raliul International, invingand echipele Porsche, Lancia si Ford. In tot acest timp, productia de modele A110 a crescut si s-au incheiat contracte de construcite pentru A110 si A108 cu fabrici din alte tari precum Spania, Mexic, Brazilia sau Bulgaria.

 
 

Anul 1973 a adus cu sine criza internationala de petrol, care a avut efecte profunde negative pentru majoritatea producatorilor specializati de automobile. Dintr-o productie totala de 1421 de unitati in 1972, Alpine a ajuns la un numar de 957 de unitati in 1974 si compania a fost salvata printr-o preluare de catre cei de la Renault. Din nefericire pentru Alpine, probleme lor au fost amplificate de faptul ca au trebuit sa proiecteze o inlocuire a modelului A110 si sa lanseze noua masina chiar in momentul in care criza europeana de petrol ajunsese la apogeu.

In timpul anilor 1970, Alpine a continuat sa isi promoveze campania de inlocuire a modelelor A110 si A310. In orice caz, pentru a contrabalansa succesul Alpine, alti producatori au crescut dezvoltarea modelelor speciale, de exemplu Lancia Stratos care avea un design, o marime si un concept de motor asemanator cu A110, desi era echipata cu un motor de Ferrari. Masinile proprii ale Alpine, inca bazate pe desingul din 1962 si folosind inca un numar mare de componente de productie din acea perioada, au devenit necompetitive.

De fapt, castigand campionatul international de raliuri si cu banii de la Renault, Alpine isi stabilise o noua tinta. Scopul lor imediat urmator era sa castige la Le Mans. Renault preluase de asemenea si firma Gordini si crease Renault Sport. Un numar de succese in crestere pe piata masinilor de curse aparuse la orizont, culminand cu castigarea Le Mans in 1978 cu modelul Alpine A442B. Acesta era echipat cu un motor turbo la fel ca cel cu care castigase Criterium des Cevennes Jean Luc Therier in 1972. Inginerul Alpine care construise aceasta masina era Bernard Dudot. El a facut mai tarziu parte si din echipa care a proiectat motoarele pentru Le Mans si a condus Renault in efortul de a castiga in fara Peugeot in 1997.

Alti recruti de succes ai Alpine su fost Jean Todt, a carui cariera a inceput ca copilot in echipa Alpine si care este acum manager Ferrari pentru Formula 1 si Jacques Cheinisse, alt pilot de succes, care a devenit ulterior manager de competiti pentru Alpine in 1970 si seful productiei Renault. Andrew Cowan, acum seful RalliArt care conduce programul WRC al Mitsubishi a fost al cincilea la Raliul RAC din 1970, folosing un vehicul A110 inchiriat! Si desigur, seful echipei Totyota pentru Europa, Ove Anderson, care a castigat un numar impresionant de competitii cata vreme a lucrat pentru Alpine, inlcuzand raliul din 1971 de la Monte Carlo.

Anii ‘80

Alpine Renault a continuat sa isi dezvolte linia de modele si in cursul anilor ’80. Modelul A310 proiectat intr-o line GTA, a inceput cu motoarele PRV V6, dar mai tarziu i-a fost adaugat un motor turbo. Acestea erau valabile la dealerii Renault din UK si critica de profil a evaluat seria GTA ca cea mai buna masina a anilor 1980.

Din pacate, odata cu ultimul Alpine, iesit de pe linia de productie de la fabrica Dieppe la sfarsitul anilor 1994, Renault a abandonat numele Alpine. Acest lucru a fost totdeauna o problema pe piata din UK. Vehiculele Alpine nu puteau fi vandute in UK sub numele lor propriu, deaorece compania Sunbeam detinea marca inregistrata pentru acesta. In anii 1970, de exemplu, la fabrica din Dieppe se construiau Renault R5 modificate pentru piata din intreaga lume. Restul lumii le cunostea ca R5 Alpine, dar in UK au trebuit sa fie redenumite R5 Gordini. In mod ciudat, cu toate  numeroasele preluari ale companiei de catre firme diferite, acum este o alta companie, franceza, PSA (Peugot/Talbot/Citroen) care detine marca comerciala “Alpine”.

Din fericire, fabrica din Alpine continua sa prospere: in anii ’80 construia masini R5 cu motor turbo, urmand vehiculele de formula cu motor frontal pe care le-au folosit intotdeauna. Ei au construit toate modelele Clio Williams, Espaces si  Spider. Fabrica inca poarta cu mandrie logoul Alpine si construieste loturi pentru modelul Clio. In Franta exista o intreaga retea de cluburi entuziaste Alpine. Exista astfel de cluburi si in alte parti ale lumii, de exemplu in UK.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0696 :: 17.79MB