No SSO cookie

Istoria Alfa Romeo 1940-1960

voteaza
(0/ 0)
Istoria Alfa Romeo 1940-1960
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 1947 isi facuse deja aparitia Freccia d’Oro de 2.5 litri. Masina era un coupe cu 5 locuri. In 1950 Alfa, a introdus primul motor de 4 cilindri in 25 de ani: modelul 1900 Berlina.

 
 
1950

Modelele coupe numite Super si Sprint au urmat curand, iar in 1952, o masina de curse numita Disco Volante. Masina, cu un design subversiv realizat de Touring la Milano, nu a ajuns de fapt in productie, ci mai conventionala masina de curse Disco Volante cu 3 litri si motor de 6 cilindri, care a castigat locul doi la Mille Miglia in 1953 si Marele Premiu de la Merano.

In 1954, Alfa a introdus modelul Giulietta, un concept accesibil publicului larg. Masina avea 1300 cc si motor de 4 cilindri cu valve duble frontale si combina perfect performanta si costurile mici. A fost fabricata sub forma de coupe cu 2 usi si ca masina de salon cu 4 usi. Versiunile de mai tarziu au fost Pininfarina, Zagato si Bertone.

In perioada 1950-1955, productia italiana de masini a crescut foarte repede si, desigur, Giulietta a contribuit la aceasta crestere.

Aceasta masina si versiunile sale ulterioare au fost mobilul succesului Alfa Romeo din urmatorii 8 ani. In 1962, a fost prezentat un model Giulia mai mare. Masina era echipata cu un motor de 1570 cc, o cutie de viteze in 5 trepte si discuri de frane pe toate rotile. 1900 Super a fost construit pana in 1956 si a fost inlocuit de un model mai luxos, 2000, in 1958, cu motor de 2,6 litri in 1962. Toate aceste tipuri puteau fi furnizate cu difeite tipuri de caroserie si motoare si au devenit foarte populare datorita performantei lor si modului practic de a fi conduse.

1960

Urmatorul an a fost cel care Alfa a mai deschis o fabrica in Arese, aproape de Milano. Aceasta fabrica noua a inlocuit o alta din Protello, care devenise prea mica. In noua fabrica fost produsa masina de curse Tipo 33. Masina avea un motor de 2 litri, plasat in mijloc, si un motor V-8 cu DOHC. In 1971 a fost produsa o versiune cu 3 litri, care a castigat Targa Florio, cursa de 1.000 km Brands Hatch si cursa de 6 ore de la Watkins Glen. Desi modelul nu a fost lipsit de probleme, masina a reprezentat Alfa Romeo in materie de masini de curse.

La expozitia internationala de la Montreal din 1967, modelul Montreal proiectat de Betone si-a facut aparitia. Masina avea un motor V-8 de 2.6 litri, dezvoltata de la versiunea de 2 litri, cu injectie pe benzina si cutie de viteze in 5 trepte. Acesta frumoasa masina sport de 2+2 locuri era foarte rapida si avea calitati remarcabile. Putea atinge o viteza de 220km/h. Montreal a fost construita pe acelasi sasiu ca Giulia 1600 coupe si avea acelasi ax rigid spate si discuri de frane pe toate rotile. Acest vehicul si-a castigat o reputatie deosebita si a reprezentat mandria Alfa Romeo. Intre 1970-1975, au fost consturite 3.925 de modele Montreal.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1278 :: 22.17MB