No SSO cookie

Istoria Alfa Romeo 1910-1940

voteaza
(0/ 0)
Istoria Alfa Romeo 1910-1940
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In mod surprinzator, istoria Alfa Romeo incepe in Franta. Constructorul de masini Alexandre Darracq a pus bazele unei fabrici in Portello, aproape de Milano. Aici, masinile cu un cilindru sau doi erau construite cu componente importate din Paris. Acest prioicet nu a avut succesul scontat de Alexandre Darracq si, in 1909, el a vandut fabrica catre Italian Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, pe scurt A.L.F.A.

 
 

1910

Aici incepe istoria. In 1915, Nicola Romeo, un inginer iscusit si pasionat de autosport, a devenit directorul aceste fabrici a numit-o Alfa Romeo. Motoarele de 4 cilindri au fost inlcouite de unele cu 6 si 8 cilindri de la Merosi si Jano. Mai tarziu, au fost folosite motoare cu valve frontale si compresoare. Exemple sunt motorul Tipo B de 3 litri si 8 cilindri si Biomotore, cu 8 cilindri si 4.5 litri, V12.

Opera-singer Guiseppe Campari a furnizat companiei Alfa Romeo prima victorie, in 1920. A castigat, de asemenea, Marele Premriu francez si a fost primul model Alfa pentru Grand Prix-uri, modelul P2 fiind proiectat de Vittorio Jano.

1920

Modelul P3 al Alfa a fost primul monopost pentru curse. Masina si-a facut aparitia in 1932. Era o masina de curse foarte frumoasa si un invingator innascut, cu care mari piloti, precum Nuvolari, au inregistrat numeroase victorii.

Experienta castigata si toate cursele si victoriile au fost folosite pentru dezvoltarea modelelor precum Spyder-ul cu doua locuri din 1932, cu 2300 ccc si motor de 8 cilindri. Multumita lui Alfa avem atat de folositul GT. Acest concept "Gran Turismo" a fost folosit pentru masinile sport de 6 clindri, cu ampatamente lungi, 1750cc si compresor.

Problemele financiare din 1933 au dus la prealuarea companiei de care statul italian. Mussolini a stimulat Alfa sa ramana in curse si Enzo Ferrari a devenit directorul departamentului de curse.

In perioada de dinainte de razboi, Alfa Romeo a avut un succes foarte mare si a repurtat un total de 11 victorii la legendarul Mille Miglia si 4 la Le Mans. Cea mai mare victorie din aceasta perioada a fost cea din 1935, la Marele Premiu German cu Nuvolari care a surclasat echipele Mercedes-Benz si Auto Union.

In 1938, Enzo Ferrari l-a instruit pe talentatul tehnicican Gioacchino Colombo pentru a proiecta masina de curse Tipo 158, Alfetta. Dupa al Doilea Razboi Mondial, aceasta masina a dominat sezonul din 1948 al Marelui Premiu. Cu o versiune imbunatatita a Tipo 158, Guiseppe Farina a castigat Campionatul Mondial din 1950.

Un alt castigator al Marelui premiu din acest sezon a fost Juan-Manuel Fangio, care conducea tot un model Tipo 158 cu 8 cilindri si motor de 1.5 litri cu 2 compresoare. Tipo 158 a fost descrisa ca "Veche, dar invincibila!". In urmatorul an, Fangio putea sa isi pastreze titlul de Formula 1, dare era clar ca se nastea o noua perioada. Desi variantele de dinainte de razboi cu motoare cu o valva sau doua frontale, proiectate de Jano si cu caroserii proiectate de Zagato si Touring erau fantastice, oamenii incepeau sa caute masini mai ieftine si mai accesibile.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1209 :: 18.68MB