1910
Aici incepe istoria. In 1915, Nicola Romeo, un inginer iscusit si pasionat de autosport, a devenit directorul aceste fabrici a numit-o Alfa Romeo. Motoarele de 4 cilindri au fost inlcouite de unele cu 6 si 8 cilindri de la Merosi si Jano. Mai tarziu, au fost folosite motoare cu valve frontale si compresoare. Exemple sunt motorul Tipo B de 3 litri si 8 cilindri si Biomotore, cu 8 cilindri si 4.5 litri, V12.
Opera-singer Guiseppe Campari a furnizat companiei Alfa Romeo prima victorie, in 1920. A castigat, de asemenea, Marele Premriu francez si a fost primul model Alfa pentru Grand Prix-uri, modelul P2 fiind proiectat de Vittorio Jano.
1920
Modelul P3 al Alfa a fost primul monopost pentru curse. Masina si-a facut aparitia in 1932. Era o masina de curse foarte frumoasa si un invingator innascut, cu care mari piloti, precum Nuvolari, au inregistrat numeroase victorii.
Experienta castigata si toate cursele si victoriile au fost folosite pentru dezvoltarea modelelor precum Spyder-ul cu doua locuri din 1932, cu 2300 ccc si motor de 8 cilindri. Multumita lui Alfa avem atat de folositul GT. Acest concept "Gran Turismo" a fost folosit pentru masinile sport de 6 clindri, cu ampatamente lungi, 1750cc si compresor.
Problemele financiare din 1933 au dus la prealuarea companiei de care statul italian. Mussolini a stimulat Alfa sa ramana in curse si Enzo Ferrari a devenit directorul departamentului de curse.
In perioada de dinainte de razboi, Alfa Romeo a avut un succes foarte mare si a repurtat un total de 11 victorii la legendarul Mille Miglia si 4 la Le Mans. Cea mai mare victorie din aceasta perioada a fost cea din 1935, la Marele Premiu German cu Nuvolari care a surclasat echipele Mercedes-Benz si Auto Union.
In 1938, Enzo Ferrari l-a instruit pe talentatul tehnicican Gioacchino Colombo pentru a proiecta masina de curse Tipo 158, Alfetta. Dupa al Doilea Razboi Mondial, aceasta masina a dominat sezonul din 1948 al Marelui Premiu. Cu o versiune imbunatatita a Tipo 158, Guiseppe Farina a castigat Campionatul Mondial din 1950.
Un alt castigator al Marelui premiu din acest sezon a fost Juan-Manuel Fangio, care conducea tot un model Tipo 158 cu 8 cilindri si motor de 1.5 litri cu 2 compresoare. Tipo 158 a fost descrisa ca "Veche, dar invincibila!". In urmatorul an, Fangio putea sa isi pastreze titlul de Formula 1, dare era clar ca se nastea o noua perioada. Desi variantele de dinainte de razboi cu motoare cu o valva sau doua frontale, proiectate de Jano si cu caroserii proiectate de Zagato si Touring erau fantastice, oamenii incepeau sa caute masini mai ieftine si mai accesibile.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!