No SSO cookie

Istoria Alfa Romeo 1910-1940

voteaza
(0/ 0)
Istoria Alfa Romeo 1910-1940
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In mod surprinzator, istoria Alfa Romeo incepe in Franta. Constructorul de masini Alexandre Darracq a pus bazele unei fabrici in Portello, aproape de Milano. Aici, masinile cu un cilindru sau doi erau construite cu componente importate din Paris. Acest prioicet nu a avut succesul scontat de Alexandre Darracq si, in 1909, el a vandut fabrica catre Italian Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, pe scurt A.L.F.A.

 
 

1910

Aici incepe istoria. In 1915, Nicola Romeo, un inginer iscusit si pasionat de autosport, a devenit directorul aceste fabrici a numit-o Alfa Romeo. Motoarele de 4 cilindri au fost inlcouite de unele cu 6 si 8 cilindri de la Merosi si Jano. Mai tarziu, au fost folosite motoare cu valve frontale si compresoare. Exemple sunt motorul Tipo B de 3 litri si 8 cilindri si Biomotore, cu 8 cilindri si 4.5 litri, V12.

Opera-singer Guiseppe Campari a furnizat companiei Alfa Romeo prima victorie, in 1920. A castigat, de asemenea, Marele Premriu francez si a fost primul model Alfa pentru Grand Prix-uri, modelul P2 fiind proiectat de Vittorio Jano.

1920

Modelul P3 al Alfa a fost primul monopost pentru curse. Masina si-a facut aparitia in 1932. Era o masina de curse foarte frumoasa si un invingator innascut, cu care mari piloti, precum Nuvolari, au inregistrat numeroase victorii.

Experienta castigata si toate cursele si victoriile au fost folosite pentru dezvoltarea modelelor precum Spyder-ul cu doua locuri din 1932, cu 2300 ccc si motor de 8 cilindri. Multumita lui Alfa avem atat de folositul GT. Acest concept "Gran Turismo" a fost folosit pentru masinile sport de 6 clindri, cu ampatamente lungi, 1750cc si compresor.

Problemele financiare din 1933 au dus la prealuarea companiei de care statul italian. Mussolini a stimulat Alfa sa ramana in curse si Enzo Ferrari a devenit directorul departamentului de curse.

In perioada de dinainte de razboi, Alfa Romeo a avut un succes foarte mare si a repurtat un total de 11 victorii la legendarul Mille Miglia si 4 la Le Mans. Cea mai mare victorie din aceasta perioada a fost cea din 1935, la Marele Premiu German cu Nuvolari care a surclasat echipele Mercedes-Benz si Auto Union.

In 1938, Enzo Ferrari l-a instruit pe talentatul tehnicican Gioacchino Colombo pentru a proiecta masina de curse Tipo 158, Alfetta. Dupa al Doilea Razboi Mondial, aceasta masina a dominat sezonul din 1948 al Marelui Premiu. Cu o versiune imbunatatita a Tipo 158, Guiseppe Farina a castigat Campionatul Mondial din 1950.

Un alt castigator al Marelui premiu din acest sezon a fost Juan-Manuel Fangio, care conducea tot un model Tipo 158 cu 8 cilindri si motor de 1.5 litri cu 2 compresoare. Tipo 158 a fost descrisa ca "Veche, dar invincibila!". In urmatorul an, Fangio putea sa isi pastreze titlul de Formula 1, dare era clar ca se nastea o noua perioada. Desi variantele de dinainte de razboi cu motoare cu o valva sau doua frontale, proiectate de Jano si cu caroserii proiectate de Zagato si Touring erau fantastice, oamenii incepeau sa caute masini mai ieftine si mai accesibile.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1808 :: 12.69MB