No SSO cookie

Istoria Alfa Romeo - 1960-1990

voteaza
(0/ 0)
Istoria Alfa Romeo - 1960-1990
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 1966, Alfa Romeo prezinta la Salonul de la Geneva modelul 1600 Spider Duetto. Acest concept va fi prezent pe piata pentru mai mult de 25 de ani.

 
 

In 1968, este prezentat un nou model Giulia, cu motor de 1779 cc, iar in acelasi timp, Guvernul italian convinge compania sa deschisa o noua fabrica in apropiere de Napoli. Noua fabrica este deschisa in 1971, in acelasi timp cu prezentarea Alfasud (Alfa South). Aceasta masina cu totul noua avea un motor boxer de 1186 cc, cu SOHC, cutie de viteze in patru trepte si tractiune fara si suspensie frantala McPherson. Designul lui Hruschka si Giugiaro era foarte apreciat datorita modului cum intelegeau manevrabilitatea masinii. Franele de disc pe toate cele patru ori si motorul de 63 cp incurajau un mod sportiv de a conduce. Din punct de vedere al tehnicii de marketing, Alfasud a fost un castigator si cu versiunile mai rapide, Alfa Romeo s-a asigurat ca aceasta masina era o oferta de neegalat pe piata masinilor sport compacte.

1970

In 1971, motorul de 1750 cc a fost upgradat la 1962 cc si, un an mai tarziu, numele Alfetta era renascut. Acum era folosit pentru modelul de salon cu 1779 cc si 4 cilindri, un ax De Dion si o cutie de viteze in 5 trepte, la fel ca masina pentru Grand Prix din 1951.

Datorita conceptului cu motor in partea frontala si celelalte componentae precum cutia de viteze si asa mai departe pe axul din spate, Alfetta propunea un mod sportiv de condus. Mai tarziu au fost introduse pe lista de optiuni versiunile cu motor economic de 1.6 L, Giulia, si modelele GT cu 1.6, 1.8 si 2.0 L.

1980

In 1981, Alfasud a primit o a patra usa. In 1984, Sud a fost inlocuita cu Alfa Romeo 33. Aceasta masina avea un motor boxer de 1351 cc, 1490 cc sau 1712 cc si a fost un succces continuu.

In 1984, Alfa a introdus modelul Alfa 90, care a inlocuit modelul Alfa 6. Pentru aceasta masina frumoasa, clientii puteau alege intre un model cu motor de 2 litri cu 4 cilindri, V-6 cu 2.5 litri sau V-6 cu 2 litri sau VM motor diesel.

In 1986, dupa mai mult de 20 de ani, numele Giulietta a disparut, odata cu aparitia Alfa Romeo 75, numita Milano in SUA. Numele de 75a fost dat pentru ca 75 era anul jubileului Alfa Romeo. Sasiul cu cutia de viteze plasata in spate si axul De Dion au fost pastrate si modelul 75 putea fi echipat cu motoare de la 1779 cc pana la 2959 cc, cu 190 cp. Din 1988, putea fi oferit un motor de 1570 cc.

In 1987, Alfa Romeo a fost preluat de Fiat Group si va reprzenta partea sportiva in cadrul concernului, unde Lancia sta pentru masinile luxoase si Fiat pentru cele mai multe dintre vehiculele grupului.

In 1988, Alfa Romeo a introdus modelul 164 cu tractiune fata ca model de top. In 1990, modelul 164 Quadrifolglio este prezentat cu un motor de de 3.0 litri, V6 si 200 cp, iar in 1994, acest motor va avea 24 de valve astfel incat sa poata ajunge la 230 cp.

In 1989, in timpul Salonului de la Geneva, Alfa Romeo a uimit lumea intreaga cu prezentarea Sport Zagato, numita si "Bestia" Ar fi trebuit fabricate numai 1.000 astfel de masini. Modelul SZ era bazat pe 75 si avea un motor de 3.0 litri, V-6. In 1994, a fost introdus RZ cabriolet, bazat pe SZ.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1398 :: 22.17MB