Alte branduri de lux japoneze – Toyota Lexus si Nissan Infiniti - au aparut in America de Nord dupa introducerea Acura Legend, cu V-6, coupe sau sedan, si Integra, care ofereau numai motoare de 4 cilindri. Jurnalistii din presa de profil au fost impresionati in particular de Acura legend.
In 1989 Acura a introdus NSX, o masina sport cu 2 usi. NSX – un acronim pentru "New Sports experimental" – era considerata prima, si probabil si ultima, masina japoneza capabila sa concureze un un Ferrari sau Porsche.
1990
Din pacate, dupa un start puternic, la mijlocul anilor 1990, linia de modele Acura a devenit mai putin inspirata si vanzarile au avut de suferit. In aceasta perioada, Acura si-a schimbat nomenclatura seriilor, care au devenit alfanumerice. Modelul 3.5RL din 1996 a inlocuit apreciatul Legend, insa nu a avut acelasi succes. Modelul Lexus LS400, cu 210 cp si V6, mai tarziu cu 225 cp, tractiune fata si un design anonim, a aparut masiva si puternica, insa nu a reusit sa depaseasca oferta MBW, Audi si Lexus, printre altele. Chiar si modelul Acura NSX a scazut mult ca vanzari, in parte si pentru ca Aura nu a facut prea multe schimbari de la echiparea originala din 1989.
In ciuda acestor aspecte, Acura a castigat teren pe piata in anii 1990, mai ales in fata persoanelor tinere. Reputatia companiei-mama Honda de a produce motoare silentioase si rev-happy a cucerit acest segment, iar Integra a devenit un model foarte popular de tuner car (masina de import cu modificari de performanta). Aceasta reputatie a continuat pana in prezent, in special cu noile modele RSX si TSX.
2000
La inceputul anilor 2000, Acura si-a reimprospatat linia de productie, iar acest lucru a dus la crearea modelului MDX, un crossover SUV bazat pe monovolumul Honda Odyssey. MDX a inlocuit modelul SLX care s-a vandut prost, care nu era decat un Isuzu Trooper rebranduit. MDX a intrunit cerintele pietei de SUV-uri de lux. Alte vehicule din aceasta perioada ale Acura au fost: 3.2 TL, 3.2 CL, RSX (formal Integra) si supercar-ul NSX.
La inceputul lui 2004 a debutat si noul TL, echipat cu un stil ascutit, italienesc si un motor de 270 cp si V6, valabil cu 6 viteze si transmisie manuala, care a dus la o crestere dramatica a vanzarilor Acura. In acelasi an, Acura a introdus TSX, un Honda Accord pentru piata europeana, ca alternativa mai ifetina la BMW Seria 3. Modelul a devenit singurul sedan cu 4 cilindri din linia Acura, inlocuind sedanul Integra. Un nou RL a debutat in 2005, de data aceasta cu 300 cp si V6, cu un stil mai excitant si cu super-frana de mana inovatoare pe toate rotile (Super Handling All-Wheel Drive - SH-AWD),un sistem care putea transfera intreaga putere a RL-ului pe o singura roata la o curba.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!