No SSO cookie

Informatii tehnice ale modelului Chevrolet 235

voteaza
(0/ 0)
Informatii tehnice ale modelului Chevrolet 235
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Chevrolet inca lucra la motoarele cu 6 si 8 cilindri, in momentul in care si-a reluat productia de masini destinate civililor dupa cel de-al II-lea Razboi Mondial. Motorul cu 8 cilindri in V nu avea sa apara decat in 1955, insa pana atunci versiunile de 3540 si 3850 cm cubi supranumite "Blue Flame” se aflau la baza oricarui model Chevrolet, devenind din ce in ce mai populare pe masura ce aceast fabricant a produs sute de mii de masini in anii ‘50 pentru a satisface cresterea vanzarilor.

 
 

Istoria

Originile motorului Chevrolet 235 (3850 de cai putere) pot fi gasite in cel de 3539 cm cubi cu 6 cilindri in linie, care a aparut in 1937, avand un raport de compresie de 6.5 la 1 si doar 85 CP, pentru ca in 1941 puterea motorului sa ajunga pana la 90 de cai putere, respectiv 92 CP in 1949. Tot in 1941 s-a introdus o alta versiune, de 3860 cm cubi, folosita in special pentru camioanele Chevrolet, insa pentru autoturisme o asemenea echipare a fost posibila doar in 1950.

Putini cai putere

Modelul 235 a fost montat pe nu mai putin de 300.000 de masini Chevrolet, avand si sistemul automatic de transmisie Powerglide. In 1950 au fost construite peste 2.000.000 de exemplare din toate modelele Chevrolet, majoritatea avand insa motorul standard de 3540 cm cubi cu transmisie manuala, in ciuda faptului ca “Blue Flame 235” ( Flacara albastra- n.t. – denumit astfel datorita blocului motor albastru) era o alegere populara a celor vremuri.

Corvette-ul

Cu toate ca motorul cu 8 cilindri in V urma sa apara peste doi ani, inginerii de la Chevrolet nu au stiu ce sa faca pentru a adauga mai multa putere motorului de Corvette. Odata cu lansarea acestuia in 1953, cu toate ca echiparea cu motorul de 6 cilindri si 3850 de cm cubi nu a fost o alegere proasta, nu dezvolta o forta extraodinara, insa reprezenta o solutie viabila pana la aparitia motorului in 8 cilindri in V in 1955.

Modele la care a fost utilizat

Motorul  despre care vorbim a fost utilizat la sfarsitul anilor 50 pentru modelele Chevrolet Delray, Bel Air, Biscayne si Impala, cele mai bune  rezultate ale acestui model de motor fiind pe autoturismele care aveau ampatamentul cuprins intre 2,92 si 3 metri, in timp ce  numarul de CP a variat in functie de modelul de masina si  optiunile oferite.

Specificatii

Motorul cu cilindreea de 3850 cm cubi avea o sonda de 9,47 cm si un stroke de 10 cm in 1958, precum si o rata de compresie de 8.25 la 1, generand 145 CP. Cuplul motor, adica forta care este generata pentru a ajuta vehiculul sa accelereze rapid la  deplasarea de pe loc era de 291 newton/metru. In 1960, modelul sedan de baza era echipat cu motor de 135 CP, in ciuda faptului ca numarul de cai putere in decada respectiva contrastau oarecum cu puterea motorul de 3850 cm cubi la inceputul anilor ‘50, atunci cand genera doar 108 CP pentru modelul Chevrolet 150.

Dezavantaje

Inginerii de la uzina Americana au modificat motorul de 3850 cm cubi, inlocuind transpaletii mecanici cu unii hidraulici in anul 1956, pentru a creste numarul de CP, insa cu toate acestea nu au putut remedia unele dintre neajunsurile de design care au facut uitat motorul cu 6 cilindri imediat dupa apritia celui cu 8. Designul colectorului de emisie a permis un amestec mai bun al aerului si combustibilului in cilindri 3 si 4, in vreme ce in cilindri 1, 2, 5 si 6 se primea o cantitate mai mica de amestec. Distributia inegala facea ca motorul sa fie mai putin eficient si deci, sa aiba o viata mai scurta decat cel cu 8 cilindri in V. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1077 :: 18.68MB