Istoria…
Modelul Mach 1 a fost produs pentru prima oara intre anii 1969 si 1978, iar apoi pentru scurt timp intre 2003 si 2004. Modelul de la inceput era un “baiat rau” al soselelor, fiind recunoscut pentru agresivitatea sa, insa modelul Mustang II Mach 1 este doar o umbra a trecutului, avand un motor de 2,3 litri cu 4 cilindri in linie. Cu toate acestea, cumparatorii cautau masini sport, astfel ca vanzarile in anii 70 au fost in continuare bune.
Prima generatie
Modelul din 1969 a fost restilizat pentru a elimina acoperisul inclinat pana la “buza” puntii din spate prin scurtarea liniei acoperisului pana aproape de baza puntii si apoi prin curbarea spatelui in sus pentru a forma un spoiler modificat. Mach 1 a crescut cu aproximativ 7 cm, castigand 63 de kg si devenind mai larg. Avea un motor standard ce dezvolta 250 de cai putere, de 5.751 de cm cubi in V8, existand si variantele de 335 de cai putere cu 7.013 cm cubi denumita”Cobra Jet” sau “Boss 429” - care genereaza 375 de cai putere. Modelul Cobra Jet Mach 1 atingea viteza de la 0 la 100 km/h in 5,7 secunde, vanzarile totale in 1969 si 1970 fiind de 113.428 de bucati conform Musclecarclub.com.
Sfarsitul unei ere
Modelul din 1971 este probabil ultimul “muscle car” produs de Ford, deoarece variantelor de motor disponibile le-au fost reduse performantele in 1972, nemaifiind produse modelele Cobra Jet si Boss. Iar daca masinile din 1969 si 1970 nu erau prea spatioase, cel din 1971 a fost mai lung cu 5 cm, tot atat de lat si a avut in plus 45 de kg. Modelul 351 V-8 a crescut la 300 de cai putere, fiindu-i si lui redusa forta pana la doar 285 CP in 1971, vanzarile totale in perioada 1971 -1973 atingand 99,614 exemplare.
Ceva mai mic…
Cand modelul din 1974 a fost lansat, Statele Unite tocmai isi reveneau dupa embargoul titeiului, astfel ca, dintr-o data, masinile puternice si cu un consum crescut de combustibil au devent doar o amintire frumoasa, astfel ca producatorii au decis sa modifice designul masinii, ea devenind mai scurat cu nu mai putin de 50 de cm mai scurt decat modelele din anii 1971-1973, avand un ampatament de aprox 2 metri si nu mai putin de 225 kg in minus, la toate acestea adaugandu-se si o trapa in spate. De asemenea, merita mentionat ca pe langa motorul de 2,8 l cu 4 cilindri in linie, a mai fost disponibila si o varianta de 2,6 litri Vulcan V-6, vanzarile acestui model fiind de 89.027 exemplare.
O scurta revenire in arena
Conducerea companiei Ford si-a dat seama la sfasitul anilor ’90 ca generatia “baby boomers” tanjea dupa masinile tineretilor lor, astfel ca s-a gandit sa lanseze un model nou, reinviind spiritul Mach1. Astfel, masina din 2003 este in integime din aluminiu avand 305 cai putere si un motor de 4,8 litri cu 8 cilindri in V, avand performate mai bune decat predecesorii sai, ea putand atinge 1009 km/h in nu mai putin de 5,3 secunde. Din nefericire insa, productia a incetat dupa anul 2004.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!