Prima masina Ferrari GT a debutat la Salonul de la Paris din 6 octomrbie 1949. Era un coupe elengant, proiectat de Carrozzeria Touring din Milano, care mai crease in trecut un numar similar de modele Ferrari si Alfa Romeo.
Vanzarile au inceput curand, iar modelele 166 Inter au fost cumparate mai mult pentru strada, decat pentru curse.
Multi foloseau Touringul, dar Ghia era mult mai indraznet. Alte modele au fost construite de Stabilimenti Farina, care a realizat un coupe Cisitalia 202. S-a alaturat si Vignale, prevesting modelele lor pentru urmatoarea decada si doua cabriolete create de Pinin Farina si Bertone, care prefigurau implicarea ulterioara a acelor companii la Ferrari.
Motorul V12 de la 166 S a ramas si la modelul Gioacchino Colombo de 1.5 litri, la fel si sasiul, desi ampatamentul a crescut de la 2420 mm, la 2500 mm. Viteza era de 110, pana la 140 cp si avea 6.000 rpm cu unul sau trei carburatoare.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!