No SSO cookie

Economiseste bani de pe urma asigurarii auto

voteaza
(0/ 0)
Economiseste bani de pe urma asigurarii auto
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Asigurarea obligatorie auto a devenit pentru mulți șoferi o simplă formalitate de care se achită la repezeală, în ideea “dacă-i musai, cu plăcere”. La o privire mai atentă, însă, un RCA semnat “cu cap” te poate ajuta să economisești sume considerabile.

 
 

Siguranța în trafic este de multe ori neglijată, iar în caz de accident îți rămâne doar să speri că cel responsabil are o asigurare bună care să te ajute să-ți refaci mașina avariată.
În timp ce pentru CASCO românii își cântăresc ceva mai atent opțiunile, RCA-ul pare a fi un produs de consum imediat, cel mai adesea contractat fără o analiză atentă a costurilor și beneficiilor, ceea ce duce la situații dificile. Atât CASCO cât și RCA înseamnă anumite servicii pe care le primești la diferite prețuri, în funcție de compania asiguratoare. Prețul crește o dată cu riscurile de daună, deci pentru a economisi, minimizează acele riscuri asupra cărora deții controlul. Secretele țin de modul în care îți alegi mașina, dar și de conduita în trafic.

Ce criterii contează la prețul poliței de asigurare auto?

Anul de fabricație a mașinii – cu cât mai nouă cu atât mai bine. Dacă ai în plan să-ți cumperi o mașină second hand, reține că tariful asigurării scade cu 10% pentru fiecare an în minus la vârsta ei.

Marca mașinii - există mărci și modele “cu risc redus” (ca de pildă Skoda, Dacia Logan, Opel) sau “cu risc ridicat” (BMW).

Vechimea permisului de conducerereduce din preț  dacă un șofer care deține permisul de 1 an până la 3 primește doar 8% reducere, un “veteran” de peste 11 ani la volan scapă de un sfert din preț. Aceasta pentru că cei neexperimentați se presupune că riscă să producă mai multe accidente.

Vârsta proprietarului – tinerii sub 25 de ani plătesc cel mai mult, cu 25% peste prețul plătit de o persoană în vârstă de 50 de ani.

  • - Județul în care este înmatriculată mașina – există zone, cu risc mai ridicat, care au un spor la tarif (de exemplu Moldova) și zone cu risc mai mic, respectiv tarife mai reduse.
  • Numărul de proprietari ai mașinii –situația preferabilă este să fii primul sau al doilea proprietar; cel de-al treilea va plăti asigurarea cu majorare de 10%, iar de la al patrulea în sus majorarea este de 25%.
  • - Dacă ai provocat accidente soldate cu avarii în ultimii 3 ani, primești o majorare de 10%. De asemenea, dacă ai avut amenzi de circulație în ultimii 3 ani, majorarea va fi tot de 10%.
  • - Tariful crește proporțional cunumărul de kilometri înregistrați la bord.
  • Important este și în câte tranșe alegi să faci plata poliței. Desigur că mai avantajos pentru companii este să plătești totul o dată, iar dacă dorești mai multe tranșe, prețul crește cu câteva procente.
  • În concluzie, cum să închei polița cea mai avantajoasă ca să ai parte de liniște și, în același timp, de ceva bani rămași în buzunar?

Nu te baza pe presupunerea clasică “mie nu mi se poate întâmpla”

Beneficiile unei asigurări ies în evidență la nevoie, iar dacă ai fericirea să nu pățești vreun accident, înseamnă că nu îți vei mai recupera niciodată banii plătiți companiei de asigurări. Nu o privi însă ca pe o pierdere. Angajații companiilor de asigurări scot profituri oricum, dar pentru tine un accident este ultimul lucru pe care ți l-ai dori. Necazul obișnuiește să se întâmple pe neașteptate, așadar consideră-te norocos dacă nu l-ai întâlnit.

Pune pe primul plan calitatea și nu prețul mic!

Este primul principiu al unei “vieți sănătoase” pentru tine și mașina ta. De obicei, un preț foarte scăzut în raport cu media pieței ar trebui să te pună pe gânduri – nimeni nu face cadouri, iar chilipirul aparent este semnul unor servicii îndoielnice. Toate firmele de asigurare promit reparații în caz de accident. Cu siguranță, însă, contează dacă mașina îți va arăta ca nouă după avarie ieșind de la un service profesional ori va fi dusă la o vulcanizare de la marginea orașului unde primește câteva ciocane și… atât. S-a dovedit că unele firme asiguratoare nu plătesc nici măcar pentru aceasta, ci își păstrează integral profitul și se înarmează cu argumente împotriva păgubitului.

“În domeniul polițelor auto există o daunalitate foarte mare, făcând aceste asigurări aproape neatractive pentru companiile de pe piața de asigurări. În aceste condiții, este firesc să ne întrebăm - de ce există totuși societăți care practică tarife semnificativ mai mici decât altele? Răspunsul este că... nu le prea pasă de urmări”, spune Florin Mihalache, consultant de asigurări. De obicei, aceste firme încasează primele de asigurare și apoi nu mai consideră necesar să-și și onoreze angajamentele stipulate în poliță! Există mii de oameni care au optat pentru o poliță cu 5-10% mai ieftină și... suportă consecințele, cheltuind bani prin tribunale pentru a-și recupera măcar o parte din sumele cheltuite pentru reparații.”

În acest domeniu nu există “ieftin” sau “scump”, există preț corect sau înșelătorie. Companiile mari practică prețuri mai piperate, care includ și brandul, bineînțeles, dar și servicii mai bune. Faci economie doar dacă alegi să închei polița la o companie serioasă, chiar dacă te costă cu 10-20% mai mult la prima de asigurare, salvând poate zeci de mii de lei dacă ai ghinionul să ți se întâmple daune. După cifrele furnizate de companiile de asigurări, dacă alergi după 100 -500 RON economie inițială, poți să ratezi 5000 - 150000 sau poate chiar peste 400000 RON (la mașini pretențioase) economie finală!

Informează-te corect!

Multe reclame promit avantaje fabuloase, însă ia-ți timp să citești și ceea ce scrie în contract cu litere minuscule. Consultantul tău de asigurări e dator să-ți explice în amănunțime totul, deci discută cu el ce nu înțelegi sau ți se pare în neregulă cu polița, iar dacă nu ești mulțumit, spune “nu” și mai caută!

În încheiere, țineți-vă bine! În filmulețul de mai jos puteți vedea câteva daune cu adevărat serioase, dar totuși amuzante prin neobișnuitul lor. Nu vă dorim să ajungeți vreodată în situația posesorilor acestor mașini!



Autor: Laura Moisei
In final, noi cei de pe Masini.ro va invitam sa participati la concursul initiat de media-content.ro, puteti castiga un iPhone sau un iPad. CLICK pentru a merge pe pagina concursului.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0656 :: 17.79MB