Siguranța în trafic este de multe ori neglijată, iar în caz de accident îți rămâne doar să speri că cel responsabil are o asigurare bună care să te ajute să-ți refaci mașina avariată. - Anul de fabricație a mașinii – cu cât mai nouă cu atât mai bine. Dacă ai în plan să-ți cumperi o mașină second hand, reține că tariful asigurării scade cu 10% pentru fiecare an în minus la vârsta ei. - Marca mașinii - există mărci și modele “cu risc redus” (ca de pildă Skoda, Dacia Logan, Opel) sau “cu risc ridicat” (BMW). - Vechimea permisului de conducerereduce din preț – dacă un șofer care deține permisul de 1 an până la 3 primește doar 8% reducere, un “veteran” de peste 11 ani la volan scapă de un sfert din preț. Aceasta pentru că cei neexperimentați se presupune că riscă să producă mai multe accidente. - Vârsta proprietarului – tinerii sub 25 de ani plătesc cel mai mult, cu 25% peste prețul plătit de o persoană în vârstă de 50 de ani. |
Nu te baza pe presupunerea clasică “mie nu mi se poate întâmpla”
Beneficiile unei asigurări ies în evidență la nevoie, iar dacă ai fericirea să nu pățești vreun accident, înseamnă că nu îți vei mai recupera niciodată banii plătiți companiei de asigurări. Nu o privi însă ca pe o pierdere. Angajații companiilor de asigurări scot profituri oricum, dar pentru tine un accident este ultimul lucru pe care ți l-ai dori. Necazul obișnuiește să se întâmple pe neașteptate, așadar consideră-te norocos dacă nu l-ai întâlnit.
Pune pe primul plan calitatea și nu prețul mic!
Este primul principiu al unei “vieți sănătoase” pentru tine și mașina ta. De obicei, un preț foarte scăzut în raport cu media pieței ar trebui să te pună pe gânduri – nimeni nu face cadouri, iar chilipirul aparent este semnul unor servicii îndoielnice. Toate firmele de asigurare promit reparații în caz de accident. Cu siguranță, însă, contează dacă mașina îți va arăta ca nouă după avarie ieșind de la un service profesional ori va fi dusă la o vulcanizare de la marginea orașului unde primește câteva ciocane și… atât. S-a dovedit că unele firme asiguratoare nu plătesc nici măcar pentru aceasta, ci își păstrează integral profitul și se înarmează cu argumente împotriva păgubitului.
“În domeniul polițelor auto există o daunalitate foarte mare, făcând aceste asigurări aproape neatractive pentru companiile de pe piața de asigurări. În aceste condiții, este firesc să ne întrebăm - de ce există totuși societăți care practică tarife semnificativ mai mici decât altele? Răspunsul este că... nu le prea pasă de urmări”, spune Florin Mihalache, consultant de asigurări. De obicei, aceste firme încasează primele de asigurare și apoi nu mai consideră necesar să-și și onoreze angajamentele stipulate în poliță! Există mii de oameni care au optat pentru o poliță cu 5-10% mai ieftină și... suportă consecințele, cheltuind bani prin tribunale pentru a-și recupera măcar o parte din sumele cheltuite pentru reparații.”
În acest domeniu nu există “ieftin” sau “scump”, există preț corect sau înșelătorie. Companiile mari practică prețuri mai piperate, care includ și brandul, bineînțeles, dar și servicii mai bune. Faci economie doar dacă alegi să închei polița la o companie serioasă, chiar dacă te costă cu 10-20% mai mult la prima de asigurare, salvând poate zeci de mii de lei dacă ai ghinionul să ți se întâmple daune. După cifrele furnizate de companiile de asigurări, dacă alergi după 100 -500 RON economie inițială, poți să ratezi 5000 - 150000 sau poate chiar peste 400000 RON (la mașini pretențioase) economie finală!
Informează-te corect!
Multe reclame promit avantaje fabuloase, însă ia-ți timp să citești și ceea ce scrie în contract cu litere minuscule. Consultantul tău de asigurări e dator să-ți explice în amănunțime totul, deci discută cu el ce nu înțelegi sau ți se pare în neregulă cu polița, iar dacă nu ești mulțumit, spune “nu” și mai caută!
În încheiere, țineți-vă bine! În filmulețul de mai jos puteți vedea câteva daune cu adevărat serioase, dar totuși amuzante prin neobișnuitul lor. Nu vă dorim să ajungeți vreodată în situația posesorilor acestor mașini!
Autor: Laura Moisei
In final, noi cei de pe Masini.ro va invitam sa participati la concursul initiat de media-content.ro, puteti castiga un iPhone sau un iPad. CLICK pentru a merge pe pagina concursului.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!