Istorie
Lansat prima oara in 1997, Serie 3 a inlocuit vechiul model 2002, fiind considerat un punct de referinta pentru toate celelalte sedan-uri sport de mici dimensiuni cu care concura, iar numele de “323” a fost purtat de catre doua generatii de Serie 3. Lansat in 1998, 323 a fost dezvoltat pe platforma E36, iar cand a fost scoasa pe piata noua generatie “Serie 3” in 1999, folosindu-se platforma E46, numele de 323 a ramas tot acolo.
Modele pe care a fost folosit
Cand a fost lansat pe piata, modelul 323 era disponibil in varianta coupe si decapotabila, iar odata cu aparitia noii generatii din 1999, motorul a fost initial montat doar pe modelele sedan cu 4 usi, iar mai tarziu, in acelasi an, a fost amplasat atat pe un coupe cat si pe o decapotabila. In final, in ultimul an de existenta, l-am putut regasi inclusiv pe camioane si dubite.
Caracteristici
In 1998, BMW 323i avea o lista de dotari strandard care includeau oglinzi incalzite, roti de 15 toli, controlul tractiunii, ABS la toate cele 4 roti, scaune imbracate in vinil, airbaguri sau geamuri electrice si inchidere centralizata. Pana in anul 2000, acestora li s-au mai adaugat actionarea usilor fara chei, geamuri fumurii, roti din aliaj, airbaguri suplimentare si controlul automat al climei.
Motoare
Cand a fost lansat, motorul de 2,5 litri cu 6 cilindri in linie dezvolta 168 CP si 245 newton/metro cuplu motor, pentru ca in 1999 sa exista si varianta de 170 CP, iar in ultimul an, 323 era disponibil doar ca 2,5 litri, 6 cilindri, 170 CP la 5500 rpm si un cuplu de 245 newton/metru la 3,500 rpm.
Parerea expertului
In timpul recenziei modelului din 1999 -BMW 323i Sport- John diPiertro, editorul revistei “Edmunds Automotive” a afirmat ca “la interior, 323i iti confera idea de calitate scoasa in evidenta de manevrabilitatea precisa si materialele de inalta tinuta folosite.”Continuand apoi… “directia reactioneaza de parca ar fi conectata creierului tau, in ciuda faptului ca 323i este extrem de stabil pe autostrada fara a iti crea catusi de putin impresia de instabilitate”.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!