No SSO cookie

Decapotabila Chevrolet Corvette din 1954

voteaza
(0/ 0)
Decapotabila Chevrolet Corvette din 1954
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Corvette, marca sport a celor de la Chevrolet era in 1954 un autoturism frumos si relativ usor de condus pe drumurile serpuite, insa reactiona foarte prost la acceleratia de pe loc. Cu toate acestea, Corvette-ul lansat in 1953 si disponibil doar ca masina decapotabila, a reprezentat o piatra de hotar in industia ingineriei automobilistice americane multumita designerului sef de la General Motors, Harley Earl, care isi dorea o masina ce sa reprezinte un raspuns adus roadsterelor britanice care inundasera piata americana.

 
 

Originile

Soldatii care se intorceau din Europa dupa terminarea celui de-al II-lea razboi mondial au adus in SUA masinile britanice cu doua locuri ca MG, Austin-Healey si Triumph, importurile masive schimband pentru totdeauna dinamica motorizarii vehiculelor americane, pe masura ce tot mai multi cumparatori cereau insistent un roadster cu doua locuri. In 1953, Harley Earl si inginerul Zora Arkus-Duntov de la uzinele General Motors au pus la punct modelul Corvette, care imita stilul masinilor europene, cu partea din fata inclinata si parbrizul coborat, in vreme ce sub capota se afla un motor cu 6 cilindri in linie, conform siteului Conceptcarz.com.

Problemele de inceput

Corvette a intrat rapid in productia de serie dupa expozitia “Motorama” organizata de General Motors in 1953, primul exemplar iesind pe poarta fabricii in luna Iunie a acelui an, fiind construite insa doar 300 de exemplare, in vreme ce in urmatorul an, cu toate ca se estima vanzarea a 10.000 de bucati,  productia a fost oprita din cauza schimbarii uzinei de fabricatie (de la uzina din Flint statul Michigan la cea din  St. Louis), astfel ca in anul respectiv au fost fabricate doar 3640 de masini, singura diferenta dintre modelul din ‘53 si cel din ‘54 fiind acea ca ultimul dintre ele era disponibil in mai multe culori.

Caroserie unica, dotari standard

Caroseria Corvette-ului din 1954 - la fel ca si cea din anul precedent - era confectionata din fibra de sticla si nu tabla, chiar daca din punct de vedere mecanic nu insemna mare lucru, in vreme ce ampatamentul era de 2,5 m -destul de mic pentru vremurile acelea. Masina avea suspensii din fata bobinate (coil spring) si semi-eliptice in spate, precum si cateva imbunatatiri optionale cum ar fi un radio si incalzitor. Stilul impus de inginerul Earl era unul obisnuit anilor ‘50, cu fund dublu ("twin pod") aripile din spate si lampile posterioare ce semanau cu ale unei rachete spatiale, in timp ce farurile ieseau din capota, acesta fiind modul in care domnul Earl incerca sa faca legatura cu circuitele de automobilism europene.

Sub capota

„Veriga slaba” in modelul anilui 1954 era constituit de motorul de 3850 de cm cubi cu 6 cilindri in linie denumit „Blue Flame”, ce genera 150 de cai putere, fiind folosit pentru majoritatea autoturismelor si camioanelor Chevrolet. Bineinteles, modelul putea fi imbunatatit prin adaugarea unei transmisii manuale in 3 trepte, pentru a aduce un plus de viteza motorului, insa inginerii au ales sa echipeze roadsterul cu o cutie automatica “powerglide” in doua trepte. Astfel, Corvette-ul anului 1954 avea nevoie de 11,2 secunde pentru a  prinde „suta”.

Viitor nesigur...

Vanzarile din 1954 au fost dezamagitoare, probabil influentate si de pretul mare pentru acele vremuri – 2.772$, in vreme ce aproape orice optiune costa in plus: semnalizatoarele de directie erau $16.75, cauciucurile cu linia alba costau $36.90, iar pentru un incalzitor cumparatorii trebuiau sa scoata din buzunar $91.40. Managementul GM era cat pe ce sa elimine total masina din fabricatie, insa in ceasul al 11-lea au decis sa modelul din 1954 de Corvette va fi ultimul vandut cu motor de 6 cilindri, pentru ca in 1955 sa fie pus in vanzare masina cu 8 cilindri in V. De atunci, imbunatatirile constante au transformat Corvette-ul dintr-un elefant automobilistic intr-un simbol al industriei americane de masini 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0814 :: 17.79MB