No SSO cookie

Date tehnice despre modelul Jaguar din 1961

voteaza
(0/ 0)
Date tehnice despre modelul Jaguar din 1961
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Jaguarul a ajuns un etalon al industriei auto britanice si nu numai, fiind binecunoscut amatorilor de masini datorita siglei sale infatisand un jaguar in saritura, dar si datorita faptului ca reuseste sa ofere masini luxoase care dezvolta putere remarcabila. De la inceputurile marcii, prin modele ca Mark IV din 1948, la XJ 220 din 1992 si 1994, care a detinut la acea vreme recordul pentru cea mai rapida masina produsa in serie, la designul modern al modelelor X-type, XF, XJ si a masinilor de mari dimensiuni botezate XK, automobilele apartinand acestei marci au fost mereu cu o clasa peste competitorii lor, iar modelele anului 1961 nu au constituit o exceptie de la regula.

 
 

Modele

Mark IX  a fost mandria celor de la Jaguar, reprezentand varful de lance al clasei sedan de lux intre 1959 si 1961, cand a fost inlocuit cu versiunea Mark X, chiar daca ambele versiuni au mai fost produse concomitent in ultimul an. De asemenea, in vreme ce modelul Mark 2 continua sa deserveasca categoria mijlocie, cea mai importanta lansare a anului 1961 a reprezentat-o E-Type, care s-a dovedit peste ani a fi un succes major si cea mai frumoasa masina creata vreodata conform ziarului Daily Telegraph, aceasta in vreme ce o revista de profil a vremii - Sports Car International - a considerat-o ca fiind cea mai buna masina sport a anilor ‘60.  Au mai iesit pe portile fabricii nu mai putin de 12 versiuni mai usoare, insa doar 9 dintre ele se mai afla pe piata in 2010, fiind unele dinte cele mai cautate de catre colectionarii din intreaga lume.

Dotari

Toate aceste modele aveau tractiune pe rotile din spate si foloseau multa piele si lemn in interior. De asemenea, printre dotari se mai aflau discuri de frana actionate electric pe toate cele patru roti – ceva neobisnuti pentru acele vremuri - cu toate ca diretia electrica era ceva des intalnit la masinile de lux si viteza din acea epoca. Pe langa acestea, E-type mai avea suspensie spate independenta, ceea ce facea ca experinta de a o conduce sa fie una extrem de fina.

Motoare

Mark IX era dotat cu un motor de 3,8 litri, ce dezvolta 220 CP, DOHC, avand 6 cilindri in linie ce ii permiteau sa atinga o viteza maxima de 183 km/h, pentru a accelera de la 0 la 100 km/h avand nevoie de 11,3 secunde, in conditiile in care consumul era de 15 l/100 km.

Modelul Mark X era dotata cu acelasi motor, care insa avea performante usor imbunatatite datorita diferentelor in marimea si forma celor doua modele. Mark 2 pe de alta parte, oferea posibilitatea de a fi dotat cu motor avand capacitatea de 2.5 , 3.4 sau 3.8 litri, cu 6 cilindri in linie, ultima varianta dintre cele mai de mai sus ajungand la 220 CP si atingand maximum 185 km/h, in vreme ce diferenta de la 0 la 100 km/h era de 8,5 secunde.

Pe de alta parte, E-type era propulsat de un motor DOHC de 3,8 litri, cu 8 cilindri in V, de 268 CP, atingand pana la 240 km/h. Accelerarea de la 0 la 100 km/h se realiza in 7,1 secunde, iar consumul era de aprox 12-13 litri de combustibil pe suta de kilometri parcursi.

Aspect

Modelul de Mark IX lansat in 1961 a fost utimul cu look-ul clasic, scos in evidenta de curbele foarte pronuntate si de amortizoarele prezente pe spate, succesorul sau,  Mark X primind un design mult mai modern, in principal datorita farurilor rotunjite. Cu toate acestea, din nefericire, a fost si ultimul model in cazul caruia s-a utilizat si mult lemn pentru decoratiunile interioare. Curse cu masini de epoca

Jaguarul E type din 1961 a fost si este inca folosit destul de mult in cursele sau prezentarile de masini de epoca. Conform siteului Seriouswheels.com, acest model este masina perfecta pentru astfel de manifestari, datorita proportiei perfecte intre puterea pe care o dezvolta motorul si greutatea masinii, precum si a manevrabilitaii excelente. Cu toate acestea, trebuie mentionat ca masinile de acest fel utilizate in cursele auto au unele modficari fata de exemplarele standard, in special la sistemul de franare pe fata si pe spate si la suspensii, avand de asemenea si transmisie cu 4 viteze. Veti observa probabil, ca in cazul curselor unde este prezent acest model vor exista mai multi  privitori, tocmai datorita legendei tesute in jurul acestui model de autorurism.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0980 :: 17.79MB