Volkswagen Beetle, care a ajuns pe tarmurile nord-americane in anul 1949, crestea deja in popularitate datorita stilului sau neobisnuit si a performantelor sale la capitolul consum, la momentul in care Karmann Ghia Type 14 si-a facut debutul, in anul 1955. Pentru a produce Karmann Ghia, Volkswagen a colaborat cu producatorul german de autobuze Karmann si cu firma italiana de design auto Ghia. Karmann a fost contractat de VW pentru a produce masina iar Karmann a apelat la Ghia pentru partea de styling. Ghia s-a intors la planurile pentru o masina sport comandate de seful departamentului de styling de la Chrysler, Virgil Exner. Acesta dorea o masina sport in anul 1952 dar a respins planurile in final. Look-ul Karmann Ghia-ului a ramas neschimbat pana la incetarea productiei, in 1974, potrivit VW Trends.
Sub capota
Numarul cailor putere ai masinii a crescut de-a lungul anilor, de la 40 de cai putere si un motor de 1200 cc, identic cu cel al Beetle-ului, ajungandu-se la 1300 cc, 1500 cc si in final 1600 cc. Maximul de cai putere a fost de 53. Modelul Karmann Ghia din 1970, care avea trasaturile tip al tuturor modelelor lansate ulterior, avea un motor cu 4 cilindrii de 1600 cc si 53 cai putere. Alezajul era de 8,4 cm iar cursa pistonului de 6,7 cm. Cuplul motor nu era mai mare de 78 foot-pounds. Combustibilul era distribuit printr-un carburator Bosch cu o singura teava.
Dimensiuni
Karmann Ghia din anul 1970 avea distanta de la centrul rotii din fata la centrul rotii din spate de 240 cm. Ghia-ul avea 414 cm lungime, 163 cm latime si 132 cm inaltime. Garda la sol era de 16 cm. Greutatea masinii era de 870 kg. Rezervorul avea o capacitate de 40,12 litrii.
Performante
Karmann Ghia-ul nu s-a dorit a fi o masina performanta, ci o alternativa stilizata a Beetle-ului. Cand a debutat pe piata nord-americana in 1956, ajungea de la 0 la 100km/h in 34,2 secunde. Modelul din 1970, varful gamei in ce priveste puterea motorului, atingea o viteza maxima de 138 km/h. Manevrabilitatea in curbe era similara cu cea a Beetle-ului, masina raspunzand unei atingeri ,,fine’’. Existau probleme cu zgomotul motorului in cabina, pe perioada drumurilor lungi. In cazul modelului Ghia, performanta a ramas pe locul secund, in spatele aspectului vizual.
Productie si pret
Modelul din anul 1956 costa 2 395 $ (echivalentul a 18 694,45 de dolari in 2009) iar cel din 1974 costa 3 475 $ (echivalentul a 14 949,51 de dolari in 2009). Au fost produse in total circa 444 300 de masini, dintre care 364 000 erau coupe-uri. Au fost produse aproximativ 80 000 de decapotabile. Cifrele nu includ si modelul Type 34 ,,Razor Edge’’, versiune care nu a fost exportata catre SUA. Au fost produse in jur de 42 000 de Type 34 de-alungul timpului.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!