No SSO cookie

Date despre VW Karmann Ghia

voteaza
(0/ 0)
Date despre VW Karmann Ghia
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Volkswagen Karmann Ghia a fost un coupe sport produs de compania din Wolfsburg timp de 19 ani. Look-ul sportiv era dat de aspectul alungit si de anumite trasaturi luate de la alti producatori europeni de masini sport. Insa, pe sub ,,piele’’ , Karmann Ghia era aproape identic la nivelul componentelor cu VW Beetle.

 
 
Istoric

Volkswagen Beetle, care a ajuns pe tarmurile nord-americane in anul 1949, crestea deja in popularitate datorita stilului sau neobisnuit si a performantelor sale la capitolul consum, la momentul in care Karmann Ghia Type 14 si-a facut debutul, in anul 1955. Pentru a produce Karmann Ghia, Volkswagen a colaborat cu producatorul german de autobuze Karmann si cu firma italiana de design auto Ghia. Karmann a fost contractat de VW pentru a produce masina iar Karmann a apelat la Ghia pentru partea de styling. Ghia s-a intors la planurile pentru o masina sport comandate de seful departamentului de styling de la Chrysler, Virgil Exner. Acesta dorea o masina sport in anul 1952 dar a respins planurile in final. Look-ul Karmann Ghia-ului a ramas neschimbat pana la incetarea productiei, in 1974, potrivit VW Trends.

Sub capota

Numarul cailor putere ai masinii a crescut de-a lungul anilor, de la 40 de cai putere si un motor de 1200 cc, identic cu cel al Beetle-ului, ajungandu-se la 1300 cc, 1500 cc si in final 1600 cc. Maximul de cai putere a fost de 53. Modelul Karmann Ghia din 1970, care avea trasaturile tip al tuturor modelelor lansate ulterior, avea un motor cu 4 cilindrii de 1600 cc si 53 cai putere. Alezajul era de 8,4 cm iar cursa pistonului de 6,7 cm. Cuplul motor nu era mai mare de 78 foot-pounds. Combustibilul era distribuit printr-un carburator Bosch cu o singura teava.

Dimensiuni

Karmann Ghia din anul 1970  avea distanta de la centrul rotii din fata la centrul rotii din spate de 240 cm. Ghia-ul avea 414 cm lungime, 163 cm latime si 132 cm inaltime. Garda la sol era de 16 cm. Greutatea masinii era de 870 kg. Rezervorul avea o capacitate de 40,12 litrii.

Performante

Karmann Ghia-ul nu s-a dorit a fi o masina performanta, ci o alternativa stilizata a Beetle-ului. Cand a debutat pe piata nord-americana in 1956, ajungea de la 0 la 100km/h in 34,2 secunde. Modelul din 1970, varful gamei in ce priveste puterea motorului, atingea o viteza maxima de 138 km/h. Manevrabilitatea in curbe era similara cu cea a Beetle-ului, masina raspunzand unei atingeri ,,fine’’. Existau probleme cu zgomotul motorului in cabina, pe perioada drumurilor lungi. In cazul modelului Ghia,  performanta a ramas pe locul secund, in spatele aspectului vizual.

 

Productie si pret

Modelul din anul 1956 costa 2 395 $ (echivalentul a 18 694,45 de dolari in 2009) iar cel din 1974 costa 3 475 $ (echivalentul a 14 949,51 de dolari in 2009). Au fost produse in total circa 444 300 de masini, dintre care 364 000 erau coupe-uri. Au fost produse aproximativ 80 000 de decapotabile. Cifrele nu includ si modelul Type 34 ,,Razor Edge’’, versiune care nu a fost exportata catre SUA. Au fost produse in jur de 42 000 de Type 34 de-alungul timpului.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Multidrive S

    Dacă vă doriți ca viitoarea mașină să aibă costuri de întreținere foarte reduse și veți petrece alături de ea mai mult timp în oraș, Yaris este alegerea perfectă, completată de prezența unui design modern și tineresc

  • Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Mercedes-Benz C 200 Coupe

    Atletic și sportiv, design-ul plin de viață și rafinat al modelului C Coupe face o impresie foarte bună pe șosea și întruchipează luxul modern

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3613 :: 22.3MB