De ce ai nevoie:
Pasul 1 – Pregatirea
Parcheaza masina intr-un loc bine ventilat si luminat. Ai grija ca motorul sa fie racit inainte sa incepi procedura.
Pasul 2 – Scurge putin lichid de racire
Indeparteaza usor valva de evacuare pentru scurgerea fluidului in exces si a apei din sistem. Este bine sa lasi sa curga cel putin un litru de apa din sistem. Lasa fluidul de racire sa curga si strange apoi la loc valva.
Pasul 3 – Toarna lichid de spalare a radiatorului
Deschide capacul radiatorului si toarna tot fluidul pentru curatare in radiator (cel putin 250-500 ml). Inchide apoi bine capacul.
Pasul 4 – Porneste motorul
Porneste mototrul si lasa-l sa se incalzeasca timp de 5-10 minute. Nu il tura. Opreste-l dupa ce atinge temperatura optima de functionare.
Pasul 5 – Scurge tot lichidul de racire
Acum ca lichidul din interiorul radiatorului este cald, precum si alte componente ale motorului, ai grija sa porti manusi de protectie pentru operatiunile urmatoare. Lasa motorul sa se raceasca timp de aproximativ 5 minute, iar apoi scurge intreg continutul lichid din radiator prin indepartarea valvei de evacuare.
Pasul 6 – Clateste cu apa
Deschide capacul radiatorului si introdu un furtun. Nu pune mana goala pe capac deoarece este posibil sa fie fierbinte. Conecteaza furtunul la o sursa de apa si lasa lichidul sa treaca prin radiator si apoi sa se scurga prin valva de evacuare. Lasa apa sa curga timp de aproximativ 5 minute pentru o clatire optima a sistemului.
Pasul 7 – Reumple radiatorul
Lasa sa se scurga toata apa, iar apoi inchide etans valva. Toarna lichid de racire proaspat si apa distilata in radiator. Inchide bine capacul. Inainte sa continui, verifica eventuale scurgeri la valva de evacuare. Ideal ar fi sa amesteci jumatate din cantitate lichid de racire cu tot atata apa distilata. Este bine sa citesti in manualul automobilului care este cantitatea si concentratia recomandata.
Pasul 8 – Porneste motorul
Da la o parte tot ce ai folosit pentru curatarea radiatorului si porneste motorul. Lasa-l sa se incalzeasca pana la temperatura optima si vezi daca exista scurgeri pe undeva. Inchide capota si incepe sa mergi observand indicatorul de temperatura de la bord si eventualele schimbari care apar. Opreste masina, ridica din nou capota si verifica existenta unor eventuale scurgeri.
Ai in vedere sa stergi bine orice picatura de lichid de racire varsata pe componentele din sistem. Daca indicatorul de temperatura arata cresterea acesteia, discuta cu un mecanic sau mergi la un service pentru a verifica radiatorul si a diagnostica exact problema.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!