No SSO cookie

Curatarea radiatorului in 8 pasi simpli

voteaza
(0/ 0)
Curatarea radiatorului in 8 pasi simpli
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Curatarea radiatorului este o parte esentiala a procesului de mentenanta, cu efecte pozitive asupra performantei masinii si duratei de functionare. Majoritatea proprietarilor de automobile neglijeaza mentenanta radiatorului din inspectiile de rutina si dau atentie acestei componente numai atunci cand apare o problema la sistemul de racire. Supraincalzirea motorului este o problema asociata adeseori cu masinile vechi, iar service-ul regulat al radiatorului ar preveni astfel de probleme. Este usor sa mentii radiatorul curat urmand acesti opt pasi care ii vor asigura functionarea corecta si in parametri optimi, in orice moment.

 
 

De ce ai nevoie:

  • Apa distilata (cel putin 1 sau 2 litri, in functie de capacitatea motorului)
  • Antigel pentru motor
  • Lichid pentru spalarea radiatorului
  • Un furtun si o sursa de apa
  • Manusi impermeabile si rezistente la caldura
  • Un prosop sau o bucata de material din bumbac

Pasul 1 – Pregatirea

Parcheaza masina intr-un loc bine ventilat si luminat. Ai grija ca motorul sa fie racit inainte sa incepi procedura.

Pasul 2 – Scurge putin lichid de racire

Indeparteaza usor valva de evacuare pentru scurgerea fluidului in exces si a apei din sistem. Este bine sa lasi sa curga cel putin un litru de apa din sistem. Lasa fluidul de racire sa curga si strange apoi la loc valva.

Pasul 3 – Toarna lichid de spalare a radiatorului

Deschide capacul radiatorului si toarna tot fluidul pentru curatare in radiator (cel putin 250-500 ml). Inchide apoi bine capacul.

Pasul 4 – Porneste motorul

Porneste mototrul si lasa-l sa se incalzeasca timp de 5-10 minute. Nu il tura. Opreste-l dupa ce atinge temperatura optima de functionare.

Pasul 5 – Scurge tot lichidul de racire

Acum ca lichidul din interiorul radiatorului este cald, precum si alte componente ale motorului, ai grija sa porti manusi de protectie pentru operatiunile urmatoare. Lasa motorul sa se raceasca timp de aproximativ 5 minute, iar apoi scurge intreg continutul lichid din radiator prin indepartarea valvei de evacuare.

Pasul 6 – Clateste cu apa

Deschide capacul radiatorului si introdu un furtun. Nu pune mana goala pe capac deoarece este posibil sa fie fierbinte. Conecteaza furtunul la o sursa de apa si lasa lichidul sa treaca prin radiator si apoi sa se scurga prin valva de evacuare. Lasa apa sa curga timp de aproximativ 5 minute pentru o clatire optima a sistemului.

Pasul 7 – Reumple radiatorul

Lasa sa se scurga toata apa, iar apoi inchide etans valva. Toarna lichid de racire proaspat si apa distilata in radiator. Inchide bine capacul. Inainte sa continui, verifica eventuale scurgeri la valva de evacuare.  Ideal ar fi sa amesteci jumatate din cantitate lichid de racire cu tot atata apa distilata. Este bine sa citesti in manualul automobilului care este cantitatea si concentratia recomandata.

Pasul 8 – Porneste motorul

Da la o parte tot ce ai folosit pentru curatarea radiatorului si porneste motorul. Lasa-l sa se incalzeasca pana la temperatura optima si vezi daca exista scurgeri pe undeva. Inchide capota si incepe sa mergi observand indicatorul de temperatura de la bord si eventualele schimbari care apar. Opreste masina, ridica din nou capota si verifica existenta unor eventuale scurgeri.

Ai in vedere sa stergi bine orice picatura de lichid de racire varsata pe componentele din sistem. Daca indicatorul de temperatura arata cresterea acesteia, discuta cu un mecanic sau mergi la un service pentru a verifica radiatorul si a diagnostica exact problema.  

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1473 :: 17.79MB