No SSO cookie

Cum se realizeaza testarea radiatorului

voteaza
(0/ 0)
Cum se realizeaza testarea radiatorului
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Atunci cand indicatorul indica o crestere a temperaturii motorului, trebuie realizat un test pentru verificarea radiatorului. Pierderile de lichid in exterior sunt usor de identificat si nu este nevoie de folosirea instrumentelor speciale, insa daca vorbim de scurgeri interne, acestea sunt cu totul altceva. Supraincalzirea motorului poate fi cauzata de multi factori, cum ar fi: un nivel scazut al lichidului de racire datorita pierderilor, un termostat defect sau de degradarea severa a garniturii de chiulasa.

 
 

Scurgeri externe ale lichidului de racire

Verifica baia motorului si uita-te dupa orice scurgere ce ar putea sa semene la culoare cu lichidul de racire. Cele mai multe scurgeri se datoreaza crapaturii unui furtun din cauza imbatranirii sau instalarii gresite. Inlocuieste furtunul daca este necesar. Ai in vedere ca un motor fierbinte va duce la incalzirea lichidului din radiator asa ca ai grija atunci cand schimbi furtunurile, mai ales daca motorul este fierbinte.

Degradarea garniturii de chiulasa

Semnele unei probleme la aceasta garnitura sau a unui sistem de racire ce functioneaza necorespunzator sunt prezenta fumului alb pe teava de evacuare, lichid de racire maroniu in rezervor, schimbarea culorii uleiului sau cresterea nivelului uleiului. Aceasta problema poate fi diagnosticata prin testarea radiatorului sau prin testarea presiunii lichidului de racire.

Testarea presiunii din radiator

Pentru acest test se foloseste un aparat special care se plaseaza in locul capacului radiatorului. Ai grija cand indepartezi capacul radiatorului, mai ales daca motorul este fierbinte, deoarece presiunea acumulata poate determina arsuri grave. Nu umbla niciodata la capacul radiatorului daca motorul este fierbinte.

  1. instaleaza aparatul de masura si pompeaza o presiune de 0,68 atm.
  2. verifica scurgerile de pe suprafata exterioara atunci cand aparatul indica o scadere a presiunii
  3. verifica furtunurile radiatorului, pompa de apa si sistemul de ventilatie. Acestea sunt de regula cauzele pierderii de lichid
  4. deschide fantele pentru ventilatie si observa aerul care trece prin palete. Un miros dulceag indica o scurgere la sistemul de ventilatie
  5. continua testarea cu acest aparat pana cand nivelul presiunii se mentine constant.

O alta modalitate sa testezi cu ajutorul presiunii radiatorul este urmatoarea:

1.      incepe cu motorul rece. Indeparteaza capacul radiatorului si instaleaza aparatul de testare cu presiune

2.      porneste motorul cu presiunea 0 in aparat

3.      observa cresterea presiunii in aparat. Un sistem de racire care functioneaza normal va indica o presiune de aproximativ 0,47 atm in aparat

4.      daca aparatul indica o crestere de o atmosfera sau mai mult, atunci este clara prezenta unei scurgeri la unul din cilindri datorata clar unei defectiuni a garniturii de chiulasa.

In cazuri extreme, cilindrul poate fi umplut cu lichid de racire sau apa. Aceasta situatie este cunoscuta ca blocare hidraulica si poate duce la degradarea severa a motorului daca nu este remediata. Daca apare aceasta situatie, incearca sa indepartezi bujiile si sa verifici daca exista apa acumulata in cilindri. Scoaterea bujiilor va permite scurgerea amestecului de apa si lichid de racire prin orificiile acestora.

Daca observi o scadere a presiunii din radiator este indicat sa discuti cu un mecanic auto. O garnitura de chiulasa defecta nu numai ca va duce la blocarea hidraulica a cilindrilor, dar va determina si coroziunea diverselor componente metalice ale motorului ceea ce duce la cresterea preturilor pentru reparatii.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0880 :: 17.79MB