No SSO cookie

Cum sa schimbi anvelopele

voteaza
(0/ 0)
Cum sa schimbi anvelopele
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Fiecare proprietar de masina ar trebui sa stie un lucru sau doua despre schimbarea anvelopelor, mai ales datorita faptului ca o pana de cauciuc este una dintre cele mai frecvente probleme care pot aparea atunci cand calatoresti. Durabilitatea cauciucurilor si intretinerea acestora va juca un rol important pe durata de viata a anvelopelor tale, dar pericolele rutiere cum ar fi cuie, suruburi si alte resturi, vor face ca anvelopele sa fie mult mai vulnerabile la fisuri si gauri, care vor duce in timp la o pana de cauciuc. Daca doresti sa economisesti timp si bani, este o idee foarte buna sa inveti sa-ti schimbi anvelopele la domiciliu.

 
 

Instrumente si materiale necesare:

• anvelopa de rezerva
• cric
• cheie speciala pentru piulite
• tub de metal sau teava
• piulite
• carpa din bumbac

Pasul 1: Pregatirea
Portbagajul tau ar trebui sa contina toate uneltele esentiale pentru schimbarea unei anvelope, iar materialele pe care le-am descris mai sus sunt o trimitere la tipul de instrumente necesare schimbarii unei anvelope care ar trebui sa fie prezente in masina, in orice moment. Niciodata nu stii cand poate aparea o situatie de urgenta.

Pasul 2: Parcheaza masina
Parcheaza masina, bag-o in viteza si trage frana de mana. Pentru masinile cu cutie de viteza automata puneti maneta in comenzile Park sau Neutru.

Pasul 3: Aseaza tubul de metal
Inainte de ridicarea masinii, aseaza tubul de metal in partea opusa a anvelopei pe care vrei sa o schimbi. De exemplu, in cazul in care vrei sa schimbi anvelopa din partea stanga din fata atunci cel mai bine este pa plasezi tubul de metal in dreptul rotii din partea dreapta spate. Acest lucru trebuie facut pentru a te asigura ca masina nu se misca atunci cand este ridicata cu ajutorul cricului. Daca nu ai o teava sau tub de metal foloseste o bucata mai mare de lemn.

Pasul 4: Desfa piulitele anvelopelor
Ia cheia speciala pentru anvelope si slabeste fiecare piulita, pe rand. Poti folosi o bucata de teava de metal sau tubulatura, ca o extindere a cheii de anvelope pentru a debloca piulitele inguste. Aminteste-ti sa faci acest lucru intr-un model cruce. Slabeste piulita din partea stanga de sus, urmata de piulita din partea dreapta de jos, si asa mai departe.

Pasul 5: Ridica masina
Ia cricul si pune-l sub masina. Aminteste-ti sa pui cricul in locurile speciale de ridicare asa cum este indicat in manualul de utilizare. Plasarea cric-ului intr-un loc nepotrivit ar putea deteriora caroseria sau sasiul autovehiculului.

Pasul 6: Indeparteaza anvelopele
Trage anvelopela spre tine si indeparteaz-o cu grija. S-ar putea sa fie nevoie sa ridici cricul putin mai sus in cazul in care anvelopa inca atinge solul.

Pasul 7: Aseaza anvelopa de schimb
Ia anvelopa de schimb si aseaz-o in locul celei vechi. Asigura-te ca, roata de rezerva este potrivita pentru modelul masinii tale.

Pasul 8: Strange Piulitele
Aseaza fiecare piulita la locul ei si initial incearca sa le strangi cu mana. Aseaza piulitele in forma de cruce, procedand la fel ca si atunci cand le-ai desurubat. Ia cheia de anvelope si strange cat poti tu de tare fiecare piulita. Fii atent sa nu depui prea mult efort, deoarece masina este inca ridicata de cric.

Pasul 9: Coboara masina si strange din nou piulitele
Coboara cricul si pune-l de-o parte. Ia cheia de anvelope si strange din nou piulitele anvelopei intr-un model cruce. Nu strange prea tare piulitele, deoarece urechiusa se poate rupe.

Pasul 10: Curata in urma ta
Indeparteaza urechiusa anvelopei. Aseaza toate instrumentele la locul lor in portbagaj. Nu uita sa mergi si la vulcanizare sa repari roata veche pentru data viitoare cand faci pana. 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1144 :: 22.11MB