Materiale necesare:
• masina de montare a pneurilor
• plasture pentru cauciuc
• lichid de la vulcanizare
• masina de lustruit cauciucuri
• un cleste lung
• instrumente pentru inserarea plasturelui in anvelopa
Pasul 1: Indeparteaza roata
Ridica masina cu ajutorul unui cric si scoate roata de pe butuc. Umfla anvelopa pentru a putea localiza cu usurinta gaura. Vei putea observa imediat gaura deoarece aceasta se manifesta printr-un sunet ca un fluierat, ca urmare a scaparii de aer. Daca gaura nu poate fi localizata, ia o galeata mica cu apa, sapun si un burete. Scufunda buretele in amestecul de apa si sapun si strange-l pe anvelopa. Daca vezi bule de aer pe suprafata, atunci inseamna ca ai gasit gaura.
Pasul 2: Marcheaza gaura
Foloseste o bucata de creta pentru a marca un mic „X” in locul unde se afla gaura. In cazul in care dai de un cui sau un surub, rezista tentatiei de a trage de acestea la suprafata anvelopei.
Pasul 3: Indeparteaza anvelopa, scoate-o de pe janta
Indeparteaza supapa anvelopei pentru a elibera tot aerul din aceasta. Aseaza roata pe masina de montat anvelope si demonteaza cauciucul de pe janta.
Pasul 4: Verifica anvelopa
Verifica interiorul anvelopei. Acum este momentul sa indepartezi cuiul sau orice alt obiect strain care a patruns in anvelopa. Utilizeaza un cleste lung pentru a trage cuiul din interiorul anvelopei. Fa acest lucru cu foarte mare atentie.
Pasul 5: Lustruieste gaura
Aplica un strat subtire de solutie pentru curatat anvelopele si lasa-l sa se usuce. Ia masina pentru lustruit anvelopele si lustruieste incet in jurul gaurii. O lustruire usoara este suficienta.
Pasul 6: Aplica lichid de vulcanizare
Aplica un strat de lichid de anvelope de la vulcanizare in jurul zonei pe care tocmai ai lustruit-o. Aplica acest lichid la cativa centimetri in jurul gaurii. Lasa lichidul sa se usuce timp de 10-15 secunde.
Pasul 7: Plasture pentru gaura
Ia un plasture pentru anvelope si taie-l la dimensiunea corecta daca este necesar. Inlatura autocolantul si pune-l pe suprafata proaspat lustruita. Nu uita sa apesi ferm. Foloseste un instrument pentru rotire, pentru a putea prinde mai bine plasturele de anvelopa. Acest lucru te va ajuta sa sigilezi complet plasturele de anvelopa.
Pasul 8: Monteaza anvelopa
Lasa plasturele sa se usuce timp de cel putin cinci minute inainte de a monta anvelopa pe janta. Pune supapa la locul ei si incepe sa umfli roata. Un nivel de presiune intre 30-35 PSI este suficient pentru majoritatea anvelopelor de strada.
Pasul 9: Verifica anvelopele
Verifica anvelopa inainte de a o introduce din nou in butucul rotii. Verifica locatia gaurii pentru a te asigura ca nu sunt prezente nici un fel de scurgeri.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!