Rugina din radiator apare inevitabil la un moment dat, de aceea trebuie sa verifici sistemul cat mai des posibil. Cu toate ca proprietarii de masini noi nu trebuie sa isi faca griji datorita garantiei, cei care detin modele mai vechi sau a caror garantie a expirat trebuie sa se concentreze pe mentinerea radiatorului asa cum se concentreaza pe mentinerea altor parti vitale pentru o buna si indelungata functionare a autovehiculului.
Majoritatea problemelor aparute la radiator se datoreaza neglijentei proprietarului. Deoarece sistemul de racire foloseste apa pentru a regla temperatura, umezeala si rugina apar inevitabil. Urmeaza aceste sfaturi pentru a preveni si a inlatura rugina din radiatorul masinii tale.
1. Foloseste doar apa distilata si antigel de calitate
Apa distilata nu contine impuritatile din apa de la robinet, contribuind la un radiator curat, lipsit de rugina si alte reziduuri. Cand apa de la robinet se evapora sau fierbe datorita caldurii motorului, se vor acumula multe elemente metalice in sistemul de racire care vor cauza scurgeri sau vor impiedica buna functionare a acestuia. Folosirea apei distilate e o metoda foarte simpla ce iti va mentine radiatorul curat si fara rugina.
Trebuie sa amesteci cantitatile potrivite de antigel si apa pentru o buna functionare, deoarece antigelul va lubrifia partile de aluminiu si pompa de apa, protejandu-le de rugina. E bine sa folosesti o proportie de 50% / 50% antigel si apa distilata pentru cele mai multe modele de autovehicule. Nu strica sa verifici manualul autovehiculului pentru a determina concentratia potrivita de apa si lichid de racire din radiator. Acest factor poate varia in functie de rodaj si temperatura.
2. Curata radiatorul
In cazul masinilor noi acest lucru nu se aplica, insa modelele mai vechi a caror garantie a expirat trebuie sa se prezinte pentru o curatare a radiatorului cel putin o data pe an, pentru a preveni aparitia ruginei. Acest lucru va fi diferit in functie de modelul autovehiculului, insa curatarea anuala protejeaza radiatorul si sitemul de racire de rugina. Acest lucru poate fi facut de un amator entuziasmat, insa cei care nu se prea pricep ar trebui sa consulte un mecanic. O curatare potrivita va inlatura rugina si reziduurile adunate.
3. Verifica daca exista scurgeri
Deschide capota si verifica daca exista scurgeri la sistemul de racire. Scurgerile impiedica buna functionare a radiatorului si duc la formarea ruginei pe alte parti ale motorului, deoarece sunt expuse in mod continuu la umezeala. Nu uita ca sistemul de racire este sigilat si ca folosirea in exces a cantitatii de apa si antigel in radiator este o dovada clara a unei scurgeri. Scurgerile trebuie verificate si reparate pentru a preveni supraincalzirea motorului si facturi ce vor ustura.
Este usor sa previi si sa inlaturi rugina din radiator, cat timp te ocupi de mentinerea acestuia. Verifica sistemul de racire in mod regulat si discuta cu un mecanic daca apar scurgeri, rugina sau o supra-incalzire in cadrul sistemului.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!