No SSO cookie

Cum iti poti da seama daca pompa de apa a radiatorului trebuie inlocuita

voteaza
(0/ 0)
Cum iti poti da seama daca pompa de apa a radiatorului trebuie inlocuita
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Pompa de apa a radiatorului este o componenta extrem de importanta a sistemului de racire pentru orice masina. Functionarea defectuoasa a acesteia duce la deterioararea permanenta a motorului din cauza caldurii excesive care va deforma piesele metalice din interior, mai ales daca acestea sunt confectionate din aluminiu. Daca indicatorul de temperatura arata o crestere a acesteia datorata unor pierderi de lichid din radiator, inclusiv prin defectarea pompei de apa, este necesara o verificare imediata.

 
 

Verificarea pompei de apa

In functie de producator si de modelul masinii, pompa de apa este localizata in fata motorului, aproape de ventilator. De regula, este un sistem actionat de o curea care pompeaza lichid de racire in motor pentru a mentine o temperatura optima de functionare. Verifica pompa de apa daca:
-  apare un zgomot neobisnuit in timpul functionarii normale a motorului
-  are loc supraincalzirea motorului si nu sunt evidente pierderi de lichid.

Pompa de apa trebuie verificata deoarece ar putea sa nu mai functioneze corespunzator. Aceasta componenta nu are nevoie sa fie schimbata periodic, insa daca apare o problema, schimbarea pompei de apa este singura solutie pentru revenirea la conditiile normale de functionare.

Supraincalzirea motorului

In cazul in care motorul se supraincalzeste, incearca sa:
-   parchezi masina intr-un loc sigur, fara sa opresti motorul
-   ridica capota si lasa-l sa se raceasca
-   verifica prezenta de scurgeri si functionarea ventilatorului

Trebuie sa ai mare grija cand faci toate acestea, deoarece caldura extrema face ca multe dintre componentele motorului sa fie foarte fierbinti. Sub nici o forma nu deschide capacul radiatorului sa verifici nivelul lichidului. Verificarea rezervorului cu lichid de racire este metoda cea mai sigura pentru verificarea starii si nivelului lichidului.

Supraincalzirea motorului poate fi cauzata de mai multi factori, insa daca masina este mai veche de 5 ani, atunci principalul vinovat ar putea fi pompa de apa. Pierderile de lichid de racire si apa din jurul pompei sunt un indicator ca acesta trebuie schimbata. Daca ai indoieli, mergi la un mecanic auto pentru verificarea imediata a sistemului.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1205 :: 22.16MB