Verificarea pompei de apa
In functie de producator si de modelul masinii, pompa de apa este localizata in fata motorului, aproape de ventilator. De regula, este un sistem actionat de o curea care pompeaza lichid de racire in motor pentru a mentine o temperatura optima de functionare. Verifica pompa de apa daca:
- apare un zgomot neobisnuit in timpul functionarii normale a motorului
- are loc supraincalzirea motorului si nu sunt evidente pierderi de lichid.
Pompa de apa trebuie verificata deoarece ar putea sa nu mai functioneze corespunzator. Aceasta componenta nu are nevoie sa fie schimbata periodic, insa daca apare o problema, schimbarea pompei de apa este singura solutie pentru revenirea la conditiile normale de functionare.
Supraincalzirea motorului
In cazul in care motorul se supraincalzeste, incearca sa:
- parchezi masina intr-un loc sigur, fara sa opresti motorul
- ridica capota si lasa-l sa se raceasca
- verifica prezenta de scurgeri si functionarea ventilatorului
Trebuie sa ai mare grija cand faci toate acestea, deoarece caldura extrema face ca multe dintre componentele motorului sa fie foarte fierbinti. Sub nici o forma nu deschide capacul radiatorului sa verifici nivelul lichidului. Verificarea rezervorului cu lichid de racire este metoda cea mai sigura pentru verificarea starii si nivelului lichidului.
Supraincalzirea motorului poate fi cauzata de mai multi factori, insa daca masina este mai veche de 5 ani, atunci principalul vinovat ar putea fi pompa de apa. Pierderile de lichid de racire si apa din jurul pompei sunt un indicator ca acesta trebuie schimbata. Daca ai indoieli, mergi la un mecanic auto pentru verificarea imediata a sistemului.
Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.
Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!