No SSO cookie

Chrysler - O jumatate de secol - 1950-2000

voteaza
(0/ 0)
Chrysler - O jumatate de secol - 1950-2000
Utile · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 1951 Chrysler lanseaza cel mai puternic motor al unei masini de pasageri din America, legendarul "Hemi" V8. Cu camerele sale de combustie hemisferica, motorul de 331 cc oferrea o remarcabila eficienta volumentrica.

 
 

1954: Chrysler face o demonstratie cu un Plymouth experimental, actionat cu turbina, la lansarea Chelsea Proving Grounds, aproape de Ann Arbor, Michigan.

1955: Uimitorul Chrysler 300 este cea mai puternica masina de pasageri din lume. Vehiculul cu doua usi este alimentat de un motor de 300 cp Hemi V8 si are supapa superioara solida si carburatoare duble.

1956: Pentru modelele Chrysler din 1956 este disponibil un buton de transmisie automata, alaturi de record playerul "Highway Hi-Fi", care, din pacate, nu putea fi folosit in timpul mersului. Modelul Chrysler 300s hemi V-8 este updatat la 355 cp cu un 10: 1 rata de compresie – 1 cp/cc de deplasare.

1957: Imperial introduce primul din istorie geamurile laterale curbate din sticla si un parbriz curbat compus.

1958: Un element pe care Chrysler il introduse din nou primul in istorie – sistemul de control automat al vitezelor, oferit cu modelul Chrysler Imperial din 1958.

1959: Unele modele Chrysler din 1959 au scaune rotative. O a doua generatie Chrysler de vehicule alimentate cu turbine este disponibila din Detroit si pana in New York City.

1960: Chrysler face schimbarea de la corp-cu-cadru la constructia de vehicule dintr-o singura bucata. Primul model compact este faimosul motor "Slant Six" si primul sistem electric bazat pe alternator din istorie.

1963: Chrysler imprumuta o flota de 50 de modele Ghia experimentale unor clienti selectionati, pentru a le folosi intr-un program din lumea reala – in final, masinile nu ajung in productie.

1969: Chrysler introduce farurile optionale "Super Light".

1971: Modelul Imperial este disponibil cu un Bendix optional cu 4 roti si sistem anti-derapaj.

1975: Ca raspuns la criza de petrol, Chrysler introduce un noul Fuel Pacer, care atentioneaza soferul atunci cand pedala de acceleratie este apasata prea tare.

1976: Sistemul Electronic Lean Burn al Chrysler foloseste senzori de control si un computer pentru a reduce emisiile de gaze.

1978: Plymouth Horizon si Dodge Omni sunt primele modele ale Americii care au motor transversal si tractiune fata.

1981: Noile modele K compacte sunt alimentate de un motor nou de 2.2 litri si 4 cilindri.

1984: Platforma K este baza pentru o noua serie de modele, inlcuzand o intreaga noua familie de vehicule de transport cu tractiune fata, Chrysler minivan sau Magic Wagon.

1985: Noul motor Chrysler de 2.5 litri si 4 cilindri este primul produs in masa echipat cu sistem de balans.

1988: Chrysler New Yorker este primul model american cu air bag ca echipament standard.

1991: Chrysler introduce conceptul "Platform Team". Pimul vehicul creat dupa un astfel de concept este masina sport Dodge Viper V-10.

1992: Alta prioritate pe lista elementelor de siguranta a Chrysler este un scaun integrat pentru copii, valabil pe mini-volumele Chrysler din 1992.

1993: Noile modele LH surprind prin cabina pozitionata in fata si rotile imprinse spre colturile exterioare, dar si firewall-ul impins inainte pentru a conferi o protectie maxima.

1994: Alternativa companiei pentru vehiculele pe benzina a inclus un model, Dodge Ram pe gaz natural, monovolume si vagoane. TE-Van monovolum electric si Dodge Intrepid LH puteau fi folsosite atat cu gaz, cat si cu etanol.

1996: Un Chrysler total restilizat, care oferea o noua generatie de NS monovolume cu usa glisanta langa sofer si scaune detasabile.

1997: Plymouth Prowler folosea un numar mare de componente din aluminiu, inlcuzand mari parti din panourile laterale.

1999: "Extra Car Engineering" – mostenirea continua cu combinarea resurselor globale ale DaimierChrysler.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0904 :: 22.18MB