Opelul este celebru de mult prin modelele sale, insa doar de un deceniu exista versiuni OPC. Asta este sectiunea sport din secolul 21 al Opel-ului, care s-a asezat cu totul intamplator langa celebrul Nordschleife.
E greu sa te legi de aspect. Teoretic OPC este masina de sport, dar deja din aparenta se vede ca in realitate mai degraba vorbim de un gran turismo.
Scaunele scoica Recalo si de data asta au adus totul, pentru costuri in plus le recomand pentru fiecare Insignia.
Cu spoilere potrivit accentuate, cu roti fantastice de 20 de toli iese in evidenta pe strada, place aproape tuturor. Daca insa ne asezam in el, rezultatul nu mai este atat de laudat. Plastic putin dur, utilizarea de materiale imperfecte, care la un Insignia de baza mai merge, dar la o varianta de varf e cam ciudat. Bine ca scaunele scoica din fata nu sunt doar creatii de arta optice, ci sunt foarte comode si te tin bine. Volanul insa e la fel ca si in modelele mai simple, poate ar fi trebuit unul mai mic, mai sportiv.
Cu sistemul Flexride nu doar duritatea directiei o putem corija, ci si ajustarea volanului si sensibilitatea pedalei de acceleratie. Si asa, in mod Sport deja se imbunatateste situatia, iar comutat pe OPC devine si mai bun.
In modul de baza, masina poate sa para cam lenesa din cauza pedalei de acceleratie care reactioneaza prost, dar in mod OPC deja e entusiasmant. La schimbator insa nimic nu ajuta: are o cursa prea lunga si se si blocheaza, iar masina ar fi meritat unul mai bun decat acesta. Pe drumuri publice nu pot aparea plangeri despre frane: incat daca trebuie, poate sa incetineasca cu forta primitiva OPC-ul de 1,8 tone.
In afara de scaune, volanul si butonul schimbator sugereaza caracterul OPC
Sigur, esenta este motorul. Motorul turbo V6 de 2,8 a stiut destul si in OPC-ul Vectra anterior, dar la Insignia au fost si mai atenti la detalii. Din start, a devenit mult mai puternic, este capabil de 325 de cai putere si in sfarsit a beneficiat de directie si tractiune 4x4, ca lumea. Langa astea se mai adauga sunetul de evacuare caractreistic, care pe distanta lunga, mergand cu viteza mica poate sa fie si foarte enervant, dar pana la urma si asta intretine senzatia.
In mod interesenat, in oglinda datelor seci am asteptat senzatie de accelerare mai mare. Despre o masina de 325 cai putere si 435 Nm presiune de rotire am crede ca si trage cu o forta primitiva si merge ca o locomotiva pe aburi, dar frecvent am simtit lipsa fortei vulcanice, nu a putut sa ma surprinda sau sa ma socheze. Treptele schimbatorului poate un pic sunt cam lungi.
Nu numai in spatiul motorului merita sa privim, caci si directia cu duritatea reglabila amintita mai sus a iesit destul de bine.
OPC poate sa fie mandru si de tractiunea 4x4 amintita deja mai sus; are deja un sistem haldex inteligent de generatia a patra, care poate sa varieze presiunea de cuplu si pe axa din spate. Tocmai din aceasta cauza corijeaza foarte bine faptul ca OPC e greu in fata. Sistemul este aproape perfect, in spate e propulsat mai bine, ceea ce e obligatoriu la o masina de sport serioasa.
Motorul puternic nu e degeaba, sunetul acestuia te entusiasmeaza, directia e placuta si tractiune4x4 inteligenta. O singura problema este cu el: firma importatoare spune ca doar cu benzina de 100 functioneaza normal. Consuma acceptabil, insa din benzina foarte scumpa.
OPC a fost testat si in zilele obisnuite. Spatiul calatorilor este comod si in urma dotarilor corespunde multor criterii de comoditate. Daca trebuie, e puternic si rapid, dar stie sa circule si economic. Directia mai dura si volanul insensibil in modul de baza pot fi trecute cu vederea.
Insignia OPC este o masina puternica si buna, insa putin cam scumpa.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!