Primul model 501 era de fapt o versiune imbunatatia a modelului de 2 litri de dinainte de razboi. In 1954, motorul a fost inlocuit de unul de 2.6 litri, V8, cu 50% mai multa putere; motorul de 6 cilindri a fost de asemenea inlocuit si au fost anuntate modele coupe si cabriolet.
In 1955, BMW a anuntat modelul 502, de fapt, aceeasi masina, numai ca era livrata cu extra echipament. Aceasta avea fie un motor de 2.6 litri V8, fie unul mai mare, de 3.2 litri. 501 V8 a ramas neschimbat, dar motorul de 6 cilindri al modelului 501 a fost marit cu 2.1 litri. Apoi, motorul de 3.2 litri V8 a fost modificat in 1957, pentru modelul 502, si a devenit 3.2 litri Super. Productia lui 501 V8 a fost sistata, dar modelul 501 cu 6 cilindri 501 a ramas la vanzare cu numele sau original.
Discurile de frane fata si, optional, sevodirectia, au devenit standard incepnad cu modelul 3.2 Super, din 1959 si 3.2, un an mai tarziu. Apoi, in 1961, modelul 501 cu 6 cilindri a fost scos din productie. Modelul 2.6 litri a fost denumit 2600, avand in vedere servo si discurile de frana fata si, combinat cu 2600 L a castigat mai multa putere si o asieta mai buna.
3.2 a devenit 3200 L, iar 3.2 Super 3200 Super, cunoscut ca 3200S. Motorul de 160bhp V8 l-a facut cel mai rapid model de salon din Germania si unul dintre cele mai rapide din lume.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!