Ce reprezinta anvelopele de iarna pentru o masina? Acestea sunt cauciuri special construite sa reziste atunci cand afara temperatura scade sub 7 grade Celsius ori carosabilul este acoperit cu zapada sau polei, pentru a avea o aderenta mai buna, fata de anvelopele de vara care devin rigide in conditiile anterior mentionate.
Potrivit legii, conducatorii auto trebuie sa tina cont de Directiva Europeana 92/23/CE din 31 martie 1992 cand isi achizitioneaza aceasta “incaltaminte” potrivita sezonului rece pentru autovehicul, deoarece acestea trebuie sa aiba imprimat pe talon urmatoarele simboluri: M+S, M&S, M-S, M/S, si alte inscriptii ca un fulg de zapada si o creasta alpina. Inscripţiile M şi S sunt prescurtarea pentru “ mud & snow”, adică „noroi şi zăpadă". A nu se confunda pneurile de iarna cu cele “All seasons” (“Toate anotimpurile”), care nu au inscriptiile M+S, atentie mare!
Cati bani putem scoate din buzunar in cazul in care nu avem masina echipata corespunzator? In cazul in care suntem depistati ca incalcam aceasta lege suntem pasibili de o amenda ce se situeaza intre 600 si 1400 de lei,asta pentru cei ce detin masini cu masa totala autorizata sub 3,5 tone sau pana la cel mult 9 locuri pe scaune inclusiv soferul plus retinerea certificatului de inmatriculare, iar cei ce depasesc aceasta categorie de autovehicule vor plati o amenda cu valoarea cuprinsa intre 2500 si 4000 de lei. De asemenea, daca fapta constatata are ca efect blocarea drumului ori pagube ale sectorului de drum, sanctiunea contraventionala este de 5000 de lei pana la 8000 de lei.
Se estimeaza ca statul ar putea incasa in jur de 450 milioane de euro din vanzarile de anvelope de iarna, iar pe langa aceasta suma se vor adauga sanctiunile contraventionale care desigur, nu vor lipsi. Dar ce se va intampla atunci cand vor veni ninsorile ? Se stie deja ca in Romania, in fiecare an, autoritatile sunt luate intotdeauna pe nepregatite astfel ca drumurile arata groaznic, inzapezite sau pline de mazga. Cand isi aduc aminte trimit si ei cate un autotren (“basculanta”) din care un om “inarmat” cu o lopata arunca niste nisip cu sare pe strada pentru a putea spune ca au actionat la degajarea drumului. Este o bataie de joc pentru fiecare cetatean deoarece noi platim taxe, si tot degeaba, drumurile mai rau se strica.
Tind sa cred ca primele zapezi sau conditiile favorabile pentru polei pe carosabil sunt asteptate cu nerabdare de cei de sus ca sa aiba motiv pentru a scoate bani din buzunarele soferilor. Ma intreb cat va dura acest an pana la deszapezirea durmurilor? Raspunsul e simplu... doar atunci cand alesii nostrii isi vor umple iarasi buzunarele.
Sa nu uitam de faptul ca daca drumurile nu sunt deszapezite, viata noastra este pusa in pericol !
Autor: Diana Alx
In final, noi cei de pe Masini.ro va invitam sa participati la concursul initiat de media-content.ro, puteti castiga un iPhone sau un iPad. CLICK pentru a merge pe pagina concursului.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de carmenflorin 12 December 2011 08:32
aceasta initiativa este foarte buna
scris de ovyy 30 November 2011 17:30
Trebuie sa folosim anvelopele pe sezoane, nu este rea legea.
scris de sims 29 November 2011 19:44
bine ca n-a dat zapada inca :)
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!