No SSO cookie

Anvelopele de iarna si interesele parlamentarilor

voteaza
(0/ 0)
Anvelopele de iarna si interesele parlamentarilor
Utile · · 3 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Incepand cu data de 01 noiembrie, marti, a intrat in vigoare noua lege data de parlamentarii nostrii “dragi” prin care ne obliga sa ne echipam  masinile cu cauciucuri corespunzatoare de iarna.Asadar Legea nr. 161/2011 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, precizeaza care sunt caracteristicile pentru care gumele de iarna sunt acceptate de catre Autoritatea Rutiera Romana.

 
 

Ce reprezinta anvelopele de iarna pentru o masina? Acestea sunt cauciuri special construite sa reziste atunci cand afara temperatura scade sub 7 grade Celsius ori carosabilul este acoperit cu zapada sau polei, pentru a avea o aderenta mai buna, fata de anvelopele de vara care devin rigide in conditiile anterior mentionate.
Potrivit legii, conducatorii auto trebuie sa tina cont de Directiva  Europeana 92/23/CE din 31 martie 1992 cand isi achizitioneaza aceasta “incaltaminte” potrivita sezonului rece pentru autovehicul, deoarece acestea trebuie sa aiba imprimat pe talon urmatoarele simboluri: M+S, M&S, M-S, M/S, si alte inscriptii ca un fulg de zapada si o creasta alpina. Inscripţiile M şi S sunt prescurtarea pentru “ mud & snow”, adică „noroi şi zăpadă". A nu se confunda pneurile de iarna cu cele “All seasons” (“Toate anotimpurile”), care nu au inscriptiile M+S, atentie mare!

Cati bani putem scoate din buzunar in cazul in care nu avem masina echipata corespunzator? In cazul in care suntem depistati ca incalcam aceasta lege suntem pasibili de o amenda ce se situeaza intre 600 si 1400 de lei,asta  pentru cei ce detin masini cu masa totala autorizata sub 3,5 tone sau pana la cel mult 9 locuri pe scaune inclusiv soferul plus retinerea  certificatului de inmatriculare, iar cei ce depasesc aceasta categorie de autovehicule vor plati o  amenda cu valoarea cuprinsa intre 2500 si 4000 de lei. De asemenea, daca fapta constatata are ca efect blocarea drumului ori pagube ale sectorului de drum, sanctiunea contraventionala este de 5000 de lei pana la 8000 de lei.
Se estimeaza ca statul ar putea incasa in jur de 450 milioane de euro din vanzarile de anvelope de iarna, iar pe langa aceasta suma se vor adauga sanctiunile contraventionale care desigur, nu vor lipsi. Dar ce se va intampla atunci cand vor veni ninsorile ? Se stie deja ca in Romania, in fiecare an, autoritatile sunt luate intotdeauna pe nepregatite astfel ca drumurile arata groaznic, inzapezite sau pline de mazga. Cand isi aduc aminte trimit si ei cate un autotren (“basculanta”) din care un  om “inarmat” cu o lopata arunca niste nisip cu sare pe strada pentru a putea spune ca au actionat la degajarea drumului. Este o bataie de joc pentru fiecare cetatean deoarece noi platim taxe, si tot degeaba, drumurile mai rau se strica.
Tind sa cred ca primele zapezi sau conditiile favorabile pentru polei pe carosabil sunt asteptate cu nerabdare de cei de sus ca sa aiba motiv pentru a scoate bani din buzunarele soferilor. Ma intreb cat va dura acest an pana la deszapezirea durmurilor? Raspunsul e simplu... doar atunci cand alesii nostrii isi vor umple iarasi buzunarele.

Sa nu uitam de faptul ca daca drumurile nu sunt deszapezite, viata noastra este pusa in pericol !


Autor: Diana Alx
In final, noi cei de pe Masini.ro va invitam sa participati la concursul initiat de media-content.ro, puteti castiga un iPhone sau un iPad. CLICK pentru a merge pe pagina concursului.


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (3)

scris de carmenflorin

aceasta initiativa este foarte buna

scris de ovyy

Trebuie sa folosim anvelopele pe sezoane, nu este rea legea.

scris de sims

bine ca n-a dat zapada inca :)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1157 :: 18.68MB