No SSO cookie

Va prezentam Bugatti Veyron

voteaza
(0/ 0)
Va prezentam Bugatti Veyron
Prezentari · · 15 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Bugatti Veyron: Numărătoarea inversă a început

 
 
[poza1s]•Testarile sunt la capacitate maxima. •Pre-productia de modele a inceput. •Productia in serie e iminenta. Procedurile de dezvoltare adoptate la inceputul lui 2005 pentru Bugatti Veyron 16.4 sunt in concordanta cu programul. Patru masini sport exceptionale inca iau parte la teste de rezistenta si tuning de finete. In paralel, productia de pre-modele a inceput deja in studioul din Molsheim, Franta. Inceperea productiei pentru lotul pilot e planificata pentru inceputul lui mai. Procesele relevante sunt pregatite pentru inceperea productiei. Datele tehnice ale versiunii Bugatti Veyron 16.4 marcheaza un nivel nemainitalnit in productia in serie. Masina sport la superlativ este echipata cu un motor 8.0 l W16, 64 valve si patru incarcaturi turbo. Modelul oferă nu mai puţin de 1000 CP (736 kW) si un cuplu maxim de 1250 Nm (127 mkp) la 2200 rpm. Automobilul cu doua locuri din material de calitate superioara si cu greutate foarte redusa va atineg o viteza maxima de 400 km/h. [poza2s]Primele modele Bugatti Veyron 16.4 vor fi oferite unei clientele exclusive in a doua jumatate a anului 2005. Ca orice model supersport, Veyron aduce cu sine cele mai exclusive tehnologii din domeniu pentru a struni impresionata cumullare de forţe a motorului. Unil dintre acestea este sistemul unic de racire pentru niste frane rezistente si pe baza de “carbon-ceramic” Bugatti Veyron este cu siguranţa una dintre cele mai rapide masini din toate timpurile. În aceste condiţii, o viteza maxima de peste 400km/h influenteaza design-ul fiecarui motor si component. Aceasta viteza maxima este standardul pe care fiecare solutie trebuie sa il atinga. De exemplu: sistemul de franare pe baza de carbon-ceramic, multe din componentele sale fiind unice. O serie de componente au fost create in cooperare cu parteneri din industria aviatica si a spatiului. A experimenta sistemul de franare in actiune este la fel de placut ca si a experimenta acceleratia Bugatti. [poza3s]Plusul oferit de frane, cu functia de franare ajutata de aripa din spate, care este aplicata vitezelor mai mari de 200 km/h, ii ofera masinii valori care nu pot fi experimentate in orice alta masina de productie in serie. Fortele franelor sunt distribuite cu pana la 60% pe axul frontal si 40% pe axul din spate. Sistemul e capabil sa suporte o presiune a franelor de 180 de bari. Franarea asistata de ABS necesita 50-70 de bari intr-un Bugatti Veyron cu cauciucuri standard, o diferenta de peste 100 de bari de la performanta de top de 180 de bari, un indicator al potentialului inalt de franare. Mai mult decat atat, franele din fata, care sunt supuse la solicitari mai mari, sunt mentinute la o tempereatura constanta ideala chiar si la solicitari maxime, de un sistem de racire nou, bazat pe presiune. Un exemplu pentru testarile prototipului: in timpul unei testari a franei, cu franare repetata de la 310 la 80 km/h (accelerarea de la 80 la 310 km/h si franarea ulerioara in numai 22 de secunde), un echilibru [poza4s]termic a fost atins dupa franarea a 20a oara, si chiar si atunci temperature lichidului de frana a ramas sub valoarea definita de 220 grade iar suprafata discurilor sub temperature de 1000 grade. Pentru a atinge aceasta presiune dinamica si pentru a se putea folosi de volumele inalte de aer, sistemul de racire patrunde intr-o conducta localizata intr-o pozitie ideala in partea din fata a masinii. In drumul sau catre frane, aerul raceste si partea frontala a tractiunii precum si bateria. Fluxul de aer ajunge din centrul masinii catre discurile de carbon. Inainte de a ajunge in acest loc, fluxul de aer intalneste un component unic care asigura o stabilitate care nu a mai fost intalnita inainte intr-un sistem de franare: un tambur (veriga) FroSt (Flow Rotating System) cu un duct special pentru aer care defineste o spiral ace permite unei cantitati mari de aer sa patrunda intr-un spatiu stramt. [poza5s]Fluxul de aer ajunge in acest loc, este accelerat de un vartej catre discurile franei si apoi este lasat inapoi in exterior prin vanele in forma de turbine din interiorul discurilor. Un flux secundar este de asemenea condus prin niste conducte mici printr-o spirala direct in interior. Dupa cum s-a mentionat si mai inainte, aripa din spate functioneaza ca o frana pe baza de aer, optimizand performantele franarii la viteze mai mari de 200 km/h. Aripa este inclinata la 70 de grade in mai putin de 0.4 secunde, fapt cu mai multe consecinte. In primul rand: forta axului din spate este marita, imbunatatind distributia fortei de franare intre axul frontal si din spate. In al doilea rand: este crescuta rezistenta aerului, ca intr-un avion la aterizare. Frana pe baza de aer singura produce o decelerare de la viteze mari. Acest procedeu e activat prin pedala de frana. Franele rotilor in sine obtin, cu cauciucuri potrivite si pe o suprafata potrivita, valori de decelerare de 1.3 g. Cu aplicatii complete ale franelor, la 400 km /h un Bugatti Veyron se opreste in mai putin de 10 secunde. [poza6s]Un alt detaliu inovativ il reprezinta frana de mana. Bugatti a instalat componente separate aici, dupa cum se obisnuieste in masinile sport. Totusi, faptul ca acest component este controlat electronic si are functie ABS combinata cu un sitem de auto-release pentru parcare, il face unic. In cazul aproape imposibil in care franele principale ar ceda, soferul ar putea sa opreasca masina sau sa o aduca la o viteza sigura chiar sip e o suprafata imperfecta, de exemplu cu gheata in partea stanga si uscata in cea dreapta. Este clar ca Bugatti a creat un sistem de franare ESP care sa corespunda performantelor crescute ale unui Veyron. Datorita unui sistem complex si inteligent, Veyron-ul intra in teritoriul dinamic al condusului concurat abia de masinile de curse. Un sistem progresiv ESP asigura ca aceasta masina sport sa isi completeze turele in siguranta chiar daca dinamica vitezei se pare ca a fost deja depasita. Pe de o parte, ea se bazeaza pe caracteristici obisnuite; dar pe de alta parte, are functii noi dezvoltate special pentru Veyron. Si acest lucru se aplica la maxima viteza. Un factor crucial este ca sistemul de franare nu restrictioneaza performantele masinii, ci imbunatateste timpul in care aceasta isi face turele, pe circuitele lumii de viteze mari.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (15)

scris de Anonim

unde se poate comanda k ma intereseaza?

scris de Anonim

ba astia=)) e p locu 2 in lume dp ssc ultimate aero (420 khm) ji un rezonabil 3,4 sec 100;) ajea k....nu mai vorbiti k degeaba vorbiti;)

scris de Anonim

mai fratilor numai inpozitu Depaseste 80mil an iar consumu undeva 100-150% SI SERVISU LA 10000KM COSTA 15000EURO NU ESTE DESTINATA PENTRU MURITORI DE RAND TOT GOLFUL MEU 19SDI E MAI BUN

scris de Anonim

ce mai mare prostie iti dai seama cat consuma astia care le au trebuie premiati de stat petrom primari inpozitu pe an la astfel de masina depaseste 80mil

scris de Anonim

la ce motor are cred ca consuma vreo 40% :question:

scris de Anonim

cand mergi cu peste 400km/h e ca si cumai merge cu avionul cand decoleaza,e cea mai tare din lume la un motor de 1000 CP e normalsa mearga asa

scris de Anonim

are dreptate schnitzer >:-(

scris de Anonim

e cea mai tare masina de care am auzit pana acum :P

scris de Anonim

schnitzer , masina aceea are cauciucuri speciale care sunt facute sa reziste la o asemenea viteza nu sunt cauciucuri de dacie ;) gandeste-te ca daca s-ar fi distrus cauciucurile in 15 min , masina nu ar fi putut trece testele de 24 ore de la fabrica ;)

scris de Anonim

la 400km/h consuma un rezervor in 12min si cauciucurile se distrug in 15min

scris de Anonim

e mortala rau

scris de Anonim

cat consuma????????????????????

scris de Anonim

ba ce sa sic e tare da nu e cea mai buna din lume la viteza ce mai buna este : ultimate taieron

scris de Anonim

kiar ca e cea mai tare masina din kate am vazut dadadada e nebunie :bug: :bug: :bug: :wow: :wow: :-S :roll: :smirk:

scris de Anonim

foarte tare e s uper masina coooool le intrece pe toate :-P :-P :-P %-P %-P ;-P ;-P :P :P :coolhmm: :coolsmile: :lol:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0997 :: 17.78MB