No SSO cookie

Toyota Aygo 2009

voteaza
(0/ 0)
Toyota Aygo 2009
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Saptamana trecuta, la Bologna, Toyota Motor Europe a dezvaluit noul Aygo, disponibil in showroom-uri la inceputul anului viitor.

 
 
Incepand cu anul 2005, piata masinilor mici din segmentul A a devenit din ce in ce mai puternica in Europa (o crestere de 66% in unitati in intervalul 2005 - 2008). Cresterea s-a datorat in primul rand costurilor ridicate cu combustibilul, taxelor ecologice in crestere, exigentelor legate de emisiile de dioxid de carbon precum si lipsei spatiilor de parcare.

 
Tinand cont de tendintele de scadere de pe piata auto dar si de reglementarile de poluare din ce in ce mai stricte, se estimeaza ca, pana in 2010, segmentul A va creste si mai mult, ajungand la o cota de 7% (fata de 4,7% in 2005) din vanzarile totale de masini in Europa. In ultimii ani, taxele in raport cu nivelul de emisii au fost introduse in majoritatea marilor piete din Europa. 

 
Lansat in 2005, modelul Toyota AYGO a venit la tanc, oferind consumatorului european o alternativa radicala pentru mobilitate urbana. De la lansare, Toyota AYGO a demonstrat ca este un concurent redutabil, construindu-si o cota in segment de 7,7% in 2008. Cu un public tanar, din care un procent mare sunt femei (68%), AYGO ofera astazi unul dintre produsele cele mai competitive in segmentul A.

In 2006, primul an de vanzari, Toyota a vandut  97.500 de unitati AYGO in Europa. Succesul a continuat si in 2007, cand s-au vandut 104.700 de masini. In 2008, se estimeaza ca vanzarile  vor depasi din nou 100.000 unitati. 

Principalele avantaje AYGO:


 Toate masinile AYGO sunt echipate cu ABS si EBD in standard

- Motorul de 1.0-l VVT-i pe benzina este cel mai usor motor de pe piata, performant ca putere si cuplu si unul dintre cele mai economice din segment - 4,5 l/100 km.

- Echipat cu airbag-uri frontale si laterale, cu sistem de avertizare pentru centura de siguranta si optional cu airbag-uri cortina

- AYGO a obtinut rezultate excelente pe asigurari in Europa (ex: 15 in Germania, pentru clasa de 1.0-litri si 1E-3E in UK)

- Garantie standard de trei ani sau 100.000 km

1.      Design modern si restilizari

 
Sfidand stereotipurile conform carora clasa "mini" inseamna doar practic si economic, design-ul dinamic al AYGO redefineste ideea de "mic".
 
Conceput si fabricat in Europa, AYGO este 100% produs Toyota - beneficiind de anumite elemente de design cum ar fi elementul proeminent de pe capota, in jurul logoului si geamul triunghiular spate, care fac parte din pedigree-ul Toyota.

Design-ul AYGO ii da un look sportiv si jucaus dar si senzatia de confort si finisaje de calitate.

AYGO 2009 subliniaza acest spirit sportiv cu o masca si o bara de protectie re-desenate pentru a sublinia un centru de gravitate mai jos, in acelasi timp potentand dinamismul si latimea masinii.

AYGO este acum cu 10 mm mai lung datorita extensiei barei din fata si datorita faptului ca farurile de ceata au fost integrate mai armonios. In plus, masca a fost consolidata.


In jurul farurilor s-au adaugat detalii circulare cromate pentru a sublinia designul partii din spate, in timp ce spatiul negru din jur potenteaza farurile. Un nou design al capacelor pentru roti si al jantelor de aliaj usor sporesc farmecul lui AYGO.


In cazul versiunii cu 5 usi, un stalp central de culoarea neagra contribuie la imbunatatirea siluetei masinii. Bare de protectie in culoarea caroseriei vor dota si editia speciala de culoare care va fi lansata impreuna cu modelul. AYGO 2009 va fi disponibila intr-o noua nuanta de culoare - Comet Blue.

Restilizare la interior

Interiorul AYGO 2009 a fost restilizat. Noi modele si materiale pentru scaune si un finisaj nou optional Alcantara® cu cusaturi contrastante dau masinii un look sportiv general.

Grafica interfatei sistemului de incalzire a fost imbunatatita, dand unitatii un aspect modern si stilat. Si, pentru un plus de stil, optiunea cu scaune Alcantara® vine impreuna cu un volan imbracat in piele si un schimbator de viteze asortat.

In spate, balamalele de sustinere a politei acoperitoare pentru portbagaj au fost repozitionate pentru a crea un unghi de deschidere mai bun al hayonului si pentru a imbunatati accesul catre portbagaj.

2. Motorul VVT-i 1.0-l pe benzina, dezvoltat folosind conceptul Toyota Optimal Drive: putere maxima, emisii si consum minime


Motorul AYGO pe benzina va beneficia de noul concept Toyota Optimal Drive, o serie de tehnologii inaugurate la Salonul Auto de la Paris 2008 pentru a consolida pozitia de lider a Toyota in zona mobilitatii durabile.


"De la infiintare, acum 70 de ani, Toyota Motor Company a cautat mereu sa contribuie la dezvoltarea unei societati prospere prin productia de automobile. In prezent, Toyota cauta sa combine puterea oamenilor si a tehnologiei pentru a ajuta sa cream o societate care pastreaza un echilibru intre activitatile corporatiste si conservarea mediului", a explicat Presedintele Toyota, Katsuaki Watanabe.


3. Toyota Optimal Drive

Demonstrand ca tine cont de mediu, Toyota a facut mari progrese in ceea ce priveste sustenabilitatea in cadrul fabricilor sale din Europa. Astazi, constructia unei masini Toyota in Europa inseamna cu 44% mai putina energie decat in 2001. In plus, gama de noi modele hibride si seria de tehnologii Toyota Optimal Drive pe benzina si motorina vor duce la reduceri considerabile de CO2.

Obiectivele conceptului Toyota Optimal Drive sunt:

    - Sa mareasca eficienta combustibilului, scazand in  acelasi timp emisiile de CO2
    - Sa nu faca niciun compromis in ceea ce priveste placerea de a conduce
    - Sa reduca emisiile nocive
    - Sa fie standard pentru noile modele


Spre deosebire de alti producatori auto, Toyota a ales sa inoveze si sa dezvolte noi tehnologii, mai degraba decat sa minimizeze sau sa modifice tehnologiile existente.


Fideli legendarei traditii "Kaizen", de optimizare constanta, inginerii de la Toyota au imbunatatit eficienta combustiei, au micsorat greutatea motorului si au redus frictiunea pentru a produce noi motoare care dau mai multa putere, si sunt, in acelasi timp, mai eficiente si mai economice.


In consecinta, masinile dotate cu tehnologia Toyota Optimal Drive se conduc usor si placut, avand in acelasi timp si grija de planeta.

 
4. Premiatul motor de 1.0 VVT-i cu emisii si consum reduse


In varianta dotata cu motorul pe benzina cu 3-cilindri de 1.0 VVT-i, consumul mixt al AYGO este unul dintre cele mai scazute din segment, cu  4,5 l/100 km. La inceputul lui 2006, s-a introdus si varianta de motor de 1.4-litri pe motorina, furnizat de PSA Peugeot Citroën. Acesta este unul dintre cele mai usoare motoare de pe piata in prezent si ofera performante foarte bune de putere si cuplu de forte.

Inginerii Toyota au lucrat continuu pentru a imbunatati performantele motorului de 1.0 / 3-cilindri. La prima productie de serie, in 2005, micutul motor de 1.0 l avea 109g emisii de CO2/km. La inceputul lui 2008, inginerii Toyota reusisera sa reduca deja aceste emisii la 108g; pana la inceputul lui 2009, valoarea va scadea la 106g,


ca rezultat al urmatoarelor imbunatatiri:
 
·   Un nou sistem cut off care economiseste combustibil la schimbarea vitezelor

·   Utilizarea unui ulei cu o densitate mai mica, pentru a reduce rezistenta motorului


Inginerie avansata


Imbracat in intregime in aluminiu, greutatea unui motor de 1.0-l pe benzina este de numai  67kg, ceea ce il face cel mai usor motor cu combustie de pe piata auto actuala.

Aceasta unitate nu este numai cea mai puternica in segmentul A (68 DIN CP/50 kW), dar si lider in clasa sa, in termeni de cuplu (93 Nm la 3600 rpm). Pentru a asigura o manevrabilitate mai buna in oras (unde in permanenta se accelereaza si decelereaza), echipa de dezvoltare a urmarit ca motorul sa dea un nivel inalt de cuplu mic pana la mediu. Numarul de cilindri (3) de asemenea determina un acces usor la cuplu in gama mica si medie - mai putin "metal" de miscat la viteze mici.

Castigatorul Premiului "Motorul Anului" in 2007 si 2008

 
Pentru cel de-al doilea an consecutiv, usorul si compactul motor Toyota de 1.0 VVT-i a primit distinctii in categoria "sub-1.0 l". Motorul in trei-cilindri pe benzina, cu care este dotat AYGO, dar si Yaris si iQ, a fost cel mai apreciat de juriu pentru functionarea deosebit de lina, demaraj excelent si designul inteligent.

Premiile pentru Motorul Anului sunt acordate de un panel de 65 jurnalisti auto din 32 de tari din intreaga lume. Castigatorii din 2008 au fost anuntati in cadrul unei ceremonii la Engine Expo 2008 in Stuttgart, pe 7 mai.

Agil si compact


Cu o raza foarte stransa de intoarcere (4,73 m), AYGO 2009 face ca manevrele sa fie mult mai simple pe strazile inguste sau in spatiile mici de parcare unde doar putine alte masini ar putea incapea.

Suspensia pe fata MacPherson Strut este derivata de la Toyota Yaris. In spate, specialistii Toyota au introdus bara de torsiune, adoptand un profil "V" inversat - o solutie care aduce avantaje considerabile sub aspectul masei si al rezistentei la torsiune.

Toate variantele AYGO sunt dotate standard cu servodirectie electrica, adaptabila la viteza. Mai mult, aceasta servodirectie este cu 3% mai eficienta in ceea ce priveste consumul de combustibil fata de sistemul hidraulic conventional.

Imbunatatiri legate de nivelul de zgomot  si vibratii

Fideli filosofiei Kaizen de optimizare continua, inginerii AYGO au facut eforturi pentru a reduce valorile de zgomot si vibratii.


Imbunatatirile includ un material interior care izoleaza mai bine acustic in zona stalpilor fata si spate. Polita acoperitoare de la portbagaj a fost de asemenea modernizata prin introducerea unor materiale mai groase si mai dense. Nu in ultimul rand, straturi de asfalt au fost puse sub covorase pentru a reduce si mai mult zgomotul.

Nivel excelent de siguranta pentru AYGO

Masina beneficiaza de Minimal Intrusion Cabin System (MICS), o structura de siguranta care reduce riscul de accidente grave in cazul unui  impact. Aceasta structura solida este completata de airbag-uri frontale, laterale si de tip cortina (in fata si in spate). Airbag-urile frontale fac parte din dotarea de baza, iar cele laterale si cortina sunt disponibile pe nivelurile superioare de echipare.

Costurile de intretinere

Toyota AYGO a obtinut clasificari excelente de la asiguratori in Germania (15) si UK (1E), in ceea ce priveste costurile foarte rezonabile de reparatie.

 
AYGO 1.0 VVT-i beneficiaza de asemenea de cel mai scazut timp cumulativ dedicat intretinerii dupa 100.000 km: un timp remarcabil de 4,2 ore. Aceasta inseamna ca factura de reparatii va fi cu siguranta mult mai "prietenoasa" decat cea a competitorilor.


Mai mult, Toyota ofera noul AYGO cu o garantie de 3 ani (sau 100.000 km) valabila in toata Europa, o alta o noutate specifica Toyota. AYGO beneficiaza de asemenea de o garantie anti-coroziune de 12 ani.

5.CalitateToyota la standarde inalte de la fabrica din Cehia


Conform unor sondaje independente, clientii Toyota AYGO sunt printre cei mai multumiti din segmentul A. Aceasta se datoreaza mai ales atentiei pe care Toyota o acorda in primul rand constructiei masinii.

In parteneriat cu Peugeot si Citroën, Toyota produce AYGO la fabrica din Kolín, la 60 km est de Praga, capitala Cehiei.


Fabrica este detinuta de catre PSA Peugeot Citroën si Toyota Motor Corporation (TMC) si produce trei masini mici pe o platforma comuna: Citroën C1, Peugeot 107 si Toyota AYGO.
 

Deschisa in martie 2002, fabrica este rezultatul unui proiect de cooperare de succes, care a permis celor doi constructori de masini sa combine cunostintele de design de produs, styling, productie si furnizori, profitand in acelasi timp de cultura organizationala a celuilalt, de tehnologiile si procesele fiecaruia in parte.

Cooperarea a dus la un schimb de know-how specific: expertiza PSA Peugeot Citroën in zona masinilor mici si in domeniul achizitiilor; si cea a TMC in  procesele de dezvoltare si productie.

Capacitatea de productie a fabricii este de 340.000 vehicule pe an, impartita aproximativ egal intre Toyota AYGO, Citroën C1 si Peugeot 107.

Date tehnice

Motor

Benzina 1.0l VVT-i

Motorina 1.4l

Cod

1KR-FE

2WZ-TV

Tip

3 cilindri in serie

4 clindri in serie

Combustibil

Benzina 95 (sau superior)

Motorina

Valve

DOHC 12-valve VVT-i

8-valve OHC

Cilindre (cm3)

998

1398

Alezaj x cursa (mm)

71.0 x 84.0

73.7 x 82.0

Raport de compresie(:1)

10.5

18.0

Putere maxima (kW) DIN CP / rpm

(50) 68@6000

(40) 54@4000

Cuplu maxim (Nm/rpm)

93@3600

130/1750

Nivel emisii

EURO IV

EURO IV

 

Transmisie

 

Tip

Frontala

 

 

Benzina

Motorina

 

Tipul cutiei de viteza

5 M/T

5 MMT

5 M/T

 

Rapoarte de compresie

1st

3.545

3.545

3.545

 

 

2nd

1.913

1.913

1.913

 

 

3rd

1.310

1.310

1.161

 

 

4th

1.027

1.027

0.829

 

 

5th

0.850

0.850

0.609

 

 

Reverse

3.214

3.214

3.214

 








 

 

 

Frane

Fata

Discuri ventilate (Ø247 mm)

Spate

Tamburi (Ø200 mm)

 

ABS cu EBD

 

Directie

Tip

Pinion si cremaliera

Raport (:1)

16,5

Raza de intoarcere min. (m)

4,73

Suplimentar

Electric Power Steering (EPS)

 

Roti si anvelope

Standard

Optional

Dimensiune roata

14 x 4 1-2 J (otel)

14 x 4 1-2 J (aluminiu)

Dimensiune anvelopa

155/65 R 14

155/65 R 14

 

Dimensiuni exterioare

Lungime (mm)

3.415

Latime (mm)

1.615

Inaltime (mm)

1.465

Ampatament (mm)

2.340

Ecartament (mm) fata

1.415

Ecartament (mm) spate

1.405

 

Dimensiuni interior

Lungime (mm)

1.565

Latime (mm)

1.380

Inaltime (mm)

1.245

 

 

 

Portbagaj

Capacitate portbagaj (m3)

0.139 (5-usi) / 0.138 (3-usi)

Inaltime (mm)

850 (Sol grade) / 860 (Terra grade)

Latime (mm)

475

Ampatament (mm)

510

Inaltime de incarcare (mm)

767

 

Greutate

Masa neta (kg)

1.180-1.245

 

 

Benzina 1.0-l VVT-i

Motorina1.4-l

Performante

5 M/T

5 MMT

5M/T

Viteza maxima (km/h)

157

157

154

0-100 km/h (sec.)

14.2

14.9

16.8

0-400 m (sec.)

19.5

19.9

19.9

 

Consum

Benzina 1.0-l VVT-i

Motorina1.4-l

 

5 M/T

5 MMT

5M/T

Mixt  (l/100km)

4,5

4,6

4,1

Extra urban (l/100km)

3,9

4,1

3,4

Urban (l/100km)

5,5

5,5

5,3

Capacitate rezervor (l)

35

35

35

 

 

Emisii CO2

Benzina 1.0-l VVT-i

Motorina1.4-l

 

5 M/T

5 MMT

5M/T

Mixt (g/km)

106

107

109

Extra urban (g/km)

93

97

90

Urban (g/km)

128

129

138

Nivel emisii

EURO IV

EURO IV

EURO IV

 

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1240 :: 22.26MB