No SSO cookie

Toyota Auris - O inovatoare aparitie

voteaza
(0/ 0)
Toyota Auris - O inovatoare aparitie
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

O Corolla mai noua, mai spatioasa, mai frumoasa...

 
 
Dupa 40 de ani de Corolla, pana si Toyota s-a saturat. Desi a fost un urias succes international, s-a vandut in 32 de milioane de exemplare, masina nu a facut pe nimeni sa lesine de placere sau sa aiba orgasm la volanul ei. Totusi, cele mai multe vanzari s-au efectuat in afara Europei, loc unde Ford, Opel, Volkswagen si majoritatea producatorilor francezi nu activeaza. Despre Auris Toyota spune ca e o masina conceputa in Europa, pentru Europa. Desi la prima vedere pare doar o noua Corolla, e o masina complet noua. Compania a observat bine redirectionarea publicului de la hatchback-ului standard, compacte, spre mini-MPV-uri precum Ford C-Max si Renaul Scenic, si a actionat in consecinta facand Auris-ul mai inalt si mai spatios decat Corolla. Auris e disponibila in doua variante, in 5 usi, model care e construit la fabrica din Burnaston, UK, si in 3 usi, model construit in Turcia. Ca motorizari exista 2 pe benzina de 1.4L si 1.6L iar ca diesel avem 2.0L D-4D, un 1.4L si cea mai puternica, 2.2L. In ceea ce priveste echiparile, acestea vin in numar de 4: T2, disponibila cu motorizarile pe benzina, T3 de la care se asteapta cele mai mari vanzari, T Spirit echipare care va fi probabil aleasa impreuna cu motoarele cele mai puternice si T180 care vine cu motorizarea diesel cea mai performanta. Fiabilitate si calitate Fiabilitatea este asul din maneca al Toyotei, compania fiind recunoscuta pentru masinile sale care nu vad service-ul decat la revizii, asa ca nu avem niciun motiv sa credem ca Auris va face altceva decat sa urmeze traditia ilustra a firmei. In ceea ce priveste calitatea, masina pare bine construita iar plasticele din interior par rezistente, daca nu chiar placute la atingere. Tinuta de drum Tinuta la drum este incredibila. Noul sasiu din otel este impresionant de rigid iar suspensia face minuni. Directia lasa insa putin de dorit caci electronica, la fel ca majoritatea sistemelor electronice, nu ofera senzatii prea dramatice soferului. Totusi, la fel ca si toate elementele masinii, isi face foarte bine treaba. Acceleratia este instantanee, franele foarte precise iau schimbarea vitezelor este o joaca. Benzinarele si mezinul diesel vin acompaniate de o cutie de viteze manuala in 5 trepte iar celelalte de una manuala in 6 trepte. Pana acum am avut ocazia sa testam 3 modele, mai exact benzinara de 1.6L, 2.0L diesel si T180. Motorul de 1.6L Dual VVT-i este foarte eficient si conceput astfel incat sa fie cat mai putin poluant. Condus in oras se comporta perfect, dar in afara lui da semne de slabiciune, mai ales la urcarea pantelor. Cei 122CP par putin anemici pentru a misca din loc cele 1250kg ale masinii. Cu aceasta motorizare Auris are nevoie de 10.4s pentru a ajunge de la 0 la 100km/h si poate atinge o viteza maxima de 190km/h. Motorizarea este cea mai buna din clasa ei asa ca ne putem da seama de posibilitatile altor marci echipate cu motoare de 1.6L. Diesel-ul de 2.0L este mult mai bine proportionat, mai "vanos”. Desi cifrele nu-i fac cinste, o viteza maxima de 195km/h si acceleratia de la 0 la 100km/h in 10.3s, el se comporta mult mai bine pe sosea oferind rezerve de putere nebanuite. Da, e mai zgomotos decat cel pe benzina, dar Auris e o masina foarte rafinata asa ca diferenta nu e foarte mare si, in orice caz, e suplinita de rezerva de putere. T180 este o alegere destul de ciudata. Desi nu e nimic in neregula cu motorizarea iar ca performante sta foarte bine dezvoltand 175CP si un cuplu de 295Nm, nu ofera placerea pe care ne-o promit asemenea cifre. Noi va sfatuim sa ramaneti la motorizarea de 2.0L diesel. Siguranta Auris a fost proiectata avand conceptul de siguranta in cap caci, multumita sasiului de otel care formeaza o cusca rigida de protectie, ea reuseste sa mentina pasagerii in conditii cat mai bune. Masina are in echiparea standard 9 airbaguri printre care unul pentru genunchii soferului. Testele Euro NCAP au cotat Auris cu o nota foarte multumitoare de 5 stele. Masina nu reprezinta o prada usoara nici pentru hoti caci vine echipata cu dubla inchidere centralizata si alarma. Confort Masina poate transporta 4 adulti in conditii de confort maxim, oferindu-le un spatiu cat se poate de incapator pentru cap, picioare si coate. Ceea ce se face remarcat la masina este lipsa zgomotului de fond, datorata coeficientului aerodinamic ridicat. Vantul, soseaua si motorul par mult mai indepartate decat te-ai fi asteptat de la o masina din aceasta clasa. Fiecare Auris vine echipata cu aer conditionat, CD player MP3, geamuri electrice fata si o multime de spatii de depozitare pentru pasageri. Ceea ce echiparea T3 aduce in plus fata de T5 sunt jantele de 16inch din aliaj fata de cele de 15inch din otel. T180 vine echipata cu jante de 17inch din aliaj si are incluse printre dotari sistemele de control al tractiunii si stabilitatii, sisteme care pot fi adaugate optional si pe celelalte variante. Avantaje Spatioasa, bine inchegata, tinuta de drum buna Dezavantaje Directia nu e impecabila, unele motorizari chinuite Verdict Desi nu uimeste de la prima vedere, Toyota Auris e o masina bine realizata care isi realizeaza cu succes treaba.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1857 :: 22.18MB