No SSO cookie

Tehnologie noua la Ford

voteaza
(0/ 0)
Tehnologie noua la Ford
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ford a lansat un nou motor DURATEC Sci, cu injecţie directă

 
 
[poza1s]Ford a început producţia noilor motoare pe benzină Duratec Sci de 1,8 litri cu injecţie directă, pentru a îmbunătăţi economia de combustibil şi pentru a reduce emisiile poluante. Acest motor nou de 1,8 litri Duratec Sci îşi va face debutul pe modelul Ford Mondeo la sfârşitul anului 2003. Injecţia directă de benzină reprezintă încă o noutate, un pas din cei 45 realizaţi de Ford începând cu anul 2000.
“Prima producţie de motoare Duratec Sci a Ford va oferi clienţilor o alternativă atractivă motoarelor conventionale diesel şi benzină”, spunea prof. dr. Rudolf J. Menne, director pentru Europa al secţiei de inginerie de motoare pe benzină.
[poza2s]Denumit după iniţialele tehnologiei “Smart Charge Injection”, motorul Ford Duratec Sci doreşte să reducă consumul de combustil cu 6-8 procente în traficul aglomerat şi în acelaşi timp să sporească puterea şi rafinamentul acestuia. Motorul realizat complet din aluminiu este derivat din familia de motoare Ford Duratec cu 4 cilindri în linie, care echipează Ford Mondeo.
Noul motor Duratec Sci necesită mai puţin combustibil, mai ales la viteze de deplasare reduse şi în condiţii în care încărcătura nu este mare, fapt care îl face ideal pentru reducerea cheltuielilor de zi cu zi în condiţii reale de trafic urban.
Pentru a îmbunătăţi această economie considerabilă de combustibil, noile motoare Duratec Sci au fost completate cu noua transmisie MMT6 cu 6 trepte de viteze. Această asociere inteligentă de tehnologii oferă performanţe excelente în materie de rafinament şi economie de combustibil pentru deplasări urbane şi extra-urbane.
[poza3s]Motoarele pe benzină cu injecţie directă de combustibil au consum scăzut mai ales în momentele în care există arderi moderate, ca de exemplu în cazul vitezelor de croazieră scăzute, atunci când doar o parte a compartimentului de combustie este umplută cu amestec de gaz.
Inginerii de la Ford au creat motorul Duratec Sci (Smart Charge injection) urmărind să îmbunătăţească tehnologia motoarelor care consumă cât mai puţin şi care să se potrivească unei game mai largi de autovehicule. Sistemul de injecţie al motoarelor Duratec Sci oferă o modalitate inteligentă de a soluţiona acest impediment în condiţii de încărcare redusă. Folosind arderi moderate pentru combustibilul stratificat din camera de combustie, motorul are capacitatea de a funcţiona cu o cantitate scăzută de combustibil la viteze variate şi cu grade diferite de încărcare. Rezultatul este o eficientizare a combustibilului folosit, prin utilizarea acestuia în cantităţi minime şi prin furnizarea de putere suficientă pentru vitezele de croazieră moderate. Acest fapt duce la folosirea a doar 50% din capacitatea maximă a motorului şi a 60% din vitezele maxime. Inginerii de la Ford au studiat atent caracteristicile acestor motoare care sunt ideale pentru condiţiile reale de trafic. Dintre punctele forte ale acestui motor amintim sistemul deosebit de eficient al combustiei în condiţii de viteză redusă de croazieră şi vibraţii reduse, fapt ce stabileşte noi standarde în rândul motoarelor din clasa sa. Motorul din aluminiu Duratec Sci de 130 CP cu 4 supape are câteva caracteristici tehnice care diferă de sistemul de injecţie de combustibil a motoarelor convenţionale Duratec HE de 1,8 l 180 CP. Suplimentar galeriei de admisie cu clapetă de control al turbionării, acestea includ: • Injectoare de benzină care pulverizează direct în camera de ardere şi nu într-un port extern de admisie; • Pistoane concepute special, prevăzute cu alveole, sau adâncituri, pentru a păstra combustibilul stratificat închis în zona bujiei de aprindere. Acest design unic este esenţial pentru a atinge eficienţa maximă de combustie în condiţiile arderii stratificate sărace; • Sistemul de injecţie, similar cu cel al unui motor diesel cu injecţie cu rampă comună, ridică presiunea combustibilului până la 120 de bari, contribuind la furnizarea impulsurilor de injecţie precise; • Un sistem de evacuare complex cu catalizator (EU IV), care include două convertoare catalitice plus un convertor adiţional DeNOx pentru un control sever al emisiei chiar şi pentru condiţii de operare cu ardere stratificată saracă; • Aprindere directă cu furnizare de energie maximă utilizând bobine de inducţie la nivelul bujiilor şi bujii de aprindere cu patru electrozi, concepute special pentru combustie stratificată eficientă.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1236 :: 17.77MB