No SSO cookie

TEHNOLOGIE De Siguranta la BMW

voteaza
(0/ 0)
TEHNOLOGIE De Siguranta la BMW
Prezentari · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noile BMW-uri din seria 5 sunt dotate cu anvelope Dunlop DSST şi sistemul Dunlop Warnair

 
 
[poza1s]Noile BMW-uri din seria 5 vor fi dotate cu tehnologia de siguranţă Dunlop, care incluide, pentru modelul sedan, anvelope Dunlop DSST run-flat şi are, în plus, şi sistemul de avertizare pentru presiunea anvelopelor Dunlop Warnair. Noua Serie 5 de la BMW mai are ca echipare şi anvelope Dunlop SP Sport 01 în versiunea DSST, la dimensiuni de 17 şi 18 inci. Anvelopele dispun de un perete lateral ranforsat şi pot rula chiar şi la pierderea totală a presiunii din anvelopă, pe o distanţă de cel puţin 80 km, cu o viteză de 80 km/h. Sistemul de avertizare Warnair pentru presiunea anvelopelor se bazează pe sistemul ABS al automobilului şi indică orice pierdere de presiune de peste 30%, prin intermediul unui semnal de avertizare optic sau acustic, lansat de bordul maşinii. BMW seria 5 este prima maşină long-run prezentată la categoria “executive” care este echipată cu anvelope run-flat la modelul standard. Modelele BMW Mini Cooper şi Mini Cooper S sunt deja disponibile cu anvelope Dunlop DSST. Sistemul Warnair este de asemenea disponibil pentru alte modele de BMW, precum cele mai recente din seria 7. [poza2s]DSST înseamnă “Dunlop Self Supporting Technology” – tehnologia de autosusţinere Dunlop. Design-ul anvelopei şi materialele speciale utilizate pentru producerea acesteia permit anvelopei să ruleze chiar şi în condiţii de presiune 0. Iată de ce anvelopele Dunlop cu sistem de autosusţinerem nu numai că oferă protecţie contra unor posibile accidente provocate de pierderea presiunii din anvelope, dar fac ca noţiuni precum “schimbatul anvelopelor” sau “roata de rezervă” să devină de domeniul trecutului. Anvelopa DSST poate fi introdusă pe janta standard fără nici un fel de instrumente speciale. Proprietăţile sale de rulare şi confortul asigurat de anvelopa Dunlop DSST corespund anvelopelor convenţionale Dunlop. Dunlop oferă modelul SP Sport 01 în variantele de bază cu dimensiuni 225/55 R 16 95 V/W, ca o anvelopă convenţională, iar în versiune DSST, cu dimensiunile speciale 245/45 R17 95 W, 245/40 R 18 93 W şi 275/35 R 18 95 W pentru noile modele din seria 5 de pe linia de montaj BMW. În plus, urmează să fie puse la punct anvelopele DSST la dimensiuni de 19 şi 20 inch. Anvelopele Dunlop run-flat pentru iarnă vor fi disponibile la dealerii autorizaţi în timp util pentru sezonul de iarnă 2003/2004. Grupul BMW a optat astfel încă o dată pentru sistemul de siguranţă al tehnologiei Dunlop . Combinaţia de anvelope DSST cu sistemul de avertizare Warnair pentru presiunea anvelopelor a apărut pentru prima dată pe piaţă la noul model de BMW Mini. Noile modele BMW din seria 5 oferă un sistem comparabil pe lista dotărilor standard. Monitorizarea presiunii anvelopelor este absolut necesară pentru anvelopele cu sistem de autosusţinere, după cum afirmă filosofia de siguranţă promovată de Dunlop. [poza3s]Pierderea totală sau parţială a presiunii din anvelope este de departe cea mai frecventă cauză a defecţiunilor sau accidentelor provocate de o avarie a anvelopelor. La presiuni de 1,0 sau mai mici, există riscul ca o anvelopă convenţională să alunece de pe roată în timp ce autovehiculul se deplasează. Din cauza forţelor puternice de curbare şi a forţelor de frecare din peretele lateral, anvelopa se încălzeşte rapid în timp ce rulează şi, de obicei, este distrusă. Mai mult, o anvelopă convenţională, fără sistem de susţinere a presiunii, nu poate garanta nici frânarea, nici schimbarea direcţiei autovehiculului în condiţii de siguranţă. Secretul tehnologiei Dunlop Self Supporting este ascuns în peretele lateral al anvelopei. Acesta este locul în care o anvelopă cu design convenţional are cel mai mult de suferit din cauza curbării, care generează temperaturi înalte, distructive. Peretele lateral al anvelopelor DSST are încorporate în structura sa fâşii confecţionate dintr-un amestec special, care conferă susţinere suplimentară şi se menţine la o temperatură mult mai scăzută în timpul rulării (se încălzeşte mult mai puţin decât elastomerii convenţionali). Caracteristicile clasice ale anvelopei DSST sunt proiectate să se combine. Acestea includ două straturi-centură confecţionate dintr-o singură spirală din fire de oţel şi o carcasă de rayon. Şi umplutura este confecţionată tot dintr-un amestec special. În fond, într-o anvelopă DSST se generează temperaturi de până la 160°C (288°F), iar amestecurile convenţionale încep să se dezintegreze la temperaturi mult mai joase. [poza4s]Anvelopele DSST sunt proiectate să ruleze în condiţii de pană, pe orice tip de jantă, pe o distanţă de cel puţin 80 kilometri, la viteze de până la 80 km/h. Pe traseele de probă, aceste anvelope au acoperit distanţe de peste 500 kilometri – la presiune zero. Proprietăţile de rulare ale anvelopei DSST la presiune zero diferă foarte puţin de cele ale unei anvelope intacte, la presiune completă. Iată de ce Dunlop recomandă folosirea anvelopelor DSST numai în combinaţie cu un sistem de avertizare asupra presiunii din anvelope, aşa cum este sistemul Warnair, pus la punct de Dunlop. De asemenea, pentru o mai mare siguranţă, o anvelopă DSST folosită în condiţii de pană trebuie înlocuită într-un timp cât mai scurt. Spre deosebire de sistemul de roţi şi anvelope cu inel de susţinere pe jantă, anvelopa Dunlop DSST nu necesită nici o jantă specială, nici instrumente speciale pentru a fi schimbată. Sistemul de avertizare Warnair asupra presiunii anvelopelor, pus la punct de Dunlop, îl avertizează pe şofer prin intermediul unui semnal optic şi/sau acustic, în momentul când presiunea oricăreia dintre cele patru anvelope scade cu peste 30%. Warnair utilizează semnalele sistemului electronic ABS al maşinii, deci nu necesită o “reţea informaţională” de senzori speciali, care ar presupune costuri adiţionale. Principiul Warnair se bazează pe faptul că, pe măsură ce presiunea aerului scade, viteza cu care se învârte roata creşte într-o proporţie măsurabilă. Sistemul monitorizează presiunea din anvelope prin intermediul unei comparaţii constante a circumferinţei de rulare a celor patru roţi. Tot ce trebuie să faceţi pentru a activa sistemul Warnair este să apăsaţi din când în când un buton, pentru a calibra sistemul după ce aţi schimbat o anvelopă, de pildă. Pe tot parcursul etapei de punere la punct a acestui sistem, au fost testate limitele impuse performanţelor acestuia de către viteza, acceleraţia laterală şi capacitatea de accelerare şi frânare a vehiculului. Lansat pentru prima dată în 1991 şi apoi relansat, cu îmbunătăţiri substanţiale, în 1995, sistemul Warnair este utilizat de la mijlocul anului 1997 de către Toyota Sienna, un van proiectat pentru piaţa americană – şi a dovedit că merită. Primele automobile europene dotate cu Warnair ca o caracteristică standard au fost modelele BMW M 5 şi Mini. Peste 60 000 de autovehicule din întreaga lume sunt acum echipate cu sistemul de avertizare Dunlop asupra presiunii din anvelope. Dunlop se poate mândri cu cea mai îndelungată experienţă din lume în producerea de anvelope care asigură un nivel sporit de siguranţă în eventualitatea pierderii presiunii. Încă din 1973, Dunlop DENOVO a fost primul sistem roată-anvelopă de acest tip lansat pe piaţă. În 1995 deja se vânduseră aproximativ 320 000 de unităţi. Acest sistem a fost urmat în 1987 de sistemul TD, cu care au fost dotate anumite modele de la BMW, Fiat, Rover şi Jaguar. Design-ul special folosit pentru roată şi jantă împiedică talonul anvelopei să alunece de pe jantă dacă anvelopa face pană sau explodează. Astfel, automobilul poate fi condus mai departe în condiţii de siguranţă, ieşind dintr-o zonă de şantier sau de tunel – de pildă. Iată de ce sistemul a fost numit “safe stop” – “oprire sigură”, şi nu “run-flat” – “care poate rula în condiţii de pană”. Aproape 450 000 de anvelope TD au fost montate pe automobile de atunci încoace. Printre modelele dotate cu aceste anvelope se numără şi acel standard legendar al industriei de automobile, Porsche 959. Anvelopele sale se bazau pe principiile de design ale modelului TD.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

cine imi zice si mie cum sunt anvelopele facute

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1387 :: 22.16MB