No SSO cookie

PUNCT DE VEDERE: Masinaria Anului 2005

voteaza
(0/ 0)
PUNCT DE VEDERE: Masinaria Anului 2005
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

MAŞINĂRIA ANULUI 2005 - certificat de deces pentru credibilitatea presei auto!

 
 
Dupa Masinaria Anului 2005 in Romania, recunosc sincer ca nu stiu exact ce sa mai cred despre meseria mea, aceea de jurnalist auto. In mod evident sunt in plus. In mod evident juriul a votat bizar. Spun ca aceste lucruri sunt EVIDENTE intrucat am primit numeroase mesaje care isi exprimau pe rand stupefactia: fie ca febra Dacia Logan a fost flagrant nedreptatita, fie ca pozitia Skodei Octavia este un banc prost in comparatie cu succesul fulminant din Romania din ultima luna. Iar lista nedumeririlor poate continua lejer… Toate modelele au fost deopotriva nedreptatite, inclusiv castigatoarea asa-zisului “titlu”, intrucat implicarea unei marci auto intr-o actiune de credibilitate minima nu poate avea alte urmari. Initial promo-ul TV spunea fara echivoc ca ar fi vorba despre un premiu de popularitate… La transmisiunea directa (intre noi fie vorba… un esec penibil, demn de Cronica impielitatilor Huidu si Gainusa) au spus ca titlul va fi castigat de – citez - “cea mai potrivita masina pentru romani in anul 2005”… Nici unul dintre participanti si nimeni altcineva nu a cunoscut si nici nu a putut deduce criteriile de jurizare. Nimeni nu a inteles de ce Coltul lui Mitsubishi este cea mai potrivita masina pentru romani. De ce nu Logan, Octavia, Altea sau C4…?! Cea mai potrivita masina? Potrivita cum? Ar fi nedrept sa intelegeti din spusele mele ca Mitsubishi Colt, castigatoarea asa-zis-ului titlu, este o masina proasta. Noul Colt este o masina realmente excelenta, despre care am vorbit deja in emisiunile mele. Cunoasteti deja parerea mea si stiti ca am aplaudat recenta lansare. Nu Colt este problema aici, ci micii Schumacheri din presa auto. Presa auto romaneasca este in acest moment un simplu club de pasionati care au un hobby numit “automobil”, dar care nu au nici o legatura cu jurnalismul. Ei nu inteleg pe ce lume sunt. Ei nu inteleg ca jurnalismul nu se masoara in “ani de activitate” sau in “munca la kilogram” si ca jurnalistul nu poate fi puternic decat daca este credibil. Jurnalismul inseamna doar credibilitate si atat. Daca nu esti credibil, atunci te duci si te culci! Atentie la termeni… Intre “credibil” si “notoriu” exista o diferenta semantica importanta. “Credibil” devii doar prin rezultate, in timp ce “cunoscut” poti deveni imediat, fie si daca iesi pe strada in pielea goala. Iesind aiurea pe o scena, te poti bucura de o oarecare notorietate care – in cazul nostru – iti va spulbera orice urma de credibilitate. Credibilitatea este departe de presa auto din Romania. De fapt, presa auto nu exista la noi, intrucat nu exista opinii credibile. Presa auto este mimata, iar cea mai buna dovada tocmai s-a consumat. Presa auto nu este formata din jurnalisti care scriu despre masini, ci din mecanici care se joaca de-a presa. Sa ma scuze acei colegi care fac exceptie. Atunci cand opinia oricui este importanta, respectivul demers se numeste… referendum si nu presa. Nu putem pune semnul egal la intamplare. In acest moment, in presa auto romaneasca nu exista opinii credibile. Nu exista vreun Cristian Tudor Popescu al presei auto, vreun Nistorescu, Cristoiu, sau macar vreun speaker de talia Escai… Exista doar (in sens figurat) copii care se incalta cu pantofii cumparati de la adulti, pentru a fi considerati oameni mari. Imaginea este profund ridicola… dar si fireasca. Menirea impostorilor este ori aceea de a fi ignorati, ori aceea de a fi cumparati. Impostorii stiu asta, si isi asuma cu atentie riscul de a fi… ignorati. Nu-i mai suport pe micii Schumacheri, care se deghizeaza cu tupeu in jurnalisti. Nu mai pot accepta jurnalismul de stomac. Refuz sa ma mai consider coleg cu cei care cred ca jurnalismul auto este o geaca de Bucuresti. Mi-e sila de jurnalistii care joaca rolul prostului ce arunca pietre in fantani. Gata! Le-am tolerat destul - si grandomania de rigola, - si gafele jurnalistice, - si incompetenta sub acoperire. Stop joc. Mizeria numita Masinaria Anului 2005 in Romania, mie personal mi-a umplut paharul. A fost un exercitiu grotesc, fata de care imi exprim extrem de clar distanta. Jurnalismul se practica, nu se negociaza! Daca ar fi fost vorba despre Avionul Anului 2005 in Romania, sunt sigur ca testele si jurizarea ar fi fost facute de piloti cu experienta. Daca ar fi fost vorba despre Medicamentul Anului 2005 in Romania, toti ar fi cazut de acord ca trebuie format un juriu din profesori doctori. In cazul automobilelor, lucrurile nu mai stau asa. Micii Schumacheri fac teste, dupa care isi exprima opinia, intr-un mod penibil de rudimentar, care – in imaginatia lor puternic marcata clinic – traiesc un moment de glorie absoluta, fiind convinsi ca opinia lor (care de fapt este absolut nerelevanta) va revolutiona industria auto… Nu mai suport acest stigmat. De cand ma trezesc dimineata si pana inchid (noaptea tarziu) lumina in redactie, nu scriu nici macar un rand cu care sa-mi fie rusine. Si totusi, dupa Masinaria Anului 2005 in Romania, ca jurnalist auto, ma simt pe dinauntru complet insalubru… Ma simt ca un jucator de la Dinamo care este considerat drogat, doar pentru ca se antreneaza alaturi de Mutu. Si toate acestea din cauza unor caraghiosi. E limpede! Incepand de acum, voi vorbi si voi scrie despre masini asa cum o fac de 8 ani de zile, insa nu voi mai folosi sintagma “jurnalist auto”, intrucat a devenit o rusine. Eu unul prefer drumul mai greu, cel al distantarii fata de focarul infectiei, decat cel simplu al “zgomotului mult pentru nimic”. Dar – atentie – nici macar infectiile nu pot fi perfecte… Sunt constient de faptul ca mahnirea mea a generat duritatea acestui editorial. Dur. Dur si oarecum nedrept cu anumiti jurnalisti, de a caror onestitate nu se indoieste nimeni. Exista suficient de multi colegi care isi respecta meseria si publicul, fapt care lasa o speranta pentru viitorul presei auto. Sunt sigur ca nu i-am suparat prin cele spuse aici, intrucat nu au cum sa se identifice cu portretul robot al micilor Schumacheri incaltati cu pantofi de la adulti. Ei imi vor intelege lehamitea, pentru ca este si lehamitea lor… Lasand Masinaria Anului la o parte, trebuie sa imi exprim si o alta nedumerire. De ce jucatorii din piata auto tolereaza astfel de mascarici? Cum pot oare oameni cu business-uri atat de importante si atat de dependente de o buna imagine, sa fie partasi la un joc fara reguli, din care nu pot iesi decat sifonati? Dragi producatori si importatori, draga APIA, chiar nu vedeti ca imaginea dvs publica are de suferit dandu-va girul unui joc indecent? Cum credeti ca va puteti pastra o imagine publica buna, daca va implicati si sustineti activitati lipsite de transparenta si de fair-play? Oare, piata auto este una masochista? Eu unul, stiu ca banii cumpara servicii. Si nu deservicii… Urechismul nu poate fi tratat decat de un singur doctor – PUBLICUL. Desigur, ma refer la Marele Public si nu la cel platit sa aplude orice partz tras in vreun platou de televiziune. Revolta ma sufoca, insa cred ca ne-am obisnuit sa fim un popor de “sufocati de revolta”. Luam o pastila si ne trece… Nu-i asa? Sincere condoleante, al dvs, Iulian Senos.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0632 :: 17.77MB