Datorita excelentei ingineriei germane,
designului sculptural aerodinamic si tehnologiilor inovatoare
accesibile, noul Opel Astra intrupeaza conceptul care a transformat
rapid Insignia in cea mai bine vanduta berlina de dimensiuni medii
din Europa. Noul autovehicul compact de la Opel va fi lansat pe 17
septembrie, in Frankfurt, la Salonul Auto International IAA, sub
forma unui dinamic model hatchback cu cinci usi, care beneficiaza de
cele mai bune tehnologii Opel.
Urmatoarea generatie de Astra
introduce in clasa compacta multe functii de confort si siguranta.
Sunt disponibile tehnologii exceptionale, precum sasiul mecatronic
complet nou, cel mai avansat sistem de iluminare, scaune cu cel mai
inalt grad de ergonomie. 'Experienta unica a Opel in a face noile
tehnologii accesibile in cadrul autovehiculelor compacte este
puternic evidentiata prin aceasta a zecea generatie. in plus, noul
Astra transfera temperamentul Insignia segmentului de autovehicule
compacte, cu o pasiune fara precedent si un angajament pentru
excelenta', a declarat Alain Visser, vicepresedinte Opel.
Cu o lungime de 4,42 metri, noul
Astra ofera un spatiu mai generos si un plus de confort pentru
pasageri, atat in partea frontala, cat si in cea din spate, datorita
ampatamentului cu 71 de mm mai lung. Caroseria zvelta si agila este
proiectata pentru eficienta maxima, printr-o colaborare stransa intre
designeri si inginerii in domeniul aerodinamicii, care au supus
autovehiculul la 600 de ore de teste in tunelul vantului. Proportiile
elegante ii confera o silueta puternica, tip cab-forward, cu un
parbriz foarte inclinat si o linie a acoperisului descendenta,
adaugand elemente vizuale incitante traditionalului format de
hatchback. Noul limbaj de design al marcii, ce combina maiestria
sculpturala cu precizia germana, este astfel transmis intr-un mod
proaspat.
'Temele de design incorporate in Insignia, precum wing si blade, au primit o interpretare noua la Astra,
deoarece este important ca fiecare model Opel sa aiba propria
personalitate', a declarat Mark Adams, vicepresedintele
departamentului Design al General Motors Europe.
La interior sunt
utilizate aceleasi elemente de design, creand armonie intre exterior
si interior. De asemenea, s-au depus eforturi speciale pentru a
adauga multiple solutii flexibile de depozitare.
'Misiunea Opel
de a face inovatiile tehnologice accesibile s-a dovedit a fi un
succes la modelul Insignia. Ne-am stabilit un tel chiar si mai
ambitios, acela de a aduce majoritatea acestor functii in segmentul
compact, prin intermediul noului Astra', a declarat Hans Demant,
Director Executiv Opel.
Gama de motorizari se concentreaza
asupra performantelor si eficientei si este compusa din opt motoare
Euro 5. Cu exceptia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici,
toate celelalte sunt prevazute cu transmisii cu sase trepte de
viteza. Va fi lansata o noua transmisie automata compacta, cu functie
Active Select. Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru
motoare cu injectie multipla common-rail cu capacitate intre 1,3 si
2,0 litri, care dezvolta puteri intre 70 kW/95 CP si 118 kW/160 CP.
Toate aceste motoare sunt prevazute cu filtre de particule diesel.
Gama va cuprinde, desigur, si o versiune ecoFLEX cu un consum de
carburant si emisii de CO2 foarte reduse. Cele patru motoare pe
benzina, cu volum intre 1,4 si 1,6 litri, dezvolta puteri intre 74
kW/100 CP si 132 kW/180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu
dimensiuni reduse, care dezvolta o putere de 103 kW/140 CP,
inlocuieste actualul motor de 1,8 litri cu aspiratie naturala.
Datorita tehnologiilor superioare ale acestei game de capacitate
cilindrica, motorul 1.4 Turbo dezvolta un cuplu cu 14% mai mare, insa
consumul de carburant este mai redus.
Continuand traditia
clasei compacte initiate de Opel in 1936, prin Olympia Kadett,
modelul Astra s-a mentinut constant intre primele trei cele mai bine
vandute autovehicule compacte din Europa, un segment care totalizeaza
27 de procente din piata auto totala. Vanzarile Astra reprezinta o
treime din toate vanzarile Opel, cu un volum mediu de
aproape 500.000 de unitati pe an.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!