No SSO cookie

Piese de schimb

voteaza
(0/ 0)
Piese de schimb
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Producătorii asiatici de componente auto, din ce în ce mai competitivi

 
 
[poza1s]Producătorii de subansamble auto din ţările Asiei de Sud - Est fac progrese rapide în ceea ce priveşte nivelul calităţii şi promptitudinea livrărilor raportat la firmele similare din Europa, potrivit unui studiu comparativ al companiei engleze Benchmarking and Manufacturing (B&M). Raportul care vizează furnizori din India, Tailanda, China şi Malaiezia este unul dintre primele studii care nu au în vedere costurile de producţie, fiind axat pe indicatori privind calitatea, fiabilitatea produselor, respectiv flexibilitatea producătorilor. Concuziile analizei au fost că furnizorii europeni de subansamble conduc în urma măsurătorilor cu privire la calitate şi fiabilitate, însă diferenţa dintre produsele europene şi cele asiatice este mult mai mică decît s-au aşteptat specialiştii. În plus, firmele din ASIA sînt, în general, mult mai flexibile decît companiile rivale din Europa. Subansamblele europene sînt, ca urmare a măsurătorilor efectuate, în medie, cu 18% mai bune decît produsele asiatice, deşi performanţele pot fi considerate scăzute în ambele regiuni, potrivit analiştilor B&M. [poza2s]Rata medie a retururilor (SRR) este de 8.290 părţi pe milion în cazul firmelor europene, în timp ce, în cazul companiilor SEA, acest indicator ajunge la 10.160 ppm. Rata internă de retur la firmele europene este de 1,47%, comparativ cu 1,56% în cazul companiilor asiatice. Similar, nivelul retururilor la clienţi este de 314 ppm în cazul producătorilor europeni şi de 410 ppm la firmele SEA. Studiul menţionează, de asemenea, că societăţile asiatice au consemnat pauze mai mici determinate de defecţiunile la mijloacele de producţie decît firmele cu profil similar din Europa. Unităţile europene au înregistrat, în medie, pauze reprezentînd 4,3% din timpul alocat producţiei, faţă de 3% în cazul omologilor asiatici, ceea ce reflectă nivelul ridicat al investiţiilor realizate de acestea din urmă. Firmele europene, în schimb, au realizat produse cu un grad mai mare de fiabilitate şi de flexibilitate, însă, ca urmare a modificărilor politicilor interne ale societăţilor din Asia, este foarte probabil, ca pe termen mediu, nivelul fiabilităţii produselor asiatice să fie similar sau chiar să-l depăşească pe cel al subansamblelor europene. [poza3s]Totuşi, analiştii B&M apreciază că furnizorii asiatici vor exercita o presiune limitată asupra companiilor europene, avînd în vedere imaginea mult mai bună a fimelor din Europa, cîştigată într-o lungă perioadă în care au ocupat o poziţie dominantă pe piaţă. Pe de altă parte, companiile din Asia sînt dezavantajate de timpul de livrare mai mare în condiţiile în care intenţionează să livreze componente pe pieţele din Europa şi America de Nord, din cauza operaţiunilor suplimentare de transport. În plus, gradul ridicat de competitivitate al companiilor din Asia de Sud - Est ar putea influenţa negativ activitatea firmelor europene care vor să se lanseze pe piaţa asiatică, care devine astfel o zonă mai puţin atractivă. B&M mai precizează că ritmul de creştere al industriei subansamblelor auto este mult mai susţinut decît ritmul de dezvoltare a industriei locale de autovehicule, rata de profitabilitate a investiţiilor în producţia de componente auto fiind cu18% mai mare în Asia decît în Europa. În perioada 2001 - 2003, industria asiatică de componente auto a marcat o creştere medie de 101,5%, comparativ cu un nivel de 10,9% în cazul firmelor europene.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1220 :: 17.85MB