No SSO cookie

Noul Volkswagen Eos

voteaza
(0/ 0)
Noul Volkswagen Eos
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Primul cabriolet din lume cu plafon amovibil CSC compus din cinci segmente; Cinci motorizari cu puteri cuprinse intre 115 si 250 CP; Eos este echipat standard cu hard-top-ul amovibil cu plafon din sticla si trapa integrata

 
 
[poza1s] Premiera mondiala a noului Volkswagen Eos a avut loc la Frankfurt IAA 2005. Acesta este primul cabriolet cu patru locuri din lume echipat cu un acoperis hard-top CSC, compus din cinci segmente; solutie care combina in mod ideal caracteristicile unui coupe, ale unui model targa (cu trapa de mari dimensiuni) si ale unui cabriolet. Cand masina este acoperita, plafonul CSC uneste sub forma unui arc parbrizul masinii de partea din spate. Astfel, Eos are forma unui coupe elegant. Linia acoperisului este alungita catre partea din spate, care a fost stilizata proeminent si dinamic. In acelasi timp masina descoperita arata ca un cabriolet autentic, nu ca un coupe decupat. Acoperisul CSC/ Caracteristici [poza2s] Noul hard-top CSC ofera un design foarte armonios; Parbrizul scurt ofera deschiderea unui cabriolet autentic. Motoarele (cu puteri de la 115 CP la 250 CP) si trenul de rulare au fost adaptate de la Passat si de la Golf. Intr-adevar, Eos este pozitionat intre cele doua segemente – cel al lui Golf si cel al lui Passat. Acoperisul sau CSC, cu o structura formata din cinci segmente poate avea optional plafon din sticla. Linia incanta prin design si este foarte practic in acelasi timp. Eos ofera un feeling veritabil de cabriolet. Rama superioara a parbrizului, este foarte scurta comparativ cu cea a modelelor concurente. Astfel, parbrizul nu incomodeaza deloc pasagerii ca in cazul altor modele de cabriolete cu hard-top. Accesul in automobil este mult mai facil si nu se rapeste nimic din bucuria cerului deschis. Datorita acestor caracteristci, Eos este o experienta unica in sofat, chiar si cand vremea nu permite rularea cu masina descoperita. In plus fata de acestea, hard-top-ul CSC oferta o foarte buna izolare fonica a interiorului, chiar si la vitezele ridicate de pe autostrada. Structura sa foarte solida este in acelasi timp si foarte eficienta impotriva tentativelor de spargere. Acoperisul CSC/ Functionare [poza3s] Acoperisul lui Eos este realizat din componente din otel si sticla; Hard-top-ul CSC dispare in portbagaj in 25 de secunde. Hard-top-ul amovibil CSC functioneaza dupa cum urmeaza: el este coborat sau ridicat prin apasarea unui buton. Intregul proces de coborare a acoperisului dureaza 25 de secunde. In momentul in care butonul dintre scaunele din fata este apasat, partea centrala a primei sectiuni, dinspre parbriz, se misca catre spate. Instantaneu, partea din spate a plafonului, cu montantul spate si partea centrala (virtual cu montantul central) sunt ridicate. Partea dinspre parbriz culiseaza apoi sub segmentul posterior formand un fel de „sandwich” compact. Un sistem hidraulic, ridica capacul portbagajului si pregateste spatiul de depozitare din portbagaj pentru a primi acoperisul. Senzorii de parcare montati in spoilerul posterior scaneaza zona din spatele masinii pentru a vedea daca ceva poate incomoda continuarea operatiunii de decapotare. Daca nu sunt detectate obiecte, intreaga structura „sandwich” se misca catre spate; abia in acest moment, ramele laterale ale primei sectiuni se desprind de rama parbrizului si se misca inspre spate. Plafonul este mai apoi coborat in portbagajul masinii. Ramele laterale ale primei sectiuni sunt depozitate pe laterale, la nivelul geamurilor laterale si sunt ascunse de doua „flaps-uri” care se deschid si se inchid spectaculos. Toate operatiunea pare complicata si este complexa din punct de vedere tehnic, insa decapotarea masinii se realizeaza perfect si arata senzational. [poza4s] Impreuna cu unitatea „sandwich”, ramele laterale longitudinale care intai se misca orizontal catre spate si abia apoi se coboara permitand obtinerea unei inaltimi foarte mici necesare pentru descoperirea si acoperirea masinii, astfel ca aceste operatiuni se pot realiza fara probleme chiar si in parcarile subterane. Cand acoperisul este coborat sunt disponibili un volum de 205 litri in portbagaj; cand este ridicat, spatiul de depozitare este de 380 de litri. Cu ajutorul unui sistem asistat de inchidere, portbagajul este inchis perfect, cu precizie milimetrica. Un compartiment special, cu inchidere, amplasat in mijlocul banchetei din spate, permite incarcarea schiurilor si a obiectelor voluminoase. Plansa ce desparte compartimentul motor de spatiul destinat plafonului are o structura tare si nu permite deteriorarea hard-top-ului sau a bagajelor. Design-ul interior Per ansamblu, Eos ofera un interior elegant, special desenat pentru acest model. In timp ce unitatile de control cum ar fi cel de lumini, aerul conditionat si sistemele radio sunt cunoscute de la celelalte modele, Eos se prezinta in rest cu un bord ce contine elemente de design noil. Acestea se regasesc in primul rand la bord, apoi la panourile usilor si la sistemul de acces lcatre locurile din spate. La o scurta privire, se remarca elemente de design interior specifice pentru Volkswagen: consola centrala este proeminenta, iar partile laterale ale bordului se extind catre panourile usilor, ca doua aripi, intr-un desen neintrerupt. Gurile sistemului de ventilatie au un design special realizat pentru acest model, iar inelele din jurul acestora sunt cromate. La fel ca in Passat, elementele plastice din partea inferioara a bordului sunt acoperite cu o vopsea speciala. Volkswagen si-a echipat modelul cabriolet in premiera absoluta cu un sistem easy-entry electric, de acces la locurile din spate. Acesta memoreaza pozitia initiala a scaunului si revine la aceasta la o simpla apasare de buton, imediat ce pasagerii au coborat sau s-au urcat in masina. Dotari O versiune de echipare foarte rafinata, insertii din lemn disponibile optional; Climatizarea automata detecteaza daca masina este acoperita sau descoperita. Pe langa ergonomia perfecta si designul clar al instrumentarului de bord si al comenzilor, perfectiunea detaliilor se face remarcata imediat ce urci la bordul unui Eos. Sistemul de aer conditionat automat (Climatronic, standard pentru motorizarea V6) „recunoaste” daca acoperisul este coborat sau ridicat si isi coordoneaza functionarea ca atare. Cei care doresc sa asculte muzica la cea mai buna calitate chiar si atunci cand acoperisul este coborat vor aprecia cu siguranta sistemul audio de top de 600 Wati, produs de Dynaudio. Acesta a fost dezvoltat special pentru Eos de catre firma daneza Dynaudio; sistemul audio de inalta performanta include un amplificator digital pe zece canale si un sistem de zece difuzoare cu o pozitionare studiata. Indiferent ce sistem audio sau de navigatie este ales, antenele acestora nu vor fi niciodata vizibile in cazul unui Eos. Un alt exemplu de tehnologie de top inglobata de Eos este sistemul AFS (Advanced Frontlight System). Acesta este un sistem de faruri adaptive, cu tehnologie bi-xenon, care sporeste considerabil siguranta soferului si a celorlaltor participanti la trafic. Siguranta In standard este oferit un sistem de protectie in caz de rasturnare, cu roll-bar; Nou sistem de airbaguri cap-torace dezvoltat special pentru Eos. Nu doar sistemul de faruri adaptive cu xenon este un exemplu ca Volkswagen trateaza cu prioritate maxima problema sigurantei pasagerilor sai. Un bun exemplu este prezenta in echiparea standard a unui sistem special de protectie a pasagerilor in caz de rasturnare, cu roll-bar. In momentul in care se detecteaza o accleratie laterala peste limita normala si o inclinare a masinii, din spatele tetierelor locurilor posterioare se activeaza in maximum 0,25 secunde un roll-bar care va proteja pasagerii in caz de rasturnare. Structural si din punct de vedere al functionarii, sistemul de protectie in caz de rasturnare este similar celui folosit pentru New Bettle Cabriolet. Noul Eos este echipat in acelasi timp si cu tetiere active, pentru prevenirea ranirilor in cazul unui impact din spate si are de asemenea in dotare standard si patru airbaguri. Patru airbaguri nu este insa corect spus, pentru ca Volkswagen a dotat Eos si cu doua airbaguri laterale speciale, denumite cap-torace. Acestea se deschid pe orizontala si pe verticala, avand rol si de airbaguri laterale si de airbaguri pentru cap, pentru cei doi pasageri din fata. Odata deschise, ele acopera intreaga suprafata a geamurilor celor doua portiere, protejand eficient pasagerii. Datorita acestui concept nou de design pentru airbaguri, cabrioletul Eos isi protejeaza eficient conducatorul auto si pasagerul din dreapta in cazul unui impact lateral. De unde provine numele Noul cabriolet al firmei Volkswagen a fost botezat dupa Zeita Rasaritului Eos este numele Zeitei Rasaritului din mitologia greaca si este o asociere a caracteristicilor unui cabriolet cu ideologia zeitei soarelui. Fonetic, Eos este numele care poate fi raspandit foarte repede si anuntat peste tot in lume. Cu Eos, Volkswagen isi continua obiceiul de a denumi modelele cu nume ce fac referire directa la surse din mitologia greaca. Primul model botezat astfel a fost Phaeton. Referitor la Eos, legenda spune ca Zeita Soarelui se ridica in fiecare dimineata din adancurile oceanului, in caleasca si aduce lumina omenirii. Eos este de asemenea parintele vanturilor si al stelelor serii si diminetii. Rasaritul, vantul si stelele – toate aceste elemente sunt foarte aproape de pasagerii unui cabriolet. MOTORIZARI Vor fi disponibile patru motorizari pe benzina cu 115, 150, 200 si, respectiv, 250 CP; Este oferita si o motorizare diesel TDI, de 140 CP echipata standard cu filtru de particule. Pentru ca senzatiile la sofat sa fie la inaltimea aspectului exterior al masinii, Eos a fost echipat cu cea mai noua tehnologie disponibila pentru motorizari in Volkswagen Grup. Eos este oferit cu patru motorizari pe benzina cu puteri de 115 CP, 150 CP, 200 CP si 250 CP, plus o motorizare diesel moderna, TDI, cu filtru de particule si o putere maxima de 140 CP. Motorizarile cu patru cilindri in linie ce beneficiaza de tehnologia injectiei directe de benzina FSI ofera puteri de pana la 147 kW, pe cand motorizarea de top pe benzina de 184 kW are o configuratie cu sase cilindri amplasati in „V”. Eos 2.0 FSI, cu o putere maxima de 110 kW, atinge o viteza maxima de 209 km/h si accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 9,8 secunde. Versiunea supra-alimentata, Eos 2.0 Turbo-FSI este capabila de o viteza maxima de 232 km/h; acest Eos atinge 100 km/h cu start de pe loc in 7,8 secunde. Versiunea de top Eos 3.2 V6 vine echipata standard cu transmisia cu ambreiaj dublu – DSG. Dimensiuni Raportul latime-lungime confera masinii o aparitie puternica Eos are o latime de 1,79 metri, o lungime de 4,41 metri si este inalt de 1,44 metri. Impreuna, aceste dimensiuni imbunatatesc dinamica masinii: latimea confera masinii un aspect foarte dinamic si atragator. Ecartamentul generos (peste 1,55 metri) nu doar confera masinii un aspect foarte dinamic, dari contribuie decisiv la comportamentul foarte sigur al masinii si la manevrabilitatea de invidiat pentru un astfel de autoturism. Faptul ca masina este foarte bine proportionata a dus la obtinerea unui comportament dinamic excelent indiferent ca hard-top-ul este ridicat sau coborat. Design-ul exterior Hard-top-ul CSC confera masinii o linie a caroseriei omogena si foarte rafinata In partea frontala, grila cromata a carei a fost prima data prezenta la noul Passat, farurile cu un desen nou, confera masinii un aspect inedit pentru un Volkswagen. Un alt element de design tipic pentru Volkswagen este capota motorului, care se intinde usor catre fata, peste faruri. Forma literei „V”, usor de recunoscut in designul grilei fata, se continua si in designul capotei motorului. Catre varfurile laterale ale acestui „V” virtual, capetele capotei motorului se ridica usor, intr-o curbura lina, punand accent vizual pe aripile masinii si pe pasajul rotii. Ca un rezultat, partea frontala laterala a masinii arata puternic si dinamic. Aceasta imagine este intarita de ecartamentul lat si de aripile fata evazate. Designul partii posterioare a masinii este la fel de dinamic si mai putin impozant decat partea din fata. La fel ca si in partea din fata, linia pasajului rotilor se curbeaza armonios catre linia „umerilor” laterali ai caroseriei. Linia portbagajului coboara usor in lateral si acest lucru confera o imagine foarte dinamica si compacta a spatelui. Designul partii posterioare este intarit si de alte elemente specifice caracterului marcii. In primul rand, linia, in special porbagajului, in dreptul stopurilor, este simpla si eleganta, suprafata verticala incluzand doar sigla de mari dimensiuni a marcii, amplasata central, un element stilistic preluat de la Passat si Phaeton. In al doilea rand, spoilerul este desenat proeminent, dar armonios in acelasi timp si se prelungeste mult pe lateralele masinii. Stopurile sunt impresionante ca aspect nu doar datorita formei foarte dinamice, similara cu cea a farurilor, ci si datorita tehnologiei led-urilor, disponibila pentru stopuri, frana, lampa de ceata, de marsarier si luminile de semnalizare. La fel ca si in partea din fata, spoilerul spate este vopsit integral in culoarea caroseriei. Indiferent daca top-ul este coborat sau ridicat, linia laterala a lui Eos este caracterizata de o forma lina care urca si apoi coboara catre spatele masinii. Eos are o forma de cabriolet clasic, care nu a mai fost obtinuta de nici un alt model din segmentul sau. Datorita plafonului CSC compus din cinci segmente, rama parbrizului nu este proeminenta si nu rapeste din spatiul destinat pasagerilor, care astfel se pot bucura de plimbarile sub cerul liber.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0624 :: 17.78MB