No SSO cookie

Noul model Zafira: mai mult dinamism si economie

voteaza
(0/ 0)
Noul model Zafira: mai mult dinamism si economie
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cu accente proaspete in materie de design si trei motoare suplimentare, noul model Opel Zafira va fi disponibil din februarie 2008.

 
 
-Design: linii mai reliefate pentru un caracter sportiv mai pronuntat
-Motoare: mai multa economie si putere sporita
-Tehnologie: flexibilitatea inca reprezinta standardul in segmentul de piata al MPV-urile compacte

Aspectul surprinzator al modelului Zafira transmite dinamism si incredere in fortele proprii. Motorul de 1,6 litri pe benzina si cele doua motoare CDTI de 1,7 litri exprima tendintele actuale: forta, economie si accesibilitate. Toate acestea plaseaza Opel Zafira intr-o pozitie excelenta pentru a putea continua povestea de succes a primului model cu sapte locuri complet versatil, care isi va anunta unitatea cu numarul doua milioane iesind din linia de asamblare la inceputul anului urmator. Dupa introducerea celei de-a doua generatii la mijlocul lui 2005, acest model Zafira se numara printre cele mai bine plasate modele din clasa sa cu peste 450.000 de unitati vandute si aproximativ zece la suta din cota de piata din Europa.

Alain Visser, Director general de Marketing al GM Europa, descrie noul model Zafira ca fiind "oferta potrivita la momentul potrivit. Suntem constienti de faptul ca Zafira este foarte apreciata de clienti pentru calitatea, siguranta, functionalitatea si versatilitatea sa. Si acum am construit un model si mai sportiv, echipandu-l cu motoare mai eficiente. Toate aceste elemente mentin modelul Zafira intr-o pozitie privilegiata in clasa autovehiculelor MPV compacte din Europa."

Profilul dinamic in V este definitoriu pentru partea frontala

Noul model Zafira este caracterizat prin elemente de design surprinzatoare pentru fata si spate care confera acestui autovehicul o nota de sportivitate. Bara lata reliefata din crom situata in fata in care este integrata sigla Opel, curbeaza varful capotei si il trage spre lamele grilei radiatorului, care acum sunt integral din crom. Liniile distincte din jurul niselor pentru proiectoarele de ceata integreaza si bara de protectie in acest profil dinamic in V. Carcasele farurilor au de asemenea un aspect cromat. Modelul Zafira Sport afiseaza o atitudine si mai impresionanta datorita spoilerul din fata, indraznet si pronuntat. Silueta care rezulta astfel este continuata de pasajele largi ale rotilor, de pragurile laterale si in final de eleronul reliefat. Alte noi elemente care atrag privirile includ doua celule 3D transparente fixate in lampile spate de culoare rosie. Modificarile de design sunt puse in evidenta de pelicula de culoare argintie-alba a lampilor spate care traverseaza bara transversala cromata pozitionata in partea posterioara.

Atentia pentru detaliu manifestata in habitaclu este accentuata de cadrele cromate amplasate in jurul comenzilor sistemului de climatizare si al celui audio si de noile elemente decorative alese pentru panoul de instrumente si pentru portiere. Versiunea Cosmo dispune de decoratiuni interioare elegante „Piano lacquer" pentru consola centrala si de o husa decorativa pentru volan. Sistemul de infotainment este prevazut cu functie de navigatie, CD, DVD si redare fisiere in format MP3 si dispune de asemenea de porturi de conectare pentru echipamente externe, cum ar fi iPod-uri.

Desigur, sistemul de scaune Flex7, caracteristice modelului Zafira, au fost pastrate in dotare. Acest sistem cu o flexibilitate fara egal asigura o reconfigurare rapida a habitaclului fara a fi necesara scoaterea scaunelor, o procedura greoaie.

Noile motorizari

Deviza pentru aceste motoare este un consum mai economic si o putere mai mare. Beneficiind de un motor pe benzina de 1,6 litri si de doua motoare turbo diesel cu rampa comuna CDTI de 1,7 litri, gama de motorizare dispune acum de mai multe sisteme de propulsie cu o eficienta sporita. Pe viitor, la achizitionarea unui autovehicul Zafira clientii vor putea opta dintr-o gama ce cuprinde noua variante de motorizare. Puterea dezvoltata de aceste motoare variaza intre cei 94 de cp oferiti de motorul CNG (Gaz natural comprimat) de 1,6 litri, compatibil cu modelul Zafira si deosebit de eficient in termeni de consum si protectia mediului si cei 240 cp generati de motorul turbo al variantei sport Zafira OPC. Cu aceste doua motoare, Opel ofera in cadrul segmentului din care face parte Zafira, doua variante inovatoare: modelul Zafira cu alimentare pe gaz si o emisie de CO2 de numai 138 g/km a creat conditiile necesare pentru un nou timp de propulsie in timp ce versiunea OPC cu 240 cp a preluat rolul de pionier al MPV-urilor sport.

Nivelul redus al costurilor de intretinere specific gamei Zafira reprezinta rezultatul mai multor factori ce includ un consum redus, cerinte minime de intretinere, intervale de service lungi si in primul rand, mentinerea unei valori de piata ridicate. Toate aceste caracteristici au contribuit la obtinerea de catre Opel Zafira a premiului „Best value 2006" acordat de revista de specialitate „Auto Bild".

Noul motor ECOTEC de 1,6 litri, optimizat din punct de vedere al greutatii si arborii cu came de admisie si evacuare controlati ireprosabil, dezvolta o putere de 85 kW/115 cp. Acest model cu patru cilindru si patru supape inlocuieste varianta de 1,6 litri cu 77 kW/105 cp si are un consum de carburant de 7 litri la 100 de kilometri. Asta inseamna o economie de 4,3% fata de varianta precedenta. In acelasi timp, datorita puterii superioare generate, noul motor ofera un nivel mai ridicat de performante in timpul condusului, atingand o viteza maxima cu 9km/h mai mare si fiind capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 13,4 secunde.

Noile motoare CDTI de 1,7 litri cu 81 kW/100 cp si 92 kW/125 cp sunt prevazute cu transmisii manuale cu sase trepte in dotarea standard si dispun de sisteme de injectie cu rampa comuna, de tehnologia cu patru supape cu control turbionar si de filtru de particule diesel care nu necesita intretinere. Aceste noi motoare inlocuiesc motorul CDTI de 1,9 litri cu 74 kW/100 cp si varianta dotata cu transmisie manuala a motorului diesel de 1,9 litri cu 88 kW/120 cp. Cu un cuplu motor sporit de 20 si respectiv 40 Nm, motoarele CDTI de 1,7 asigura o putere vizibil mai ridicata in timp ce consumul de carburant si nivelul de emisii au scazut. Ambele motoare diesel necesita 5,7 litri de carburant la 100 de kilometri si emit doar 152 g de CO2 per km.

O tehnologie desavarsita

Noua versiune a modelului Zafira dispune de elemente tehnologice inovatoare unice in clasa sa. Acestea includ sasiul IDSPlus optional prevazut cu sistem CDC (Suspensii adaptive in timp real) care asigura o noua dimensiune in ceea ce priveste confortul si siguranta la bord. In acest sistem integrat de control al sasiului, unitatile de control si senzorii ESPPlus, ABS si CDC comunica in permanenta pentru a asigura o imbunatatire imediata a adaptarii precise a parametrilor sasiului. Nivelul imbunatatit de control al remorcii de care dispune aceasta noua varianta reprezinta un progres considerabil in comparatie cu marcile competitoare. Acest sistem sofisticat monitorizeaza intensitatea miscarilor de viraj si efectul generat asupra cuplului autovehicul-remorca. Aceste miscari sunt stabilizate cu ajutorul sistemelor electronice de control prin franarea regulata.

Zafira este cel mai bun autovehicul din clasa sa: Opel a introdus in segmentul de MPV-uri compacte sistemul de faruri AFL (Adaptive Forward Lighting - Iluminare Frontala adaptiva) cu iluminare dinamica in curbe. Plafonul panoramic este unul dintre punctele sale de atractie sporind atmosfera placuta si luminoasa de care beneficiaza pasagerii. Sistemul parasolar cu actiune electrica protejeaza in caz de nevoie impotriva luminii solare puternice. Pentru organizarea practica a habitaclului, consola din plafon orientata catre parbriz dispune de cinci compartimente de depozitare voluminoase care se lasa in jos. Caracteristicile tehnologice inovatoare subliniaza conceptul modern al acestui model MPV compact.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1295 :: 17.8MB