No SSO cookie

Noile generatii Boxster si Cayman

voteaza
(0/ 0)
Noile generatii Boxster si Cayman
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noile generatii Boxster si Cayman isi fac pentru prima data aparitia la Los Angeles

 
 
Stuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, a prezentat in premiera la Salonul Auto de la Los Angeles cea de-a doua generatie a modelelor Boxster si Cayman, echipate cu motoare dispuse central. Punctul cheie al noii generatii de modele il reprezinta noile motoare boxer, care nu numai ca sunt mai puternice, dar consuma si mult mai putin combustibil. Cutia de viteze cu ambreiaj dublu (PDK) contribuie de asemenea la scaderea consumului de combustibil si la sporirea performantelor.
 

Motoare Boxer noi, mai puternice si mai economice
Motorul de baza de 2.9 litri dezvolta o putere de 255 CP, atunci cand este montat pe Boxster, si 265 CP, in cazul modelului Cayman, ceea ce reprezinta o crestere de 10, respectiv 20 CP fata de modelele precedente. Motorul de 3.4 litri montat pe variantele S, prevazut cu Injectie Directa de Benzina (DFI), dezvolta o putere de 310 CP pentru Boxster S si 320 CP pentru Cayman S, cu 15, respectiv 25 CP mai mult fata de variantele anterioare. Un raport putere-greutate excelent de 4.2 kg/CP pentru Cayman S si 5.2 kg/CP pentru Boxster asigura performante deosebite cu un consum minim de combustibil. Tocmai de aceea, modelul Cayman S cu cutie de viteze PDK si Launch Control, disponibil in pachetul optional Sports Chrono Package, accelereaza de la 0 la 100 km/h in 4.9 secunde, in timp ce modelul Boxster echipat cu cutie de viteze manuala, cu sase trepte de viteza (disponibila in echiparea standard) reuseste aceasta performanta in 5.9 secunde.
Datorita cutiei de viteze PDK a fost obtinut pentru prima data un consum mai mic de 9 litri/100 km: atat modelul Boxster cat si modelul Cayman, echipate cu noul motor Boxer de 2.9 litri, consuma 8.9 litri/100 kilometri, conform standardului EU4 – cu 11% mai putin fata de modelele precedente echipate cu Tiptronic S. Versiunea cu motor de 3.4 litri si cutie de viteze PDK consuma 9.2 litri/100 kilometri, ceea ce reprezinta o scadere semnificativa a consumului (cu 16% mai putin fata de modelele precedente echipate cu Tiptronic S).
 

Variante Roadster si Coupe, cu mai multe semne distinctive
Din exterior schimbarile sunt si mai usor de perceput, datorita noului design al partii din fata respectiv partii spate a masinii. Noile faruri cu semnalizatoare integrate amintesc de farurile modelului Carrera GT. Lampile de stop cu LED montate pe spate sunt proeminente, fiind integrate intr-un mod elegant in partea din spate a masinii. Vazute din fata, variantele Roadster si Coupe difera datorita design-ului distinctiv al gurilor pentru admisia aerului. in ceea ce priveste partea din spate, modelul Boxster are panouri cu difuzoare pentru propagarea aerului, in timp ce modelul Cayman este prevazut cu un deflector de vant. Luminile de pozitie orizontale, cu forma alungita si tehnologie LED, amplasate in duzele pentru admisia aerului, contribuie la aspectul stilat al masinii. Un element deosebit il constituie farurile de ceata din dotarea standard – dreptunghiulare la Boxster si rotunde la Cayman. Pentru prima data, este disponibil pentru ambele modele un pachet de lumini cu faruri bi-xenon, iluminare dinamica in curbe si faruri cu LED pentru deplasarea pe timp de zi. Acestea inlocuiesc farurile de ceata si constau in patru LED-uri pozitionate unul langa celalalt la Boxster, in timp ce la Cayman cele patru LED-uri sunt aranjate in unitati rotunde, asemanatoare punctelor de pe un zar.
 

PDK: schimbare mai rapida a treptelor de viteza si reducerea consumului de combustibil cu pana la 16%
Toate cele 4 masini sport sunt disponibile pentru prima data cu cutie de viteze cu ambreiaj dublu (Porsche Doppel Kuplung - PDK), ce a fost imprumutat din cursele auto si inlocuieste fostul Tiptronic S. Echipate cu cutie PDK, modelele Roadster si Coupe accelereaza de la 0 la 100 km/h cu 0.1 secunde mai repede decat versiunile de baza, echipate cu cutie de viteze cu sase trepte.  Accelerarea este foarte rapida cu unul dintre pachetele optionale Sport Chrono. Acesta este compus din sistemul Launch Control, pentru o accelerare maxima la plecarea de pe loc, si sistemul Race Track Gearshift Strategy, pentru cea mai rapida schimbare a treptelor de viteza, sisteme disponibile exclusiv pentru modelele echipate cu PDK. Datorita sistemului Launch Control, modelele respective accelereaza de la 0 la 100 km/h mai repede cu 0.2 secunde. Performantele oferite de cutia de viteze PDK sunt cu atat mai impresionante cu cat aceasta asigura o scadere cu pana la 16% a consumului de combustibil fata de generatia anterioara: conform standardului de consum EU4, modelele Boxster si Cayman echipate cu PDK consuma numai 8.9 litri/ 100 kilometri, in timp ce modelele S sunt aproape la fel de economice, consumand doar 9.2 litri/ 100 kilometri.
 

Suspensie dinamica si frane excelente
Suspensia asigura noilor modele un comportament de deplasare excelent si in acelasi timp un confort sporit. Datorita modificarii caracteristicii supapei casetei de directie, fortele de virare au fost reduse, astfel incat modelele Boxster si Cayman vireaza mai usor si mai repede. Rotile au un design nou si sunt cu jumatate de inch mai mari pentru variantele de baza fata de modelele precedente, pentru a putea suporta sistemul de franare marit, disponibil pentru modelele S pe puntea fata. Ambele modele Boxster si Cayman sunt echipate cu cea mai noua generatie a sistemului PSM  (Porsche Stability Management), ce are acum doua functii noi: preincarcarea sistemului de franare (Brake Pre-Loading) si asistarea franarii. Astfel, ori de cate ori soferul elibereaza foarte brusc pedala de acceleratie – lucru care precede de obicei franarea in caz de urgenta – unitatea de control hidraulica a PSM aplica pe discul de frana o forta proportionala, inainte ca soferul sa apese pedala de frana. Astfel, placutele de frana sunt impinse usor spre discuri. Acest lucru imbunatateste in mod semnificativ viteza de reactie la franare, scurtandu-se astfel distanta de franare. Atunci cand unitatea de control PSM observa ca soferul apasa foarte rapid pedala de frana pentru a frana in caz de urgenta, aplica in mod activ forta de franare necesara pentru asigurarea unei distante de franare minime.
 

Noi sisteme audio si de comunicatii
Atat modelul Boxster cat si modelul Cayman sunt prevazute in echiparea standard cu noul radio CD CDR-30, dotat cu un display monocromatic de cinci inch. Unitatea radio CD poate citi CD-uri cu muzica in format MP3. Noul sistem PCM (Porsche Communication Management), disponibil optional, prevazut cu sistem de navigatie pe baza de hard disc, serveste ca unitate centrala de comanda pentru sistemul audio, sistemul de comunicatie si cel de navigatie. Sistemul PCM este acum si mai performant si usor de folosit, mai ales datorita monitorului ce permite soferului sa selecteze functii specifice printr-o simpla apasare a tastei corespunzatoare. Acesta are  dimensiunea de 6.5 inch, fiind mai mare decat varianta precedenta, care avea numai 5.8 inch. Prin intermediul interfetei audio universale, disponibila optional, pot fi comandate prin PCM dispozitive audio externe, precum iPod® sau stick-uri USB. in plus, cele doua modele Porsche noi sunt disponibile optional cu scaune ventilate si incalzite, atat pentru scaunele standard cat si pentru scaunele „confort”, imbracate partial sau integral in piele.
 

Noile modele vor fi lansate pe piata in februarie 2009. in Romania, modelul Boxster va costa 49.758 Euro (TVA inclus), iar modelul Cayman 53.460 Euro. Boxster S va fi disponibil pentru 59.477 Euro, iar Cayman S pentru 65.185 Euro.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2132 :: 17.8MB