« Unic » este un termen mult prea des vehiculat
si totusi, daca vorbim despre noul Nissan Qashqai, se potriveste
perfect. Berlina cu caracteristici de SUV, Qashqai este o propunere cu
adevarat unica, o alternativa la clasa compacta.
Acceptand ideea ca gusturile clientilor in materie de automobil incep
sa se modifice, Nissan da tonul schimbarii si propune un vehicul care
nu are nimic de-a face cu conventionalul. Insasi clasificarea lui este
dificila: este mai mare decat o berlina, are calitati de SUV si
abilitati 4X4. Suficient incat Qashqai sa fie un automobil agil care ne
reflecta personalitatea si ne stimuleaza imaginatia – cu alte cuvinte,
o masina care refuza sa se conformeze normelor si care cere o gandire
la fel de “neconformista”.
“Ca si pe alte piete din Europa, preferintele clientul roman in materie
de automobil incep sa se schimbe: acestia incep sa prefere produse
care sa reprezinte o combinatie intre arta si tehnologie. Nissan a
detectat aceasta noua mentalitate a cumparatorului de automobile si are
indrazneala sa propuna un vehicul total atipic intr-un segment foarte
conservator cum este cel compact.
Nici ca puteam gasi un cadru mai potrivit pentru lansarea unui astfel
de model: intr-un oras atat de aglomerat ca Bucurestiul, dar intr-un
show room Nissan in intregime nou apartinand dealerului Serus, un show
room care prefigureaza amploarea si anvergura la care va ajunge reteaua
de dealeri Nissan in urmatorii ani.”, a declarat Nicolas IANCULESCU,
Directorul Nissan in Romania.
La fel ca si exteriorul, interiorul a fost
conceput pentru a explora anumite contraste, astfel incat sa satisfaca
exigente de cele mai multe ori diferite: ale soferului si ale
pasagerilor.
Pentru Qashqai, Nissan a creat o zona dedicata postului de conducere
foarte bine delimitata de spatiul de care beneficiaza pasagerii: acesta
este separat de pasagerul din fata prin consola centrala inaltata. Una
dintre comenzile principale ale lui Qashqai, cea a sistemului All Mode
4x4, este amplasata in partea din fata a consolei, imediat sub levierul
de dimensiuni reduse al schimbatorului de viteze.
Gratie inaltimii si garzii la sol semnificative, soferul si pasagerii
sunt asezati mai sus decat intr-un vehicul conventional, fara insa a
avea senzatia ca sunt instalati in varful vehiculului.
* Numele masinii vine de la un trib nomad, care traieste in desertul de
la poalele lantului muntilor Zagros din sud-estul Iranului. Astfel
QASHQAI trebuie considerat un fel de nomad urban. Pronuntie corecta: Cash-kye .
Ca echipament unic in aceasta categorie, Qashqai
dispune de un acoperis vitrat panoramic fix care se intinde deasupra
cele doua randuri de scaune, contribuind la crearea unui spatiu luminos
si aerisit. Iar daca prea multa lumina va deranjeaza, un parasolar
electric cu comanda « one touch » se desfasoara instantaneu.
Portbagajul are o capacitate de aproape 410 de litri, iar cu scaunele
din spate pliate, capacitatea creste la circa de 1513 litri.
Luati ce e mai bun dintr-un SUV – aderenta, pozitie inalta, spatiu
interior – si alaturati-le celor mai interesante caracteristici ale
unei berline cu haion – dinamism, confort, tinuta de drum. Ce obtineti?
Qashqai.
Pastrand linia contrastelor, Qashqai este propus in 2 versiuni: doua
roti motrice si ALL MODE 4x4, definind practic 2 modele distincte.
Dezvoltat de Nissan, sistemul ALL MODE 4x4 asigura in permanenta cea
mai buna aderenta posibila, in toate circumstantele. Dar, contrar
numeroaselor transmisii cu patru roti motrice, sistemul ALL MODE 4x4
face apel la electronica mai degraba decat la simple pompe hidraulice
pentru a asigura transferul optim al cuplului intre punti sau roti.
In plus fata de sistemul ALL MODE 4x4, Qashqai dispune de cea de-a opta
generatie Bosch a sistemului ESP, de sistemul CBC (Controlul Franarii
in Curbe), EUC (Controlul sub-virajului), HFC (Hydraulic Fade
Compensation – dispozitiv care compenseaza pierderea eficacitatii
franelor generata de o utilizare intensa si o temperatura excesiva).
QASHQAI dispune de patru motoare, dintre care doua pe benzina si doua
Diesel. Gama acestora incepe cu un motor pe benzina 1.6 L de 115 CP (84
kW) si unul Diesel 1.5 dCi de 106 CP (78 kW), continuandu-se cu alte
doua, avand patru cilindri: 2.0 L pe benzina de 140 CP (103 kW) si 2.0
L Diesel 150 CP (110 kW).
In functie de motorizari, sunt disponibile doua cutii de viteze manuale
(cu 5 sau 6 trepte), o cutie de viteze automata cu 6 trepte si o
transmisie cu variatie continua (CVT) ultramoderna.
Transmisia Nissan 4x4 All-Mode, deosebit de apreciata inca de la
inceputurile lui X-Trail, este disponibila pe versiunile de 2.0 L.
Chiar daca garda la sol a lui QASHQAI este mai mare decat cea a unei
berline traditionale, acesta nu este un vehicul de teren. Cele patru
roti motrice ale sale ofera aderenta, performanta si siguranta in orice
anotimp.
QASHQAI este indraznet, plin de imaginatie si pasionant, cu totul
diferit de vehiculele existente acum pe piata. Cu QASHQAI, Nissan este
mai mult ca oricand SHIFT_ !
Pretul fara taxe pentru versiunea doua roti motrice, motor de 1,6 L 115
CP in versiunea de echipare Visia este de 15,874 Euro (18,900 Euro cu
toate taxele).
Pretul pentru versiunea 2.0 dCi 150 CP, patru roti motrice in versiunea
de echipare Visia este de 21,815 Euro (25,960 Euro cu toate taxele).
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!