Qashqai dispune de patru motoare, dintre care
doua pe benzina si doua Diesel. Gama acestora incepe cu un motor pe
benzina 1.6 L de 115 CP (84 kW) si unul Diesel 1.5 dCi de 106 CP (78
kW), continuandu-se cu alte doua, avand patru cilindri: 2.0 L pe
benzina de 140 CP (103 kW) si 2.0 L Diesel 150 CP (110 kW).
Varianta testata de noi a avut motorul de 1.6L, benzina.1
Daca privesti Qashqai-ul in poza si n-ai avut niciodata ocazia sa-l
vezi in realitate ramai cu impresia ca ca modelul este un SUV. Totusi,
in realitate lucrurile stau altfel, Qashqai este un “pui” de SUV.
Aspectul exterior ne duce cu gandul la Murano pe cand interiorul e
destul de asemanator cu cel din Infiniti.
Pozitia de condus este inalta, botul inaltat si spatiul interior
generos iti creeaza senzatia ca te afli la bordul unei masini de teren.
Calitatea materialelor este buna, volanul si schimbatorul de viteze
sunt imbracate in piele, iar designul ceasurilor de bord si a consolei
centrale este foarte placut. Scaunul, pentru ca trebuie sa amintesc de
el, m-a impresionat in mod deosebit. Este foarte moale, comod, si
alaturi de cotiera culisanta iti ofera o pozitie de condus
exceptionala, parca te-ai afla in fotoliul de acasa. In dotarea
standard masina dispune de o multitudine de dotari care pot sa va faca
viata in masina mult mai placuta, dintre care amintesc aici sistemul de
climatizare, sistem audio cu CD, sistem Bluetooth pentru telefonul
mobil, computer de bord , geamuri electrice fata si spate, oglinzi cu
reglaj electric incalzite, torpedou cu racire.
Qashqai-ul testat de noi era o versiune Tekna, o versiune cu ceva in
plus fata de dotarea standard, adica sistem de climatizare dual,
oglinzi retractabile, senzori de ploaie, jante de aliaj de 16” si
faruri cu aprindere automata. Varianta de top dispune pe langa scaunele
de piele incalzite, jante de 17” etc, de plafon panoramic vitrat care
in opinia mea face toti banii.
Masina se comporta bine pe sosea, motorul de 1.6 litri este destul de
vioi, eu personal as prefera totusi unul mai puternic. Cutia de viteze
are cursa scurta si foarte precisa. Franele beneficieaza de sistemul
HFC (Hydraulic Fade Compensation – dispozitiv care compenseaza
pierderea eficacitatii franelor generata de o utilizare intensa si o
temperatura excesiva), sistem care ii permite masinii sa franeze promt
chiar si in conditii de folosire excesiva. Un lucru care mi-a placut in
mod deosebit a fost sunetul pe care il scoate motorul turat, sunet care
inspira forta. Ce nu mi-a placut au fost suspensiile extrem de rigide,
zdruncinaturile fiind compesate in mare parte de moliciunea scaunului.
Capacitatea portbagajului este de 410 litri si se poate extinde pana la
1513 litri cu scaunele din spate rabatate. Spatii pentru depozitare
exista si in cotiera, n-am probat dar as putea sa garantez ca acolo
incape o sticla de cola de 1l in picioare, plus torpedoul
compartimentat, cu functie de racire, lucru extrem de util mai ales
vara. Preturile incep de la 18.900 euro DTP pt varianta cu motor de
1,6L ,115 CP in versiunea de echipare Visia si ajung pana la 27830 euro
DTP pentru versiunea cu motor de 2.0L diesel, 4x4, cu varianta de
echipare de top Tekna Plus.
Per total masina ne-a lasat o impresie foarte buna, conceptul fiind
extrem de interesant. Nissan Qashqai iese din tipare si suntem siguri
ca impactul asupra publicului va fi extrem de pozitiv, lucru dedus si
din reactiile oamenilor de pe strada.
Pentru mai multe detalii despre acest model va rugam sa vizitati www.nissan.ro
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!