No SSO cookie

LANSARE: Noul Ford Focus

voteaza
(0/ 0)
LANSARE: Noul Ford Focus
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul Ford Focus va fi prezentat în premieră mondială la Paris

 
 
[poza1s]Ford Europa prezinta noul Ford Focus presei mondiale si publicului francez cu ocazia editiei din 2004 a Salonului Auto de la Paris. Lansarea oficiala va avea loc in cadrul evenimentului “La Collection Focus”. “La Collection Focus” prezinta cel mai recent model ca parte a unei intregi familii de autovehicule. Versiunile cu 3 usi, 5 usi si wagon ale noii familii Focus vor fi prezentate impreuna cu modelul Ford Focus C-MAX, ca membru al familiei Focus largite. Dupa 6 ani de la lansare si 4 milioane de unitati comercializate in intreaga lume, versiunea initiala a lui Ford Focus se mentine inca in topurile de vanzari din Europa ca un reper al calitatii si manevrabilitatii in cadrul clasei C. [poza2s]Modelul din cea de-a doua generatie isi propune sa realizeze si mai multe: o mai buna implicare a soferului in timpul condusului, dar si imbunatatiri suplimentare in privinta calitatii finisajelor, caroseriei si rafinamentului realizarii. DESIGNUL EXTERIOR: PROFIL DISTINCTIV Formele line si sculpturale se regasesc in intreaga gama Focus, garantand ca, indiferent de versiunea de caroserie, toate modelele au acelasi ADN. Noul model este, fara indoiala, un Focus, pastrand de la versiunea anterioara spiritul de unicitate pe care acesta l-a avut in cadrul clasei – [poza3s]datorita profilului rapid, asemanator unui coupé, al variantelor in 3 si 5 usi, dar si datorita liniilor sportive ale versiunii wagon. Usor mai mare decat predecesorul sau, noul Focus are o statura mai impozanta, subliniata de forma mai proeminenta a pasajelor rotilor care se incadreaza mai bine in linia generala a designului. Automobilul pare ca “imbratiseaza” soseaua chiar si atunci cand sta pe loc, in timp ce liniile indraznete ale grilei radiatorului, specifice familiei Focus, ale farurilor si deflectoarelor de aer, care se regasesc si la Focus C-MAX, ii confera noului Focus o personalitate aparte. Fiind amplasata mai jos decat in cazul oricarui automobil Ford, capota motorului are o inclinare mai pronuntata. [poza4s]De pe capota, liniile cheie ale caroseriei se prelungesc catre partea din spate, creand un profil arcuit si atletic. Pornind din partea de jos a capotei, o umflatura puternica se arcuieste de la grila radiatorului pana la stalpul A, formand „obrajii” caracteristici modelelor Focus. Datorita unei amplasari judicioase a elementelor de dedesubt, Ford a inovat, creand un profil extrem de rapid al partii din spate, care confera versiunii in 3 usi, simultan, imaginea unui coupé si imaginea unui automobil cu 5 locuri; silueta intalnita si in cazul modelului cu 5 usi. Versiunea wagon are o silueta sportiva, adaugand un plus de eleganta si o prezenta indrazneata unui design extrem de functional, care a permis crearea unui spatiu generos. Claudio Messale, Designer-ul sef al noului Ford Focus, considera ca automobilul incorporeaza ceva din personalitatea sa italiana. [poza5s]“Linile sportive si ascutite ale stalpilor fata si spate ii confera noului Focus o personalitate indrazneata, la fel de dinamica precum cea a predecesorului sau, dar intr-o maniera mai rafinata. Datorita acestor linii, habitaclul este mai mare, oferind pasagerilor si soferului un spatiu mai generos. “Este o conceptie cu totul noua pentru Focus, dar acesta ramane categoric un Focus, realizand un echilibru intre sportivitate si functionalitatea necesara activitatilor cotidiene”, a declarat Chris Bird. CONSTRUCTIA INTERIORULUI: CALITATE PREMIUM Filosofia care a stat la baza realizarii modelului Focus original s-a maturizat intr-o maniera gratioasa si unitara. Imagini, sunete si texturi – toate joaca un rol in crearea noului rafinament interior, habitaclul noului Focus fiind un mediu vibrant, cu o injectie de culoare. [poza6s] Albastrul stralucitor este culoarea noului interior in cazul versiunilor Sport si Titanium. Combinate cu nuantele de gri stralucitor in jumatatea inferioara a habitaclului, tonurile de albastru confera interiorului lui Ford Focus o nota calma si degajata. Negrul este o optiune pentru toate modelele. Echipele care au realizat interiorul si exeriorul noului Focus au lucrat indeaproape pentru a asigura compatibilitatea coloristica tinand cont de cerintele clientilor. Sunt disponibile cinci nivele: Ambiente, Trend, Sport, Ghia si Titanium. Noul Focus demonstreaza atentia pe care echipa de design a acordat-o realizarii interiorului, atat in ceea ce priveste aspectul si calitatatea materialelor utilizate, cat si ambianta creata de design, care induce senzatia ca fiecare zona a fost conceputa tinand cont de preferintele ocupantilor sai. [poza7s]Toate materialele din interiorul noii game Focus satisfac standardele alergenice bazate pe criteriile TUV (Toxproof) – ca si in cazul lui Ford FocusC-MAX. TEHNOLOGII AVANSATE, LA PRETURI REDUSE Focus introduce cateva tehnologii noi, dezvoltate in functie de importanta lor pentru clienti si de costurile acestora, incluzand: KeyFree System – permite interactiunea cu masina pentru deschiderea usoara a acesteia; Parbriz care protejeaza de radiatia solara – diminueaza de aproximativ cinci ori mai mult radiatia solara decat in cazul utilizarii sticlei colorate, in acelasi timp imbunatatind substantial eficienta utilizarii echipamentelor de aer conditionat; Sistem de iluminare adaptabil – tehnologie care ghideaza fasciculele luminoase emise de faruri pe aceeasi linie cu rotile din fata. Ford utilizeaza faruri cu halogen, in loc de faruri cu xenon, mai ieftine si, deci, accesibile mai multor clienti; [poza8s]Port BluetoothTM Hands Free Phones – permite conectarea telefoanelor mobile; Comanda vocala – comanda vocala a echipamentelor audio, a telefonului, a sistemului de climatizare si a sistemelor de navigare; In-Car Entertainment – pentru intreaga gama Focus sunt disponibile sisteme de entertainment Ford. De asemenea, autoturismele pot fi echipate cu sisteme premium Sony, fie sub forma unui CD-player cu capacitate de stocare pentru 6 CD-uri, fie sub forma unui CD-player cu capacitate de redare MP3 insotit de 4 boxe premium de 20 de wati care ofera facilitatea “Sony Sound”; Echipamente audio-video pentru scaunele din spate – sistem audio independent cu lector MP3, livrat impreuna cu un ecran montat la inaltime, [poza9s]prevazut cu lector DVD sau care poate fi folosit drept consola pentru jocuri. CALITATILE DINAMICE: SEDIMENTAND SUCCESUL La realizarea noului Ford Focus s-a tinut cont de calitatile dinamice ale originalului, urmarindu-se continuarea traditiei in ceea ce priveste soliditatea caroseriei si a puntii fata, imbunatatirea suspensiei Control Blade, dar, in acelasi timp, s-a pus accent pe sporirea confortului si rafinamentului, inclusiv prin reducerea nivelului zgomotului si imbunatatirea calitatii sunetului din interiorul habitaclului. Cu un ampatament mai mare (cu 25 mm) si un ecartament mai lat (cu 40 mm) decat predecesorul sau, noul Focus are o tinuta de drum mai sigura si un pachet interior imbunatatit. Spatiile pentru genunchi si umeri sunt mai mari si, in ciuda formei aerodinamice a acoperisului si a partii din spate, spatiul pentru cap pentru pasagerii din spate ramane generos; capacitatea portbagajului a crescut cu 10%[poza10s] fata de cea a modelului precedent, care avea o capacitate de 385 litri. Inginerii Ford au urmarit sa excluda intruziunile nedorite ca, de exemplu, zgomotul vantului sau zgomotul de rulare. Linistea din habitaclu devine imediat evidenta, datorita faptului ca geamurile din fata sunt cu 20% mai groase si datorita utilizarii unei duble etanseizari a usilor si izolarii cu spuma a compartimentului motorului; in partea din spate a caroseriei exista, de asemenea, cavitati speciale care au drept scop izolarea zgomotului nedorit. Zgomotul vantului in timpul rularii a fost redus cu 20%, ceea ce reprezinta o performanta de top in cadrul clasei C, mai ales in conditii de vant puternic. In momentul in care motorul este pornit, absenta vibratiilor in scaun, volan si schimbatorul de viteze este evidenta atat in cazul motorizarii Duratec, pe benzina, cat si a celei Duratorq, diesel. [poza11s]Masina incepe sa „toarca” inca de la viteze reduse, datorita sistemelor de izolare avansate si imbunatatirilor la nivelul tevii de esapament, admisiei si suportilor motorului. In timpul rularii, soferul va fi incantat de sunetul motorului si de nivelul redus de zogomot al drumului. Chiar si pe suprafate de rulare deteriorate, zgomotul este minim, datorita unor atasamente ale suspensiei mai rigide si dezvoltarii riguroase a caroseriei si sasiului. Caroseria lui Focus joaca si ea un rol important in asigurarea unei bune calitati de condus a masinii. Astfel, rigiditatea torsionala a masinii a crescut cu 10% fata de cea a predecesorului, care detinea prima pozitie in cadrul clasei C. Directia asistata electro-hidraulic (EHPAS), prezenta pe toate variantele, exceptand modelele echipate cu motorarele Duratec de 1.4 litri si 1.6 litri, usureaza efectuarea manevrelor la viteze reduse, asigurand totodata o precizie ridicata in timpul condusului. Discurile de frana cu diametre mari confera un sentiment sporit de control, un comportament mai bun la oprirea in caz de urgenta si durata de viata sporita pentru placutele de frana. SIGURANTA FOCUS: FARA COMPROMISURI Intreaga gama de caroserii a noului Ford Focus are o structura conceputa pentru a-i proteja pe pasageri prin intermediul unei celule de siguranta usoara si extrem de eficienta. Aceasta este realizata din panouri sudate cu laser, din otel foarte rezistent. Atat celula habitaclului, cat si invelisul protector ce absoarbe energiile de impact, au fost testate riguros in forma virtuala si fizica, verificate de cele mai puternice computere din industrie si testate in Centrul de Siguranta Volvo din Suedia, un centru de varf in domeniu. Elementele de canalizare a energiei de impact din structura caroseriei au fost optimizate pentru a absorbi la maxim energia si a o tine in afara habitaclului, atat in cazul unui impact frontal, cat si al unuia lateral. Printr-o detasare a componentelor rigide ale sasiului de structura podelei s-a obtinut mai mult spatiu in cazul unui impact, acest lucru permitand energiei de impact sa treaca pe sub celula pasagerilor, reducand valorile de decelerare pentru ocupanti si evitand deformarea structurii podelei. Structura include elemente de compresie in interiorul portierei pentru a reduce deformarea stalpului A si tabloului de bord si o noua traversa rigida intre stalpii A, cu scopul de a stabiliza structura caroseriei si a limita patrunderea coloanei de directie si a pedalelor in habitaclu. In varianta standard, Focus este echipat cu air bag-uri frontale si, optional, cu airbag-uri laterale si airbag-uri perdea, care se deschid intre stalpii A si C pentru a asigura protectia in cazul unui impact lateral. MOTORIZĂRI DE ÎNALTĂ CLASĂ Odata cu noul Focus debuteaza si versiunea motorului Duratec Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Technology) de 1,6 litri cu 115 CP, ca parte a unei serii largi de motorizari. Tehnologia Twin Independent Variable Cramshaft Timing (Ti-VCT) imbunatateste admisia aerului in motor si livreaza un cuplu sporit, reducand in acelasi timp consumul cu pana la 5 %. Noul motor Duratec Ti-VCT contribuie la largirea gamei de motoare pe benzina din familia Focus, care include si propulsoarele cu 16 valve cu capacitati cilindrice de 1,4 litri (80 CP), 1,6 litri (100 CP) si 2,0 litri (145 CP). Focus ofera si motoarele cu tehnologie avansata Duratorq TDCi, high-pressure. Gama include versiunile de 1,6 litri (109 CP) si 2,0 litri (136 CP), versiuni ce si-au facut debutul pe Focus C-Max. Aceste motoare usoare, cu frecare redusa, ofera un echilibru optim intre cuplul ridicat dezvoltat la turatii reduse, pentru un raspuns lin in timpul condusului, si consumul redus de combustibil – varianta de 2,0 litri beneficiaza si de transmisia Ford cu 6 trepte. Pentru a respecta si a imbunatati normele de protectie a mediului, ambele motoare diesel vor avea un Filtru de Particule Diesel. Noua transmisie Durashift CVT (Continuosly Variable Transmission) este disponibila pe modelele cu motorizare Duratorq TDCi de 1,6 litri. Dezvotata de Ford impreuna cu ZF Transmission, transmisia Durashift CVT permite comutarea intre optiunea complet automata si cea manuala, cu sapte trepte. Fata de transmisia clasica, cu 4 sau 5 trepte, aceasta reduce consumul cu pana la 8%. Focus ofera, de asemenea, transmisii manuale Durashift in 5 si 6 trepte, dar si transmisii automate Durashift cu 4 trepte.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2134 :: 22.17MB