No SSO cookie

Interviu cu Frank Stephenson

voteaza
(0/ 0)
Interviu cu Frank Stephenson
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Interviu cu Frank Stephenson, Design Director în Grupul Ferrari – Maserati

 
 
[poza1s]Frank Stephenson, Design Director în Grupul Ferrari – Maserati a realizat un interviu cu reporterii Auto Week, în cadrul Salonului Auto de la Detroit din luna Ianuarie a acestui an. Vă prezentăm în continuare această discuţie: AW: Din experienţa dvs. ca designer, cum consideraţi că s-a schimbat modul de lucru faţă de perioada în care aţi început? STEPHENSON: Lumea designului este într-o permanentă mişcare şi evoluează ca toate celelalte. Dacă la inceputul carierei mele lucram cu schiţe desenate de mână şi cu modele de lut, acum încercăm să scoatem mai repede pe piaţă un concept. Evoluând, am ajuns să facem aproape totul computerizat, dar există şi situaţii în care, de pildă, trebuie să ajustăm ceva manual. Am ajuns de la era lucrului manual la era computerelor lucrând electronic de la designul maşinii până la evaluarea ei. Totul se întâmplă acum mult mai repede, lucru bun de altfel într-o mare măsură pentru că, dacă încerci ceva şi nu merge, revii la pasul dinainte. Pe vremuri, dacă realizam o schiţă şi încercam o nouă culoare care nu se potrivea, ajungeam să pierdeam şase ore de muncă şi o luam de la început. AW: Ce vă inspiră în munca pe care o faceţi? STEPHENSON: Designerii sunt diferiţi ca formare. Există cei cărora le place inovaţia şi există aceia cărora le place să rememoreze trecutul. Sunt unii cărora nu le place să meargă înainte ci adoptă stilul retro. Personal – şi sunt norocos că urmez aceeaşi filosofie cu a companiei în care lucrez – abordarea este să fac o legătură a trecutului cu viitorul. Nu uita trecutul, dar vino cu inovaţii! Pentru mine este o evoluţie a designului. Este un proces natural. Totul evoluează: natura umană, animalele, totul are un curs. AW: Care sunt calităţile pe care le consideraţi esenţiale pentru un designer de maşini? STEPHENSON: Să nu fie niciodată mulţumit. Să nu ceară voie niciodată, să ceară doar iertare. Designerii buni sunt de obicei oameni extrem de emoţionali, pasionaţi de ceea ce fac. Şi practic, a fi designer, nu înseamnă doar o profesie ci înseamnă să trăieşti ca atare 24 de ore. Dacă ies duminica după-amiază pe stradă într-un oraş exotic sau diferit, sunt influenţat chiar şi de lucrurile mici. Şi dacă îmi plac, încerc să le aplic într-un fel sau altul în design. AW: Cum influenţează Formula1 munca pe care o faci? STEPHENSON: F1 mă influenţează mult pentru că sunt aproape obligat să mă inspir de acolo. Dacă vreau să fiu inovator, trebuie să mă uit la ce este mai nou în domeniu, la tehnologia de ultimă oră iar astea vin întotdeauna din F1 pentru că acolo bugetele sunt ceva mai mari. În F1 se experimentează cele mai bune forme aerodinamice, se reduce greutatea materialelor, se descoperă cele mai bune suspensii, cea mai bună cutie de viteze, cele mai bune sisteme electronice; de aceea pentru mine înseamnă un domeniu din care mă inspir mult. Pe de altă parte, trebuie să fii şi foarte senzual. Trebuie să simţi formele, pentru că, în final, trebuie să vinzi designul respectiv. AW: Care sunt cele mai reprezentative maşini din Grupul Ferrari – Maserati şi ce caracterisitici comune au? STEPHENSON: În primul rând, exotismul. Încercăm ca fiecare Ferrari sau Maserati să reprezinte un simbol. Iar până acum am fost destul de norocoşi sau echipa care a lucrat a fost formată numai din “creme de la crème” şi li s-a întâmplat aşa. Este un mit întreg creat în jurul lui Ferrari şi Maserati – o aură specială. Probabil totul se datorează oamenilor foarte pasionaţi care au conceput maşini exclusiviste şi care şi-au folosit la fel de mult sufletul ca şi inteligenţa. Aceasta va ajuta întotdeauna la crearea unor produse deosebite.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0527 :: 17.77MB