No SSO cookie

Inalta tehnologie si munca manuala: Productia lui Audi R8

voteaza
(0/ 0)
Inalta tehnologie si munca manuala: Productia lui Audi R8
Prezentari · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

28 de milioane de Euro investiti la Neckarsulm, productie competitiva in serie limitata in Germania, proiect pilot cu angajati experimentati in montaj.

 
 

1.jpg
„Faptul ca producem noul Audi R8 in Neckarsulm este o recunoastere a Germaniei ca locatie. Dovedeste si faptul ca aici se poate realiza o productie competitiva in serie redusa la cel mai inalt nivel tehnologic”, spune Dr. Jochem Heizmann, presedintele departamentului de productie de la AUDI AG. Directorul fabricii, Jürgen Lunemann, se bucura si el: „Prin acest autovehicul sport, locatia Neckarsulm isi poate dovedi inca o data spiritul intreprinzator si performantele in productia autovehiculelor sport sofisticate.” Iar Werner Frowein, directorul quattro GmbH, explica: „Productia lui R8 este pura manufactura.. Aceasta solicita o inalta calificare si multa experienta din partea angajatilor”.

Pentru toti cei implicati participarea la acest proiect reprezinta ceva
2.jpg
special. Pentru ca in multe privinte, productia lui R8 este speciala: 28 de milioane de Euro a investit fabricantul de autovehicule in frumoasa manufactura din Neckarsulm. Din aceasta toamna, aceasta masina sport va iesi de pe banda de asamblare in doua schimburi, sub conducerea quattro GmbH.

Ritmul va fi cu totul altul: Daca pentru o operatiune de asamblare la un model Audi A6 erau necesare 1,5 minute, pentru R8 vor fi necesare nu mai putin de 44 de minute. 99 de metri de imbinari sudate, 782 de nituri de stantare, 308 suruburi autofiletante si 118 de bolturi sudate sunt necesare pentru definitivarea caroseriei R8. Furnizorii din intreaga lume livreaza peste 5.000 de diferite piese pentru modelul Audi R8.

3.jpg
Dupa ce trece printr-un total de 39 de statii de lucru, 17 dintre acestea pentru constructia caroseriei si 22 pentru montaj si livrare, noul R8 este pregatit de livrare catre dealeri. Un total de 250 de angajati sunt implicati in tot acest proces. Dintre acestia, ca o particularitate, mai mult de o treime dintre specialistii experimentati de inalta calificare sunt implicati in montaj, cu o medie de varsta de peste 40 de ani.

Timpul scurt de dinaintea alegerii locatiei de productie in Neckarsulm in aprilie 2005 pana la startul oficial al productiei la sfarsitul anului 2006 a fost o provocare speciala pentru angajatii quattro GmbH respectiv pentru departamentul de planificare a productiei din Neckarsulm. S-au efectuat lucrari de modernizare pentru obtinerea unei hale potrivite in centrul
4.jpg
fabricii pana la sfarsitul lui martie, instalatiile si o noua tehnologie de transport au fost instalate pana la sfarsitul lui Iulie. S-au planificat noi concepte de logistica.

Ambele hale au o marime medie si nu pot fi comparate cu uriasele instalatii de nivel industrial. Sunt luminoase si vopsite in culorile argintiu, gri deschis si alb. Prin contrast, putinii roboti industriali si ansamblurile centrale ale instalatiilor de carosare au fost vopsite in gri antracit. Cabina de masurare cu laser de la sfarsitul liniei de carosare a fost prevazuta cu schite de design mari ale R8. Totul are un efect de prosperitate si totodata „familiar”. Inalta tehnologie intalneste munca manuala: Asupra acestui lucru isi vor putea forma o parere si viitorii oaspeti. In cadrul circuitului de vizitare a fabricii va fi inclusa si o vizita la locatia de productie R8.

Albrecht Reimold, director de planificare a productiei Neckarsulm, este sigur: „Am ridicat intr-un timp relativ scurt si cu investitii reduse o manufactura extrem de moderna, in care se produce la costuri competitive o calitate de varf. Acest lucru a fost posibil numai datorita faptului ca am adaptat conceptul de produs inca de la inceput in vederea productiei unui astfel de autovehicul la costuri reduse.

Si nu in ultimul rand am utilizat la planificarea productiei R8 instrumentele ‚fabricii digitale‘ Prin urmare simularea si reprezentarea unui ciclu complet de productie in lumea virtuala”.

Constructia caroseriei

Si astfel arata drumul lui Audi R8 catre un maxim de calitate: Autovehiculul supersport parcurge ciclul de productie conform principiului „siragului de perle". Sirag de perle inseamna ca inca dinainte de inceputul constructiei caroseriei se construieste o secventa de montaj in cadrul careia se au in vedere anticipat criteriile de planificare a zonelor de productie. In procesul de productie se respecta apoi chiar succesiunea stabilita inainte de inceperea constructiei caroseriei. Respectarea succesiunii trebuie sa fie de minim 96 de procente.

Audi R8 trece prin 17 statii de lucru, de la carosare in hala B14 pana la finalizare. Caroseria este formata 99,9 % din aluminiu, producandu-se doar cateva piese din plastic. Si in acest caz se apeleaza la experienta indelungata si competenta departamentului de carosare de la Neckarsulm in constructia caroseriilor din aluminium. Greutatea caroseriei R8 este de doar 240 de kilograme, respectiv de 270 de kilograme daca se includ toate piesele constructive cum sunt usile si capacele.

Un ciclu de operatie la constructia caroseriei este de circa 44 de minute. Considerand cele doua schimburi rezulta o capacitate de 20 de autovehicule pe zi. Gradul de automatizare de numai 25 de procente subliniaza caracterul de manufactura. Pentru productia modelului Audi R8 se utilizeaza 38 de aparate de sudura, cinci roboti, 37 de dispozitive manuale si 13 statii de sudura. La aceste instalatii lucreaza circa 70 de colaboratori pe o suprafata de 3.570 de metri patrati.

La inceputul carosarii se sudeaza cu diferite dispozitive manuale cele trei subgrupe, partea anterioara, puntea centrala si partea posterioara. Prin sudarea acestor grupe se formeaza podeaua lui R8. In etapele urmatoare se utilizeaza asa-numitele suruburi Flow Drill (FDS). Aceste suruburi autofiletante sunt insurubate automat prin intermediul unui robot. Tehnologia face astfel posibila o imbinare puternica. Surubul se autoinfileteaza prin intermediul filetului sau.

In asa-numitul centru de frezare sunt prelucrate mecanic 52 de puncte de montaj pentru sasiu si directie si se efectueaza gaurile si filetele in caroserie. Deoarece R8 dispune de un sasiu din lumea autovehiculelor de curse, este necesara o precizie maxima a punctelor de imbinare.

La final caroseriile rezultate – inclusiv piesele constructive – sunt masurate 100 % cu laser. In acest sens se utilizeaza 90 de capuri de masurare cu laser, adica se acopera 185 de puncte de masurare in mai putin de cinci secunde. Aceasta tehnica de masurare inline ofera informatii privind calitatea si pastrarea dimensiunilor fiecarei caroserii. Punctele de masurare pot fi reprezentate si masurate tridimensional. Prin acest control continuu al conformitatii dimensiunilor se pot lua imediat masuri de corectie pentru dispozitivele si piesele constructive care asigura astfel constant o inalta calitate.

La statia de lucru de framing sunt montate cu precizie toate piesele constructive cum sunt capota si usile pe caroserie. Dimensiunile de deschidere si de functionare sunt reglate individual pentru fiecare autovehicul la valoarea ideala. Astfel se asigura o functionare si o calitate a prelucrarii optime pentru piesele de montaj. Finisajul de suprafata al intregii pelicule externe a caroseriei integrale reprezinta operatia finala de productie a caroseriei. Dupa stantarea numarului de identificare caroseria R8 este transportata la vopsitorie.

Vopsitoria

Acolo se vopsesc caroseriile autovehiculului spor si cele ale lui A8 si Lamborghini Gallardo pe o singura linie. Clientul R8 poate opta pentru opt vopseluri de baza: albastru jet (exclusiv pentru R8), negru Phantom, argintiu gheata, verde Monterrey, gri Dayton, rosu briliant, alb Ibis si albastru Mugello. Pentru a obtine o calitate maxima pentru aceste tonuri de vopsea, trebuie sa se lucreze in conditii de curatenie extrema.

In acest sens toata vopsitoria este impartita in patru zone spatiale. In cladire exista o usoara presurizare fata de mediul ambiant, pentru ca particulele de murdarie sa nu poata patrunde din exterior in vopsitorie. In vopsitorie se poate patrunde doar prin caile de acces indicate si cu imbracaminte de protectie. In aceste sens trebuie ca pe drumul spre cabine sa se treaca prin ecluze de curatare a spatiului.

Vopseaua nu numai ca asigura un aspect individual pentru caroseria R8 dar indeplineste si o serie suplimentara de cerinte. Se pot aminti aici proprietati cum sunt rezistenta la chimicale si in timp, rezistenta la fisurare si la lovire cu pietris precum si etanseitatea si protectia anti-coroziva. Un simplu strat de vopsea nu ar putea indeplini aceste cerinte. Doar combinatia din diferitele procese de vopsire sincronizate produce rezultatul dorit.

Angajatii

Montajului unui R8 este pura manufactura. Aceasta solicita o inalta calificare si multa experienta din partea celor 100 de angajati. Astfel au fost implicati in productia de serie a lui Audi R8 multi angajati care au activat anterior in domeniul dezvoltarii si productiei de prototipuri.

Prin proiectul pilot „Audi Silver Line” Audi contribuie si la transferul demografic si investeste cu un scop precis si eficient in productia R8 calitatile angajatilor „mai vechi”. Dr. Werner Widuckel, presedintele departamentului de personal si relatii sociale explica: „Acest nou model tine cont de valoarea inalta a experientei profesionale.” Totodata subliniaza insa clar: „In acest caz nu este vorba despre ‚lucrari usoare‘. Din contra, secventa de productie redusa presupune o mai mare eficienta a muncii pentru fiecare ciclu. Inalta complexitate a unui autovehicul cum este Audi R8 necesita angajati deosebit de experimentati. Concomitent, ciclurile de munca mai indelungate inseamna si o solicitare fizica redusa a angajatilor”.

Montaj

Montajul lui R8 se face pe o suprafata de 5.370 de metri patrati. Acesta este format din 14 cicluri de montaj si 8 de premontaj care se desfasoara in imediata apropiere a locatiei unde se desfasoara ciclurile de structurare. In plus, in aceeasi hala se efectueaza operatiile de punere in functiune, verificare a geometriei rotilor si rulare pe tamburi. Sunt premontate motorul, sasiul, radiatorul, geamurile, aparatele de comanda, capacul portbagajului, postul de conducere si usile. Sectia de montaj asigura o capacitate tehnica pentru 20 de autovehicule in doua schimburi si, spre deosebire de alte elemente de productie (A6, A8) din Neckarsulm, productia se face in cicluri cu i durata de 44 de minute.

Materialele de montaj sunt puse la dispozitie pentru efectuarea ciclurilor de montaj in proportie de 90 % prin asa-numitele cosuri de marfuri. Incarcarea cosurilor se face de catre angajati in cadrul lucrului in echipa.Principiul cosului de marfuri este similar celui dintr-un supermarket: Intr-un cos de marfuri se incarca piesele de montaj exact pentru o masina, la fel ca in supermarket, sau se livreaza direct catre linia de montaj.

Angajatul de pe linia de montaj primeste intr-un cos de marfuri materialul pentru autovehiculul asupra caruia se efectueaza ciclul. Aceasta inseamna ca nu mai trebuie sa paraseasca zona de lucru pentru a aduce fiecare piesa, ci preia materialul transportat anterior din cosul de marfuri. Prin utilizarea cosurilor de marfuri, angajatul are posibilitatea de a aduce materialul de care are nevoie pentru montaj in imediata apropiere a autovehiculului (zona de acces de 20 de centimetri). Aceasta inseamna ca angajatul poate accesa cosul de marfuri in mod ergonomic.

Cosurile de marfuri sunt prevazute cu compartimente astfel incat sa se previna deteriorarea componentelor vopsite. Cu ajutorul compartimentelor fiecare piesa constructiva are locul sau definit (ordine si curatenie) iar secventa de montaj este indicata automat. Secventa de montaj este vizualizata pe cosul de montaj fiind semnalizata prin numere. Angajatul detine astfel controlul montajului. Aceasta inseamna: Operatiile de montaj ale unui ciclu sunt finalizate cand cosul de marfuri este gol. Astfel se reduc deplasarile si se sporeste siguranta procesului.

Pregatirea materialului pe linia de montaj si in zonele de supermarket se face cu ajutorul motostivuitoarelor. Acestea transporta materialul la locatia necesara pe trailere legate unele de altele asemenea vagoanelor de tren. Astfel, in sectia de montaj nu se utilizeaza obisnuitele motostivuitoare cu furca.

Impartirea in zone de supermarket se face in functie de cosurile de marfuri individuale, asa-numitele zone de cosuri de marfuri contin exclusiv materialul pentru un anumit cos. Fiecare piesa standard sau mica precum si fiecare unealta are locul sau definit pe caruciorul de montaj. Suplimentar, toate piesele sunt codate cromatic si atribuite astfel unui ciclu. Astfel se asigura ca nu se utilizeaza o unealta „necorespunzatoare”.
Cursa de testare

Dupa ce R8 trece de asa-numitul punct de contorizare 7 (ZP7), la care se citeste fisa de testare a autovehiculului si se efectueaza controlul podelei si al compartimentului motor, se efectueaza cursa de testare a autovehiculul sport pregatit de rulare. In cadrul acestei curse, autovehiculele se deplaseaza pe pistele de testare interne precum si in traficul obisnuit. Durata unei curse (interne si externe) dureaza circa o ora, in functie de distantele de deplasare externe. In fabrica vehiculele se deplaseaza pe "pista cu denivelari” precum si pe pistele cu serpentine stranse si trec prin testul de franare. Pe rampa speciala se face controlul podelei. Deplasarile in trafic au drept scop verificarea spatiului motor si testele de functionalitate in trafic (lumini, aclimatizare, sistem de navigatie, radio, oglinda etc.).
Predarea

Dupa cursa de testare autovehiculul ajunge in hala in care se face predarea, la punctul de contorizare 8 (ZP8), asadar locatia in care se face predarea finala. Predarea se face impreuna cu modelele RS ale quattro GmbH. Inainte de intrarea in hala, fiecare autovehicul este spalat si transportat intr-o locatie cu instalatie speciala de „Stropire” unde se verifica etanseitatea. In aceasta locatie, R8 este stropit intr-un interval de sase minute cu peste 1.200 de litri de apa, este uscat si se verifica eventualele locatii de patrundere a apei.

Dupa aceasta se efectueaza controlul interiorului, controlul vopselei si suprafetei in tunelul de lumina respectiv diferite verificari functionale si electrice (dispozitive de control). Dupa curatarea autovehiculului si incheierea verificarilor se face receptia finala a R8. Inainte de iesirea din hala de receptie se face si reglajul farurilor si montajul ambalajelor de protectie la transport (folie, husa de transport, blocajul sasiului pentru transport). Apoi se incarca autovehiculele sport pentru transportul la dealeri.

Nu intamplator Audi A8 se construieste la locatia Audi din Baden-Württemberg. Neckarsulm poate dovedi numeroase competente in cadrul proiectului noului autovehicul sport, de exemplu competenta carosarilor din aluminiu in cadrul dezvoltarii caroseriei lui R8 de catre centrul de structuri usoare si din aluminiu din Neckarsulm. La fel ca in cazul Audi A8, Audi pariaza si pentru acest model pe structura usoara si inteligenta din aluminiu.

Directorul de planificare Reimold incheie: „Un autovehicul de anvergura lui Audi R8 poate fi construit doar cu multe cunostinte de specialitate, multa dragoste si emotie. Iar angajatilor nostri nu le lipseste niciunul dintre aceste lucruri. Entuziasmul pentru acest autovehicul este enorm. Si sunt convins ca si clientii vor avea aceeasi reactie”.

 

Cuvinte cheie:
Audi | R8 |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

:coolhmm:ma e misto dar mai mai mult tunata data viitoare ca merita masinuta. Deja daca ai r8 nu poti sa nu o tunezi

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0715 :: 18.69MB