Bine ati venit in lumea lui „i”!
Odata cu i30, Hyundai introduce o noua gama de modele europene
dedicate, pozitionate ferm in segmentul principal C. Proiectat pentru
cei care cauta caracterul practic si stilul, cu un strop de
sportivitate, modelul i30 se indreapta catre persoanele care doresc
ceva diferit, dar cu o calitate si integritate dovedite. La lansare va
fi disponibil cu 5 usi hatchback, urmat de varianta combi, i30
deschizand un nou capitol pentru Hyundai in Europa.
Exterior
Formele unduitoare, accentuate de linii puternice
scot in evidenta spatiul si lungimea ampatamentului modelului i30.
Linia neintrerupta a taliei, clar definita unifica proportiile clasice.
Efectul este modern si in acelasi timp captivant, oferind o impresie
dinamica de performanta si pricepere. Cuvintele cheie sunt: stil
elegant si echilibrat sportiv.
Un design mai cultivat
Stilul frontal distinctiv, sportiv fara a fi agresiv – reprezinta noua
identitate de design a marcii Hyundai. Stilul pronuntat al admisiei
frontale pare ca se modeleaza fara efort pe liniile capotei si
stalpilor A. Liniile ascendente ale geamurilor din spate oglindesc
linia de contur inferioara.
Efectul armonic creeaza o tinuta distincta si dinamica.
Toate elementele complet integrate
Spatele sculptat este obtinut prin combinarea
unor linii curbe ce extind talia si reflecta fata unduita si lateralul
stilat. Fiecare element de design este integrat armonios. Interactiunea
aparent fara efort dintre stopuri si faruri, spoilerul de pe plafon si
proportiile superbe contribuie la senzatia puternica de
proportionalitate si scop. Interactiunea suprafetelor dinamice
inclinate ofera o tenta pronuntat sportiva.
Interiorul
Ampatamentul lung si latimea generoasa a modelului i30, combinate cu
abilitatea celor de la Hyundai, in legatura cu spatiul interior au
condus la crearea unui interior concentrat pe confortul de prima clasa,
functionalitate si caracter practic. Rafinamentul dinamic a fost
aplicat fiecarui aspect, inclusiv gestionarii aerului, ambiantei
aerisite, confortului scaunelor si ergonomiei intuitive.
Beneficiile rafinamentului dinamic
Modelul i30 a fost conceput de la inceput ca o
masina orientata spre sofer. Claritatea instrumentelor, inclinarea si
volanul telescopic, scaunele sportive si pozitionarea optima a
schimbatorului de viteze sunt o dovada a acestui lucru. Pentru mai
multa claritate, tehnologia
LCD a fost utilizata pentru afisajul central si pentru afisajul
panoului de instrumente precum si pentru luminile de avertizare.
Orificiile generoase de ventilare asigura o distribuire optima a
aerului in interior. Prin tapiteria interioara in doua tonuri de
culoare, cu o atentie speciala acordata materialelor folosite, s-a
obtinut un mediu interior elegant si proaspat, cu adevarat european.
Lumina albastra pentru instrumente
Lumina albastra bazata pe LED-uri, pentru instrumente, deja adoptata in
noul Santa Fe si in gamele superioare ale Hyundai, este o
caracteristica distinctiva. Ochii sunt mai putin tensionati si obositi
indiferent de conditiile de iluminare ambientale, ajutand la pastrarea
atentiei si vizibilitatii. Lumina albastra reprezinta si o recunoastere
a marcii Hyundai, ocupantii avand impresia clara ca sunt intr-o masina
Hyundai.
Caracterul ergonomic al rafinamentului dinamic
De ani de zile, Hyundai a dovedit ca o masina nu trebuie sa fie mare
pentru a fi spatioasa si nu trebuie sa coste mult pentru a oferi un
interior inteligent. Modelul i30 exact asta reprezinta.
Ergonomia intuitiva este evidenta in toate sistemele de control.
Butoanele pentru sistemul audio si comunicare asezate in mod convenabil
pe volan si coloana de directie, impreuna cu butoanele pentru controlul
incalzirii, aerului conditionat si geamurilor si oglinzilor
demonstreaza exact acest lucru. Accesul simplu la sistemul audio
integrat, buzunarele pentru harti si alte spatii de depozitare sunt un
alt punct de rezistenta al Hyundai ce caracterizeaza modelul i30. Chiar
si pozitia si precizia schimbatorului automat de viteze a fost
optimizata in continuare. Toate acestea contribuie la ideea ca aceasta
este o masina orientata catre sofer.
Scaunele
Scaune ce inspira superlativul
O masina care ofera un grad de sportivitate peste medie, trebuie sa
dispuna si de scaune corespunzatoare, pentru a putea savura calatoria.
Scaunele din fata si scaunele conturate din spate ale modelului i30
ofera un confort si un sprijin pe termen lung. S-a acordat atentie nu
doar formei, cu design ortopedic, ci si cusaturilor si materialelor de
calitate superioara utilizate.
Rezultatul se traduce in scaune confortabile proiectate pentru a respecta cele mai inalte standarde europene.
Interiorul ideal integrat
Dimensiunile modelului i30, 4.245 mm lungime, 1.765 mm latime si 1.480
mm inaltime, incadreaza i30 perfect in asteptarile clasei C. in plus,
ampatamentul lung de 2.650 mm ofera spatialitate interioara, ceea ce a
devenit forta design-ului interior inteligent de la Hyundai.
Spatiul suplimentar a permis designerilor sa optimizeze fiecare aspect.
Rezultatul este o libertate marita de miscare, o pozitionare optima a
scaunelor si a instrumentelor si un confort sporit. Atat in fata cat si
in spate, spatiul pentru picioare si cel de deasupra capului sunt peste
media acceptata.
Adaptabilitate totala
Fiecare i30 are scaune rabatabile 60/40 in spate, care se rabateaza
oricand aveti nevoie de mai mult spatiu de depozitare si
functionalitate fara a face compromisuri in ceea ce priveste siguranta
si confortul. i30 ofera pasagerilor care stau in spate un sprijin
perfect conturat, spatiu mai mare la picioare decat rivalii sai si o
gestionare excelenta a aerului interior. Pentru ocupantii scaunelor din
fata, scaunele reglabile pe inaltime si sprijinul la nivel lombar nu
puteau fi mai bine pozitionate si mai usor de operat. Cu un spatiu
excelent la picioare, soferii se pot bucura de calatorie in mod
confortabil.
Spatiu convingator in spate
Modelul i30 aduce, pe langa spatiul interior peste medie, si un spatiu
de depozitare generos pentru bagaje, usor de accesat. O lungime utila
de 821mm, latime de 1.040 mm si inaltime de 558mm in zona de bagaje,
ofera un volum impresionant de 340 litri, cu scaunele din spate in
pozitie ridicata. Cu scaunele din spate rabatate, spatiul de depozitare
este crescut la 1.141 mm, volumul de incarcare crescand la 1.250 litri.
Ca la orice Hyundai, utilitatea si comoditatea modelului i30 nu au fost
uitate, portbagajul avand un paravan standard si o plasa optionala
pentru bagaje.
Echipamentul
Complet echipat, pentru orice scop
Hyundai a fost intotdeauna recunoscut pentru generozitatea
echipamentelor pentru toate nivelele, iar i30 continua aceasta
traditie. Gama de echipamente standard combinata cu o intreaga selectie
de dotari suplimentare la preturi rezonabile, permite clientilor i30 sa
isi „croiasca” masina conform dorintelor lor.
O selectie larga
Modelul i30 va fi disponibil in 4 variante diferite. Chiar si varianta
entry, “Classic” ofera o gama larga de optiuni precum sistemul audio
integrat (Radio+CD+MP3+USB+AUX), sistem de reglare pe inaltime a
scaunului soferului si geamuri electrice in fata. Versiunea “Comfort”
ofera oglinzi electrice incalzite si colorate pe exterior, acces fara
cheie, suport lombar pentru scaunul soferului, tetiere pentru scaunele
din fata si lampi fata pentru ceata. Versiunea mai sportiva “Style”
este disponibila de la un nivel de 1,6, cu o putere de 122ps, roti de
16” din aluminiu, cauciucuri 205/55 R16, suspensii sport, sistem de
monitorizare a presiunii pneurilor, scaune cu tapiterie partial piele
si aer conditionat manual, toate in dotarea standard. Versiunea de top,
“Premium” se ridica la nivelul emblemei Hyundai oferind toate aceste
dotari, plus aer conditionat automat, ESP, oglinda ECM, sistem de
control pentru distanta la parcare, control de croaziera si senzor de
ploaie. ESP, bineinteles, este disponibil pentru toate versiunile ca
optiune, in timp ce pentru majoritatea pietelor europene, ESP va fi o
dotare standard.
Depozitare si comoditate
Nimeni nu poate contesta faptul ca Hyundai este printre cei mai buni,
cand vine vorba despre un interior inteligent si confortabil, despre
depozitarea bagajelor. Modelul i30 se ridica la nivelul reputatiei sale
si o continua. in functie de varianta, suportul pentru ochelari,
suportul pentru pahar, un spatiu central de depozitare, buzunarele
pentru harti usor de accesat, buzunarele din spatele scaunelor si
spatiul de depozitare din cotiera centrala si suporturile pentru pahare
din spate sunt dotari suplimentare care sporesc confortul. Torpedo-ul
spatios este de asemenea racit, atunci cand este pornit aerul
conditionat.
Motoare si transmisii
Cu trei optiuni de motoare pe benzina si trei motoare pe motorina,
combinate cu transmisie manuala sau automata, i30 poate satisface
teoretic orice preferinte legate de sofat sau propulsie. Toate
motoarele pe benzina au 16v CVVT si dispun de tehnologia de admisie
variabila. Toate motoarele diesel pot fi descrise cel mai bine ca fiind
de cea mai inalta tehnologie.
O varietate de puteri si dinamica
Modelul i30 ofera o mare varietate de motoare. La nivelul entry, noul
motor pe benzina 109ps 1,4 de la Hyundai ofera o combinatie sclipitoare
intre economisirea de combustibil si performante cu un cuplu de
torsiune de 137 Nm. Noul motor 1,6 dezvolta 122ps si un cuplu de
torsiune de 154 Nm, in timp ce gama de 2,0 ofera 143ps cu un cuplu de
torsiune de 186 Nm.
Referitor la diesel, noul 1,6 CRDi este disponibil in versiunea 90ps cu
un cuplu de torsiune de 235 Nm iar versiunea 115ps cu un cuplu
remarcabil de 255 Nm. La versiunile de top, motorul 2,0 CRDi dezvolta
in mod surprinzator 140ps cu un cuplu de torsiune de 304 Nm. Toate
dispun de turbocompresor cu geometrie variabila (VGT), tehnologia de
reducere a frictiunii arborelui de echilibrare si injectia diesel de
inalta presiune cu rampa comuna pentru minimizarea zgomotului si
vibratiilor produse de motor. Pentru respectarea politicii de protectie
a mediului, i30 ofera DPF (Diesel Particulate Filter) pentru toata gama
diesel.
Transmiterea puterii
Hyundai intelege ca performanta inseamna mai mult decat puterea
motorului. De aceea, pachetele de transmisie au fost optimizate pentru
o placere reala in timpul condusului.
Transmisia automata
Pentru un spirit de aventura in timp ce conduceti, schimbatorul de
viteze in trepte, elegant si stilat, permite un control precis asupra
transmisiei automate a noului i30.
Transmisia manuala
Transmisia manuala ramane preferata soferilor europeni. Cutia de viteze
manuala a noului i30 se mandreste cu noile caracteristici de inalta
eficienta, dezvoltate pentru a reduce zgomotul si pentru a mari
rezistenta. Transmisia sincronizata cu 5 trepte de viteza a modelului
i30 a fost proiectata special pentru a se potrivi cu natura sportiva a
masinii, cu schimbator de viteze precis si cu cursa scurta. Motorul
diesel de 2 litri este dispus cu o noua transmisie manuala cu 6 trepte
de viteza.
Suspensia si franele ce corespund performantelor
La oricare din cele patru versiuni disponibile, Hyundai i30 ofera o
experienta de condus dinamica, dar cultivata. Suspensia fata tip
MacPherson si suspensia spate cu articulatii multiple au fost
proiectate pentru a completa perfect rigiditatea design-ului.
Discurile* ventilate pe fata de 15 inch si cele solide pe spate de 14
inch cu ABS cu 4 canale si ESP* dovedesc faptul ca aspectul dinamic
este insotit de controlul real al manevrabilitatii pe sosea. Gama de
roti de otel 16 inch si de aliaj 15, 16 si 17 inch, cu profile joase si
extrem de joase adauga un impact vizual caracterului dinamic.
Rezultatul este o masina care cere pur si simplu sa fie condusa.
Aspecte legate de siguranta
Ca oricare alt Hyundai, i30 era sigur inainte de a atinge etapa de
prototip. Sistemele de design avansate si simularile sofisticate pe
computer, combinate cu testarea intensiva a pieselor s-au tradus prin
faptul ca, la momentul cand s-a ajuns la testele reale, erau necesare
doar reglaje fine. Acest lucru este tipic pentru abordarea sigurantei
de catre Hyundai. Incepe pe plansa de desen, se testeaza amanuntit pana
in etapa de prototip iar toate asteptarile sunt satisfacute pe sosea.
Siguranta pasiva
Modelul i30 este complet echipat pentru a oferi protectie. In ceea ce
priveste siguranta pasiva, dispune de airbag-uri frontale duale,
laterale si tip cortina, tetiere active, centuri pretensionate si
semnale de avertizare pentru centura de siguranta. De asemenea, ca la
orice vehicul Hyundai, elementele de siguranta pasiva sunt complet
integrate intr-o structura de siguranta de ultima generatie. Aceasta
include zone de deformare, zona de protectie pentru ocupanti si
tehnologia de distribuire a incarcarii in 3 directii. S-a obtinut o mai
mare rigiditate prin stalpii A consolidati, peretele fortificat,
elementele frontale si laterale si stalpii intariti B si C.
ABS / ESP
ABS cu 4 canale este standard iar optiunea ESP este optionala (standard
la varianta Premium) pentru o siguranta activa in modelul i30.
Pentru linistea dumneavoastra
Asteptarile clientilor din segmentul C au crescut in mod constant pe
parcursul ultimei decade. Modelul i30 este echipat pentru a le
satisface. Tetierele frontale active sunt dotare standard incepand cu
versiunea Confort, in timp ce oglinzile cu sistem electro-cromatic de
reducere a luminii farurilor, pentru reducerea incordarii ochilor,
oglinzile exterioare cu incalzire care se rabateaza electric pentru a
preveni spargerea in spatii stramte si sistemul de control al distantei
la parcare cu avertizare audio sunt dotari standard la versiunea
Premium si sunt disponibile optional la versiunile Comfort si Style.
Toate acestea contribuie la linistea dumneavoastra.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de Anonim 13 April 2009 17:12
Super tare masina asta.A lasat mult in urma vestitul GOLF
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!