No SSO cookie

Ford Fiesta

voteaza
(0/ 0)
Ford Fiesta
Prezentari · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

- Urmatoarea generatie de masini complet noi de dimensiuni reduse cu planuri de expansiune globale semnaleaza un capitol nou in povestea de succes Ford Fiesta - Numele cunoscut in intreaga lume este confirmat - Ford Fiesta - "Designul kinetic" stilat si caracterul dinamic se imbina cu punctele forte traditionale Ford pentru a oferi un pachet de incredere, contemporan, pentru o experienta placuta a condusului

 
 

Ford of Europe reinventeaza gama sa de masini de dimensiuni reduse pentru o noua generatie de clienti in 2008, incepand cu un model Fiesta complet nou, elegant si extraordinar. Primele informatii referitoare la modelul in trei usi sunt disponibile incepand de astazi, in timp ce modelul va aparea pentru prima data luna viitoare la Salonul Auto de la Geneva.
Proiectat si dezvoltat in Europa pentru distributia in Europa, Asia, Africa de Sud, Australia si America in perioada 2008-2010, noul model Fiesta este primul produs major al noului proces global de dezvoltare a produselor Ford. Aerul sau elegant si dinamic se imbina cu punctele forte traditionale ale masinilor Ford de dimensiuni reduse pentru a oferi o introducere de incredere, contemporana, pentru capitolul urmator al povestii de succes Fiesta.
Noul model Fiesta deschide un alt capitol al povestii popularelor masinilor Ford de dimensiuni mici care au fost vandute in peste 12 milioane de exemplare de la introducerea acestora in 1976. Carismatic si individualizat, noul model face progrese mari in ceea ce priveste maiestria in realizare, calitatea materialelor si gama de optiuni, continuand in acelasi timp sa pastreze punctele forte traditionale Ford referitoare la caracterul practic, raportul calitate-pret, agilitate si siguranta. In premiera, acesta ofera de asemenea o multime de dotari avansate segmentului vehiculelor de mici dimensiuni.
Noul model Fiesta poarta in mod clar amprenta "kinetic design", care a reprezentat cu atata convingere o infuzie de emotie in inima gamei Ford din Europa. Debutul de la Geneva confirma faptul ca modelul Fiesta va transforma cele mai atragatoare elemente ale Verve, un trio de masini concept recent prezentate in intreaga lume, intr-o realitate in productie.
Acesta pune de asemenea capat speculatiilor cu privire la numele noii generatii de masini Ford de dimensiuni reduse pentru pietele globale.
"Aceasta masina noua intruchipeaza intocmai esenta Fiesta - distractie, vitalitate si emotie", afirma John Fleming, Presedinte si CEO, Ford Europa. "Stim ca nu exista un nume mai potrivit pentru noul model si luam in consideratie cei peste treizeci de ani de investitie in marca Fiesta".
"Suntem increzatori ca imbinarea noului exterior dinamic in stil "kinetic design", a designului si maiestriei deosebite ale interiorului si a multimii de dotari cu tehnologii si caracteristici noi vor constitui motive captivante pentru ca noua generatie de clienti din intreaga lume sa priveasca Ford Fiesta dintr-o noua perspectiva. Stiu ca vor fi atat surprinsi cat si incantati de ceea ce vor vedea si simti", a adaugat Fleming.

Masina de dimensiuni mici cu planuri internationale


Noul model Ford Fiesta este asociat cu extraordinarul vehicul Verve Concept care a fost foarte apreciat la prezentarea sa de la Targul Auto de la Frankfurt din 2007. Masina din Frankfurt a fost unul dintre cele trei modele Verve Concept, celelalte, ambele modele sedan cu patru usi personalizate pentru preferintele pietelor regionale, fiind recent prezentate la Guangzhou in China si la Salonul International Auto Nord-American din Detroit. Impreuna, aceste concepte au pregatit drumul pentru noul program global al companiei pentru masini de dimensiuni reduse din perioada 2008-2010, cu debutul in productie al modelului european Fiesta.
Designerii si inginerii de dezvoltare a produselor Ford din Europa au condus procesul global de dezvoltare al vehiculului.
"Pentru Ford, aceasta este cu adevarat o premiera mondiala", afirma Joe Bakaj, Vicepresedinte de Dezvoltare Produs, Ford Europa. "Noul model Fiesta este prima masina creata din noul nostru proces global de dezvoltare a produselor. Mai mult decat oricand, punem in valoare experienta noastra in dezvoltarea globala a produselor, iar aceasta masina pregateste scena pentru viitoarele produse extraordinare destinate clientilor din lumea intreaga, produse care sunt deja dezvoltate in continuarea acesteia in Sistemul global de dezvoltare a produselor Ford."
Productia europeana a noului model Fiesta va incepe in toamna 2008 in uzina companiei din Köln, Germania. Mai tarziu, pe masura ce productia creste, uzina de asamblare din Valencia va imbunatati capacitatea liniei de productie Fiesta in 2009.
"Fiesta isi are inima in Europa dar ochii asupra intregii lumi", afirma Marin Burela, Director Executiv Global Ford pentru dezvoltarea masinilor de dimensiuni reduse. "Noi construim, bazandu-ne pe o mostenire de excelenta pentru Ford in dezvoltarea masinilor de dimensiuni reduse, pentru a oferi noului model Fiesta o adevarata acoperire si identitate globale. Pana in 2010, aceasta noua gama de vehicule de dimensiuni mici va fi fabricata in Europa, Asia si America de Nord si va fi comercializata ca marca Fiesta pe toate pietele cheie de automobile din lume."
Noua gama de vehicule va introduce cateva caracteristici Ford folosite in premiera pentru masinile de dimensiuni reduse, incluzand - incepand cu ultima parte a anului 2008 - un alt model din noua gama Ford ECOnetic care promite emisii de CO2 mai mici de 100 grame pe kilometru.

Adaptare si tapisare


- Noul model pastreaza dimensiunea compacta a predecesorului sau, dar este mai usor si mai puternic
-Sistem de protectie inteligent care include noul airbag pentru genunchi pe partea soferului
- Imbunatatirile detaliate pentru o conducere foarte apreciata includ Sistemul de directie asistata electric si zgomotul redus al transmisiei, pe drum si in conditii de vant.
Spre deosebire de concurentii cheie din segmentul european al masinilor de dimensiuni mici, care au crescut marimea si greutatea, noul model Fiesta isi pastreaza practic marimea de inainte. Noua generatie Fiesta este chiar mai usoara decat predecesoarea ei.
"Mentinerea dimensiunilor reduse si rezistenta la tentatia de suplimentare a greutatii au fost obiectivele cheie ale noului proces de dezvoltare Fiesta", afirma Joerg Beyer, Inginer-sef al liniei de masini Fiesta. "Am fost complet dedicati dorintei de a mentine Fiesta ca masina compacta si am avut un obiectiv foarte bine stabilit de a reduce greutatea. Acest lucru demonstreaza cu adevarat ca merita atunci cand este vorba de economia de combustibil si emisiile de CO2."
Componenta cu componenta, echipa de dezvoltare Ford a examinat amanuntit problema privind greutatea dar a refuzat sa compromita zonele-cheie care sunt importante pentru clienti. Una dintre cele mai relevante este siguranta, domeniu in care noul model Fiesta face un pas indraznet inainte cu o structura de siguranta extrem de robusta si cu Sistemul de protectie inteligent cu tehnologii de siguranta care aduc pentru prima data un airbag la nivelul genunchiului soferului pentru modelul Fiesta.
Noul model Fiesta face uz deosebit de oteluri ultra rezistente pentru structura caroseriei sale. O cantitate remarcabila din aceste oteluri speciale, inclusiv otelul aliat cu bor si otelul bifaza, reprezinta secretul saltului fara precedent facut de Fiesta in ce priveste rezistenta structurii pastrand greutatea redusa a acesteia. Aceste oteluri sunt utilizate in special in zonele de siguranta critice, precum pilonul A si pilonul B, o parte din structura ultra-rigida ’door ring’ a lateralelor automobilului Fiesta.
Extinderea excelentei traditionale Ford in conducerea dinamica a reprezentat de asemenea o prioritate. Noul model Fiesta va avea un caracter dinamic pentru a corespunde stilului sau echilibrat, cu "design kinetic" care sugereaza energia in miscare. Inginerii de dinamica foarte apreciati de la Ford au muncit asiduu si pentru a imbunatati confortul la condus al Fiesta si pentru a izola zgomotul produs de transmisie, de drum si de conditiile de vant din habitaclu, si pentru a oferi noului model calitatea unui condus impresionant de linistit pentru o masina de dimensiuni reduse.
Noul model Fiesta pastreaza suspensia frontala cu tija MacPherson si stilul suspensiei spate cu arbore radial rasucit care a fost unul dintre punctele sale forte traditionale, dar noul sistem de suspensie si directie a fost supus unei serii de imbunatatiri.
Sistemul de directie asistata electric (E-PAS)este introdus pentru prima oara la modelul Fiesta. Sistemul de directie asistata electric asigura echilibrul corect intre asistenta pentru viteza redusa si excelenta accesibilitate si sensibilitate.
Sistemul de directie asistata electric are un alt avantaj major. El este un aspect cheie al noilor initiative Fiesta de a reduce consumul de combustibil.
Pompa de servodirectie electrica functioneaza numai cand este necesara asistenta pentru servodirectie, spre deosebire de pompele hidraulice pentru sistemele de directie asistate traditionale care functioneaza constant cat timp motorul este pornit. Aceasta contribuie la reducerea consumului de combustibil.

Optiuni eficiente pentru transmisii


-Este lansat un total de cinci optiuni pentru transmisii, de la motorul eficient diesel 68 CP Duratorq TDCi la noul motor pe benzina Duratec Ti-VCT de 1,6 litri care ofera 115 CP
- Modelul Fiesta ECOnetic cu emisii de CO2 ultrareduse va produce mai putin de 100g de emisii la kilometru
Cu o gama larga de optiuni pentru transmisii, noul model Fiesta este un performer sensibil, dar eficient.
O noutate in gama Fiesta pentru piata europeana este motorul popular Ford Duratec Ti-VCT de 1,6 litri. Motorul cu 115 CP cu reglare variabila a camelor de admisie, ofera un amestec bine echilibrat de performanta si economie. Acesta aduce o imbunatatire a performantei cu 15 CP fata de ultimul model Fiesta, fara a consuma mai mult combustibil.

Gama Fiesta pastreaza de asemenea:


- Motoarele pe benzina Duratec de 1,25-litri (60 si 80 CP) si de 1,4-litri (91 CP)
- Ambele motoare common-rail Duratorq TDCi, cel de 1,4-litri (68 CP) si de 1,6-litri (90 CP – disponibil cu Filtru de particule pe motoarele Diesel), care au fost imbunatatite cu tehnologie de injectie revizuita si sofisticarea controlului electronic.
Modelul Fiesta va fi oferit cu optiunea cu transmisie manuala cu 5 trepte Ford Durashift sau cu transmisia automata cu 4 trepte Durashift (disponibil cu motor Duratec de 1,4-litri, 91 CP).

Conceptul devine realitate


- Productia Fiesta este in mod clar asociata cu Verve Concept
- Interiorul futuristic al Concept este produs cu set central integrat pentru interfata sofer-masina
- Noile trasaturi esentiale ale tehnologiei includ tehnologia fara cheie a vehiculului, butonul de pornire a motorului "Ford Power", sistemul de alimentare fara buson Ford Easyfuel, conectivitate USB si iluminare ambientala interioara
Noul Ford Fiesta transforma stilul radical Verve Concept pentru exterior si interior in realitate de productie si incorporeaza caracteristici si tehnologii intalnite de regula la vehicule mai mari si mai costisitoare. Acesta respinge ideea ca o masina de dimensiuni reduse la un pret rezonabil trebuie sa fie simpla sau monotona.
Trasatura esentiala a interiorului Verve Concept - tehnologia futurista, inspirata de telefoanele mobile, a interfetei om-masina pentru setul central al panoului cu instrumente - va fi caracteristica principala a noului Ford Fiesta atunci cand acesta va incepe sa fie comercializat.
Nu se mai utilizeaza setul central plat, vertical, al panoului de instrumente, o caracteristica tipica pentru numeroase masini de dimensiuni mici, aparuta din nevoia de a depozita o unitate radio mare in spatele panoului pentru bord. Noua tehnologie permite modelului Fiesta separarea elementelor cheie ale sistemului audio - butoanele de comanda, afisajul si sistemul electronic de suport - intr-o arhitectura distribuita care acorda mai multa libertate designerilor pentru a crea forme functionale, placute ca estetica.
Numerosi clienti ai noii generatii Ford Fiesta, obisnuiti cu telefoane mobile, se vor simti instantaneu confortabil cu designul sistemului Ford Convers+ al masinii, care urmeaza contururile setului central pentru a incadra un afisaj cu ecran lat si un panou de comanda cu butoane cheie pentru setarile audio, setarile pentru telefonul incorporat si pentru masina.
Comutatoarele de selectie comode incorporate in volan permit soferului sa controleze functiile cheie ale sistemului cu usurinta si in mod intuitiv.
Caracteristica Ford Convers+ - deja disponibila pentru modelele Ford Mondeo, S-MAX si Galaxy - reprezinta un pas major inainte pentru cumparatorul de masini de dimensiuni mici. Aceasta este doar una dintre numeroasele caracteristici si tehnologii noi ale noului model Fiesta, care includ tehnologia fara cheie a vehiculului simbolizata de butonul deosebit "Ford Power" de pe panoul de instrumente.
Tehnologia avansata Convers+ nu va fi oferita numai pentru vehiculele cu specificatii inalte. Ford se asteapta ca peste 85 la suta din comenzile Fiesta sa dispuna de unul sau doua afisaje multi-functionale disponibile.
O alta caracteristica Verve Concept - gama de cadrane mari in forma de romb pentru sistemele de incalzire si ventilare din punctul de mijloc al setului central - este pastrata in designul productiei Fiesta. Aceasta caracteristica a fost inspirata de designul stropitoarelor electrice contemporane.
Conectivitatea este un alt punct forte al noului model Fiesta. Noua consola centrala are o tava comoda pentru playere MP3 completata cu mufe jack incastrate pentru un cablu audio auxiliar (AUX) si un USB, impreuna cu priza traditionala de 12 Volti. Aceasta permite sistemului audio al masinii sa controleze si sa schimbe player-ul MP3.
Conectivitatea Bluetooth® cu comanda vocala este de asemenea oferita de noul model Fiesta, impreuna cu mai multe tehnologii avansate, inclusiv:
- Ford Easyfuel, sistemul convenabil de alimentare fara buson introdus recent cu modelul Ford Mondeo, proiectat pentru a preveni umplerea accidentala a rezervorului cu combustibil necompatibil
- Reglarea volanului pentru accesibilitate si inclinare
- Noi caracteristici de lumina ambientala care asigura o lumina rosie blanda si eleganta pentru a ilumina discret interiorul vehiculului
- Geamul de pe partea soferului cu coborare si inchidere cu o singura apasare si tehnologie anti-strivire

 

Indraznet, dinamic, sculptat


Culorile indraznete, formele dinamice si suprafetele sculptate ale noului Ford Fiesta arata cat de profund a patruns spiritul Verve Concept in productia ultimului model al familiei Ford cu "design kinetic".
Culorile palpitante si vibrante ale noii productii includ "Squeeze" si "Hot Magenta" , o versiune de productie a culorii unice dezvoltate pentru conceptul Verve in trei usi.
"Am fost atat de incantati de reactia pozitiva a publicului fata de culoarea primului concept Verve, incat am decis sa includem aceasta culoare in gama disponibila, imediat dupa lansare", a afirmat Burela.
Profilul dinamic, cu alura de coupé si tinuta sportiva, al noului model Fiesta demonstreaza ca nu s-a pierdut nimic din atractivitatea emotionala a masinilor concept.
"Toate elementele vitale ale "designului kinetic" se imbina pentru a crea o forma exterioara bogata vizual, dinamica, care este intr-adevar foarte apropiata de masina Concept originala", afirma Martin Smith, Director executiv de design, Ford of Europe. "Suprafetele pline, grafica indrazneata si liniile dinamice se imbina clar si armonios pentru a crea un spirit dinamic de amuzament si energie in miscare."
Cu o senzatie de musculatura tonifiata, noul model Fiesta emana un aer de incredere, stil si individualitate. Capota si aripile frontale conturate agresiv confera o tinuta masiva, iar partea frontala are un element de semnatura distinctiv - o grila inferioara trapezoidala indrazneata care atrage atentia si intareste atributul cheie Ford de dinamica sportiva a conducerii.
Cromul si lemnul lustruit sunt utilizate in mod selectiv ca ornamente cu aspect de bijuterie, pentru a conferi eleganta si sofisticare.
Masive si pline de caracter, provenite direct din conceptele Verve, farurile indraznete Fiesta devin o parte din forma caroseriei si se extind in mod agresiv spre partea din spate aproape de pilonii A inclinati cu stil. Blocurile farurilor incorporeaza toate functiile de iluminare frontala si semnalizare - completate la flancurile partii inferioare a barei de protectie de lampi de ceata rotunde, cu ornamente rotunde cromate.
Profilul noului model Fiesta evidentiaza forma sa noua si o atitudine de stil echilibrat, sportiv. Linia agila a plafonului se extinde atragator din fata, intinzand pilonul A spre partea din spate, incadrand grafica indrazneata a profilului geamului lateral Fiesta pentru a crea senzatia sportiva a unui coupé atat pentru modelele de caroserie cu trei usi cat si pentru modelele de caroserie cu cinci usi ce urmeaza a fi lansate.
"Echipa de design a acordat aceeasi importanta atat formei modelului cu cinci usi cat si a celui cu trei usi", afirma Stefan Lamm, Designer sef exterioare, Ford of Europe. "Ambele masini au la baza aceeasi caroserie, care le face sportive si dinamice, avand aproape alura unui coupé."
Geamurile laterale Fiesta se imbina pentru a crea o grafica a geamurilor cu profil unic - un element cheie de "design kinetic" care comunica dinamism. Un ornament elegant din crom incadreaza marginea inferioara a geamului lateral si accentueaza semnatura reliefata Ford din spatele acestuia.
Noul model Fiesta are de asemenea pasaje de roti cu semnatura indrazneata care comunica tinuta si capacitatile dinamice ale vehiculului, aducand un accent vizual noilor jante din aliaj de 17 inci.
Liniile dinamice, de "design kinetic", se arcuiesc de pe o parte pe alta, unind colturile superioare ale lampilor de spate cu spoilerul deosebit, care incorporeaza o serie de faruri de oprire cu LED-uri mici. "Sculptura" formelor caroseriei este accentuata de elemente precum noua lampa de spate - un alt element Verve care este perceput ca si cum ar constitui o parte integranta din caroserie - si geamul oblic din spate al oblonului in forma de V.
"Mi-am tot spus : Asteapta noul model Fiesta sa vezi cum designul kinetic poate fi transformat intr-o masina de dimensiuni reduse", afirma Martin Smith, Director executiv de design, Ford of Europe. "Dar acum asteptarea s-a incheiat. Noua Fiesta provoaca un raspuns emotional instantaneu care spune "Vreau una", ceea ce extinde valorile practice traditionale ale marcii Fiesta pentru a atrage o noua generatie de clienti pasionati de stil si masini de dimensiuni reduse."
Detaliile tehnice complete ale noii game Fiesta vor fi puse in circulatie la o data apropiata de lansarea modelului de serie, in toamna 2008.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

este superba dar cred ca pretul ei nu este atat de superb precum este ea :-) :lol: :coolsmile:

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1425 :: 18.71MB