Pentru prima data, un constructor a aliniat pe grila de start un automobil diesel intr-o cursa FIA WTCC.
SEAT a adus pe circuitul suedez de la Anderstorp doua masini echipate
cu motoare TDI. Aceste motoare au fost
Jaime Puig, Director SEAT Sport: „Regulamentul ne
permite sa introducem in campionat o masina echipata cu motor
Benoit Bagur, inginer sef SEAT Sport: „De cand FIA a facut posibila
inscrierea unui motor diesel in competitie, am inceput sa studiem daca
acest lucru este viabil. Proiectul a luat amploare acum cateva luni.
Baza este motorul de doi litri si 170 CP montat pe modelul Leon FR. Am
pastrat blocul motor si capetele de cilindri de la modelul de serie,
dar am modificat turbocompresorul si cutia de viteze. De asemenea, a
trebuit sa modificam partea frontala pentru a monta intercooler-ul si
noile prize de aer. Motorul diesel este cu 35 kg mai greu decat
versiunea pe benzina, asa ca a trebuit sa redistribuim greutatea. Dupa
cateva teste satisfacatoare, abia asteptam sa vedem potentialul acestei
masini in conditii de cursa".
In cele doua curse automobilele s-au comportat multumitor, Yvan Muller
reusind prin pozitia a sasea o clasare in puncte. A fost un experiment
care a aratat potetialul acestei solutii tehnologice si a motorizarilor
diesel in astfel de competii.
SEAT Leon TDI WTCC Date tehnice
Model de baza
SEAT León, 2.0 TDI FR
Motor
Turboalimentat; 4-cilindri in linie, transversal; distributie: doua axe cu came, 16 supape.
Capacitate cilindrica: 2.000 cmc.
Cursa x alezaj: 81x95,5 mm.
Putere maxima: 280 CP / 4.000 rpm.
Cuplu maxim: 450 Nm / 2.500 rpm.
Lubrifiere: sistem clasic.
Filtru de particule: DOW
Transmisie
Tractiune fata; cutie de viteze: Hewland 6-trepte, secventiala.
Ambreiaj: disc dublu.
Diferential: mecanic autoblocant.
Sasiu
Suspensie fata: McPherson, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bara anti-ruliu.
Suspensie spate: multi-link, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bara anti-ruliu.
Directie: asistata hidraulica.
Frane
Circuit dual neasistat
Frane fata: etriere cu 4 pistoane, discuri de otel ventilate de 332 mm.
Frane spate: etriere cu 2 pistoane, discuri de otel de 280 mm.
Dimensiuni
Lungime: 4.330 mm.
Latime: 1.849 mm.
Ampatament: 2.600 mm.
Greutate minima: 1.170 kg cu pilot.
Circuitul Anderstorp
Amplasat la 160 km sud-est de Göteborg, in regiunea Jonkoping,
circuitul de la Anderstorp a gazduit sase curse de Forumula 1
(1974-1978) si este relativ plat si lat, cu multe zone de esapare. Are
trei linii drepte lungi, dintre care una, Flight Straight, face parte
dintr-o pista de aterizare. Virajele sunt lungi si multe dintre ele
inclinate. In mod neobisnuit, linia de start/sosire nu este amplasata
langa standuri.
Date circuit
Cursa: Rundele 13/14 2007 FIA WTCC
Locatie: Anderstrop, Suedia
Lungime tur: 4.025km
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!