No SSO cookie

FIA WTCC: Premiera tehnologica la Anderstorp

voteaza
(0/ 0)
FIA WTCC: Premiera tehnologica la Anderstorp
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

SEAT prezinta primul Diesel ce va concura intr-o competitie FIA

 
 

1.jpg
In Suedia, Jordi Gene si Yvan Muller au pilotat un Leon WTCC echipat cu motor diesel de 280 CP, derivat din versiunea de doi litri si 170 CP de pe modelul de serie Leon FR

Pentru prima data, un constructor a aliniat pe grila de start un automobil diesel intr-o cursa FIA WTCC.

SEAT a adus pe circuitul suedez de la Anderstorp doua masini echipate cu motoare TDI. Aceste motoare au fost
2.jpg
derivate din motorul de doi litri si 170 CP montat pe versiunea de serie a modelului Leon FR si este rezultatul muncii inginerilor SEAT din ultimele luni. Dupa o lunga serie de teste, proiectul isi va face debutul la urmatoarea cursa WTCC. Jordi Gene si Yvan Muller au avut posibilitatea de a pilota cele doua masini cu motoare diesel datorita exceptiei din regulamentul campionatului.

Jaime Puig, Director SEAT Sport: „Regulamentul ne permite sa introducem in campionat o masina echipata cu motor

3.jpg
diesel si am dorit sa incercam aceasta provocare. Suntem satisfacuti de rezultatele din teste si credem ca Leon TDI WTCC poate deveni o masina foarte competitiva. Pentru moment, va fi pilotata de Jordi Gene, pilotul desemnat sa se ocupe de dezvoltarea acestui model, si Yvan Muller. Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro si Michel Jourdain vor continua sa piloteze modelul normal".

Benoit Bagur, inginer sef SEAT Sport: „De cand FIA a facut posibila inscrierea unui motor diesel in competitie, am inceput sa studiem daca acest lucru este viabil. Proiectul a luat amploare acum cateva luni.

Baza este motorul de doi litri si 170 CP montat pe modelul Leon FR. Am pastrat blocul motor si capetele de cilindri de la modelul de serie, dar am modificat turbocompresorul si cutia de viteze. De asemenea, a trebuit sa modificam partea frontala pentru a monta intercooler-ul si noile prize de aer. Motorul diesel este cu 35 kg mai greu decat versiunea pe benzina, asa ca a trebuit sa redistribuim greutatea. Dupa cateva teste satisfacatoare, abia asteptam sa vedem potentialul acestei masini in conditii de cursa".

In cele doua curse automobilele s-au comportat multumitor, Yvan Muller reusind prin pozitia a sasea o clasare in puncte. A fost un experiment care a aratat potetialul acestei solutii tehnologice si a motorizarilor diesel in astfel de competii.

SEAT Leon TDI WTCC Date tehnice

Model de baza
SEAT León, 2.0 TDI FR

Motor
Turboalimentat; 4-cilindri in linie, transversal; distributie: doua axe cu came, 16 supape.
Capacitate cilindrica: 2.000 cmc.
Cursa x alezaj: 81x95,5 mm.
Putere maxima: 280 CP / 4.000 rpm.
Cuplu maxim: 450 Nm / 2.500 rpm.
Lubrifiere: sistem clasic.
Filtru de particule: DOW

Transmisie
Tractiune fata; cutie de viteze: Hewland 6-trepte, secventiala.
Ambreiaj: disc dublu.
Diferential: mecanic autoblocant.

Sasiu
Suspensie fata: McPherson, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bara anti-ruliu.
Suspensie spate: multi-link, arcuri elicoidale, amortizoare cu gaz, bara anti-ruliu.
Directie: asistata hidraulica.

Frane
Circuit dual neasistat
Frane fata: etriere cu 4 pistoane, discuri de otel ventilate de 332 mm.
Frane spate: etriere cu 2 pistoane, discuri de otel de 280 mm.

Dimensiuni
Lungime: 4.330 mm.
Latime: 1.849 mm.
Ampatament: 2.600 mm.
Greutate minima: 1.170 kg cu pilot.

Circuitul Anderstorp
Amplasat la 160 km sud-est de Göteborg, in regiunea Jonkoping, circuitul de la Anderstorp a gazduit sase curse de Forumula 1 (1974-1978) si este relativ plat si lat, cu multe zone de esapare. Are trei linii drepte lungi, dintre care una, Flight Straight, face parte dintr-o pista de aterizare. Virajele sunt lungi si multe dintre ele inclinate. In mod neobisnuit, linia de start/sosire nu este amplasata langa standuri.

Date circuit
Cursa: Rundele 13/14 2007 FIA WTCC
Locatie: Anderstrop, Suedia
Lungime tur: 4.025km

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1072 :: 13.33MB