No SSO cookie

Drive test SEAT Altea

voteaza
(0/ 0)
Drive test SEAT Altea
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

SEAT Altea - masina sport a familiei

 
 
[poza1s]Prima senzatie in fata unui Seat Altea este contradictorie: liniile suple te fac sa te gindesti la deja celebrul Leon al spaniolilor teutonizati (si bineinteles la tot ce tine de sportivitate), pe cind volumele generoase (iar la interior aceste volume vor deveni - in mod ciudat - chiar si mai mari decit privite din afara) te fac sa te gindesti la o masina de familie. Exista o perceptie compozita a acestei masini: atacul direct al mastii frontale si curbele desenate de Walter Da'Silva sunt in mod clar pentru pasionatii de viteza, de acceleratii bruste, pentru adrenaline-addicted. Spatiul, dimensiunile generale ale masinii si dotarile te fac insa sa te gindesti la bicileta celui mic, la cosul incapator de picnic si la piscina portabila de week-end... Astfel incit, prima intrebare e clara: cum face fata motorul acestei combinatii? [poza2s]Exact acesta a fost motivul pentru care, inarmati cu un Seat Altea 2.0 TDI cu o cutie DSG, oferit de cel mai nou dealer Seat din Romania, Alto Syncro Seat, am pornit incetisor la drum, intr-o frumoasa dupa-amiaza de ianuarie... Si am inceput, asa cum era si normal, cu una din specificitatile Seat: stiati ca la toate modelele Seat apasarea alarmei o singura data deschide doar usa soferului? Si ca pentru a debloca toate usile trebuie sa apasati scurt de doua ori? Da? Ei bine, si noi, dar acum am avut ocazia sa testam pe viu. Masina, in conceptia Seat, este desenata pentru stapinul ei absolut, soferul, celelate locuri fiind doar "accesorii", spectatori la cele 170 de batai de minut generate de conducerea acestei masini. Scaunele modelului testat de noi, scaune sport, imbraca forma ocupantului fara probleme, impingindu-l spre manevrarea comoda a comenzilor. Bordul generos, si panoul central oblic completeaza cu eleganta un interior sobru dar nu auster, in care rafinamentul se dezvaluie cunoscatorilor... [poza3s]Cel mai important accesoriu, dupa o scurta inspectie a instrumentelor de bord, pare a fi maneta cutiei de viteze: DSG (Direct Shift Gearbox). Pe linga faptul ca o asemenea cutie automata este mai rara pe soselele din Romania, aceasta avea si o pozitie notata "S". De la ce vine? Este pozitia "Sport" ni se spune din partea dealerului Seat. Ne notam intr-un colt al memoriei sa testam acest Sport mai tarziu, cind soseaua ne va permite. Ne instalam cu totii (3 persoane, pentru a mima o familie standard), si observam ca scaunele din spate permit linistit un joc de carti intre cei doi ocupanti. Contact, acceleram usor (da, lipsa ambreiajului este putin deranjanta, insa acest obicei se pierde in citeva zile...) si pornim. Prima observatie: sasiul echillibrat nu lasa loc nici unei vibratii. Insonorizarea este perfecta iar torsul motorului este exact atit cit trebuie pentru a nu scoate cheia din contact in timpul mersului. Pe strazile aglomerate din Bucuresti, Altea se misca cu dezinvoltura. [poza4s]Ne e greu sa credem ca avem de-a face cu diesel, dar ne amintim ca progresele in tehnologiile motoarelor au fost atit de mari in ultimii ani incit comparatiile de acum o decada nu-sui mai au rostul, practic diferentele intre motoare pe benzina si motoare pe mtorina devenind insesizabile. Pentru o masina intr-un singur volum (daca ne putem exprima asa) Altea frineaza bine. Tentatia "acceleratiei impotriva aglomeratiei" exista, si este bine ca viitorul posesor de Altea sa nu se lase luat de val, sub pedala de acceleratie se afla o gramada de cai putere greu de strunit. Si fiindca a venit vorba de pedala de acceleratie, un amanunt nu lipsit de un oarecare farmec: pedala de acceleratie pleaca din podea, pe modelul talonierelor de la aeroplane, astfel ca apasarea se face cu toata talpa, cam cum se accelereaza la camioanele grele. Iesim din oras si alegem un drum drept, necirculat, in afara capitalei. Avind in cap doar notita referitoare la pozitia "Sport" de pe cutia de viteze atingem cu nonsalanta maneta si trecem, ca din nebagare de seama, in mod Sport.[poza5s] Facem acasta manevra la 120 km/h. Urmatorul lucru care ni se intimpla este ca suntem bagati in scaune. De la 120 la 150 km/h masina urca aproape instantaneu, o caracteristica pe care, sincer, n-o banuiesti atunci cind privesti un Seat Altea in parcare. Regimul de mers la peste 150 km/h este extrem de comod: aceeasi lipsa a vibratiilor obtinuta in urma unei insonorizari aproape perfecte si o senzatie de solid data de spatiul masiv din interior. In momentul in care dorim sa ridicam piciorul de pe acceleratie ne amintim de cruise-control. Cu comenzile situate pe volan, in stinga, ne "blocam" la 150 km/h si ne concentram doar asupra directiei. Evident asistata electronic si evident, la viteze mari cursa volanului are un impact din ce in ce mai [poza6s]mic asupra rotilor. Exemplu: daca 1/10 stinga la 50km/h duce masina 1/10 stinga, aceeasi cursa de 1/10 stinga la 150 km/h are un efect mult mai mic de circa 1/13 (nu am avut instrumente exacte de masura si nici nu a fost acesta scopul drive-testului, aceste aprecieri se bazeaza doar pe experienta de conducere efectiva, si pot, fi bineinteles, subiective). Tot in cruise-control o optiune interesanta: fara a atinge pedala de acceleratie, miscam cu degetul aratator rotita de pe volan in sus si iata-ne la 155 de km/h, pastrind in acelasi timp modul de cruise-control. La urmatoare apasare pe acceleratie, devenim din nou stapinii masinii si ne decidem sa oprim pentru o verificare a tutror compartimentelor interne. Port-bagajul Altea este imens. Nu este nici o surpriza in asta: Altea este pina la urma o masina de familie si veti putea pune[poza7s] linistiti pe linga bicileta celui mic, cosul de picnic si pscina portabila de care vorbeam la inceputul articolului, si va va mai ramine suficient spatiu. Spatiul de pe bancheta din spate - usor inaltat - este poate cel mai important de la toate modelele testate de noi pina in acest moment. Problema de confort nu se pune in cazul unui Altea, va garantam. Cu usile deschise si port-bagajul ridicat, Altea de acum pare sa nu mai aiba nimic in comun ci "fiara" care urca de la 120 la 150 km/h instantaneu. O adevarata masina de familie. Ne intoarcem catre capitala si pe drum incercam cutia in mod secvential: pentru cei obisnuiti sa schimbe vitezele cu toata mina senzatia de schimbare a vitezelor din varful degetleor va fi putin stranie la inceput. Oricum, constatam ca regimul "de facto", automat, al masinii este mult mai potrivit asa ca trecem din nou in regimul standard. Orice acceleratie mai puternica va trece masina in treapta de viteza inferioara pentru [poza8s]a se asigura astfel accesul la un cuplu superior, si a da "spitzul" necesar si asteptat. Drive-testul Seat Altea ne-a lasat cu o singura nelmaurire: este vorba de o masina sport? Sau una de familie? Dupa ce am condus o asemenea masina tot ce va putem spune este ca inclinam sa dam dreptate celor care au considerat ca Seat a lansat de fapt un nou concept o data cu Altea. Asteptam cu nerbdare sa vedem cine si cit de repede va reusi sa concureze acest nou "copil teribil al pietei auto".

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

    Renault Clio a trecut prin mai multe modificări estetice de-a lungul timpului, acum fiind un model supermini șic, dar rafinat. Ca orice autoturism din acest segment este un model practic, suficient de mare pentru patru adulți și cu o capacitate de încărcare potrivită pentru o sesiune săptămânală de cumpărături.

  • Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

    Toyota Avensis Luxury 2.0 D-4D

    Dedicarea japonezilor către publicul european arată interesul acestora pentru o poziție cât mai bună a vânzărilor în segmentul D, o viziune foarte bine definită de către modelul actual al Avensis, care le garantează că își vor atinge scopul datorită numeroaselor modificări aduse automobilului pentru a îl aduce în zona modernă.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0661 :: 18.67MB