No SSO cookie

Drive-test Maserati, Quattroporte si Coupe

voteaza
(0/ 0)
Drive-test Maserati, Quattroporte si Coupe
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Sa zicem ca ai o masina cu 400CP. Unde ti-ar placea s-o testezi? Pe DN1 sau pe pista aeroportului Baneasa?

 
 
Foarte interesanta ideea celor de la Auto Italia de a organiza o sesiune de drive test pentru presa si pentru clienti pe pista aeroportului. Automobilele puse la dispozitia noastra au fost un Maserati Quattroporte si un Coupe. Prima, o masina cu un pret destul de piperat este o limuzina din clasa premium, premium fiind un cuvant destul de mic pentru a putea clasifica acest model. A doua, un coupe elegant, cu un aspect care te face sa-ti intorci privirile dupa ea pe strada beneficieaza de un motor cu numai 390CP. La drive test a participat si pilotul italian Andrea Piccini, care alaturi de Mihai Leu ne-au dezvaluit in turele demonstrative cateva secrete ale pilotajului. Maserati Quattroporte [poza1s] Quattroporte este nava amiral a flotei Maserati. Cu un design semnat de Pinifarina limuzina cu aspect elegant si stilat impresioneaza prin agresivitate. Turul demonstrativ alaturi de Andrea a fost ceva de neuitat. Dupa o scurta prezentare a masinii a demarat si a intrat pe pista. In acest timp cu fata la mine imi explica cum se schimba vitezele, ce sisteme are masina, etc. Bineinteles ca nu prea il auzeam deoarece urmaream cu gura cascata acul kilometrajului. Chiar si in momentul cand a schimbat viteza a 3-a s-a simtit un soc care m-a lipit de scaun. Demarajul este exceptional, sunetul scos de motor seamana cu cel scos de masinile de formula 1. Turul a fost facut atat de rapid incat nici nu mi-am dat seama ca am ajuns la sosire. A venit momentul in care m-am urcat eu la volan. Dupa ce mi-am reglat scaunul care putea fi miscat in toate directiile posibile, numai in lateral nu se invartea, am pornit cu masina setata pe automat. Suparat cum sunt din fire si vazindu-ma pe pista aeroportului cu 400CP sub mine (394 mai exact), oferiti de motorul V-8 de provenienta Ferarri , am hotarat sa nu ratez ocazia si sa-mi fac putin de cap. Am apasat acceleratia pana la podea si am tinut-o acolo pana in capatul pistei. La viteza aia peisajul se estompa, adrenalina alerga prin vene, singurul lucru pe care-l auzeam era mugetul motorului si vocea lui Andrea care repeta incontinuu, “brake si slowly” . La capatul pistei am avut mare noroc cu franele Brembo. Este incredibil cum o masina de aproape 2 tone poate sa ajunga la 100 km/h in doar 5.2 secunde. Programul de control al stabilitatii (MPS) integreaza ABS, ASR, MSR si EBD, sisteme care actoneaza asupra franelor si motorului pentru a ajuta soferul sa pastreze controlul in cele mai vitrege conditii. Chiar si la viteze mari controlul asupra masinii este exceptional, trecerea printre jaloane se face impecabil. Schimbarea vitezelor se face automat, sau secvential de la padelele din spatele volanului, sistem preluat din formula 1, acelasi sistem care este folosit la ora actuala si pe noul Ferrari 612. Modul “sport” se activeaza la apasarea unui buton , iar la activarea lui vitezele se schimba mai rapid, suspensiile devin mai rigide. Piciorul nu trebuie ridicat de pe acceleratie la schimbarea vitezelor. Iti trebuie ceva timp sa te obisnuiesti cu “padelele” dar in momentul in care te-ai obisnuit poti sa simti senzatiile pe care le are un pilot pe circuit. Maserati Coupe Cambiocorsa [poza2s] Dupa ce am coborat din Quattroporte credeam ca nici un automobil nu ma va mai putea impresiona vreodata dar am gresit. Daca in cazul primului model designul ii apartine lui Pinifarina, in cazul coupe-ului designer-ul este Giugiaro. Dirve-testul la Coupe l-am facut alaturi de Mihai Leu pilot ce nu cred ca mai are nevoie de alte prezentari. Coupe-ul dispune de un motor de 4.2 litri care dezvolta 390 CP, cu 10 CP mai putin decat Quattroporte dar fiind mult mai usor este si mult mai rapid, daca va puteti inchipui asa ceva!? Ajunge la 100km/h in 4.7 secunde, demarajul te lasa fara suflare si ai senzatia ca decolezi. N-am iertat nici Coupe-ul si l-am fortat la limita, n-am ridicat piciorul de pe acceleratie dacat cand am ajuns la 200km/h si se vedea capatul pistei. Este incredibil cat de stabila poate fi aceasta masina la viteze mari, treceam printre jaloane si luam curbele cu niste viteze la care alte masini ar fi iesit de mult in decor. Maserati este o masina deosebita, o masina care poate fi personalizata in mii de feluri la cererea clientului. Daca esti posesorul unei astfel de masini intri intr-un club select, exclusivist. Dar toate astea costa, pentru Coupe trebuie sa scoateti din buzunar in jur de 110.000 euro iar pentru Quattroporte 127.000 euro, pentru varianta de echipare standard.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0533 :: 17.77MB