Prestige, varful de gama al celor de la Dacia, a fost lansat saptamana trecuta la studiourile Media Pro din Buftea.
Saptamana asta, Dacia a organizat un drive test pe ruta Bucuresti - Mamaia.
Deoarece majoritatea dintre dvs cunosc detaliile Loganului clasic o sa
incerc sa punctez mai mult diferentele dintre modelul de baza si noua
versiune.
Sa incepem cu modificarile exterioare, dintre care cea mai de efect
este eleronul incorporat, eleron care vizual reduce mult impresia de
"cazan" pe care o da Loganul clasic. Noua versiune dispune de stopuri
de tip "cristal", jante de aliaj cu un design deosebit, de 15 toli, si
o paleta de cinci culori metalizate (Albastru Mineral, Gri Platine, Gri
Comete, Rosu Toreador si nuanta opaca Bleu Marine). Bara de protectie
fata si spate, manerele portierelor si bandourile laterale sunt vopsite
si ele in culoarea masinii. O schimbare pe care eu personal o apreciez
foarte mult o gasim la anvelope, Loganul Prestige beneficiind de
anvelope CONTINENTALECO3. Dupa consultarea clientilor, oglinzile
retrovizoare laterale au fost si ele schimbate, noile oglinzi fiind mai
inalte si oferind o vizibilitate mai buna. Alta schimbare facuta dupa
consultarea "maselor" este butonul portbagajului, portbagaj la a carui
deschidere, acum, nu mai este necesara cheia.
In interior s-au facut modificari la tapiserie, iar pragurile, manerele
de la usi, consola centrala si conturul aeratoarelor au primit o
culoare argintie. Manerul schimbatorului de viteze si volanul au fost
imbracate in piele. Noul radiocasetofon este un Blaupunkt cu fata
detasabila, functie RDS si care citeste si mp3-uri.
Prestige este dotat in exclusivitate cu noul motor 1.6, 16 valve, 105
CP. Puterea motorului se simte inca din primele clipe. Demarajul este
mai puternic iar cuplul este disponibil inca de la 2000 rotatii/min,
ajungand la cuplul maxim de 148 Nm la 3750 rotatii/min. In trafic
masina se comporta bine, consumul se situeaza in jurul cifrei de 9-10
litri/100km (fara aer conditionat pornit). Pe autostrada la drum intins
consumul se reduce drastic pana la 6 litri/100km, in viteza a 5-a cu 80
km/h am reusit sa-l reduc chiar pana la 5 l/100km. Consumul acestui
motor este putin mai mic decat cel al motorului de 1.6 MPI. Viteza
maxima declarata este de 183 km/h, masina putand sa atinga si 186 km/h
in functie de conditiile de trafic, adica autostrada libera si pedala
de acceleratie la "blana". Vibratiile din volan la aceasta viteza sunt
destul de mici. Zgomotul in cabina se mentine si el in niste limite
acceptabile. Franele, desi nu au fost schimbate, raspund destul de bine
datorita noilor cauciucuri. ABS-ul isi face si el datoria cu brio in
caz ca este solicitat.
Per total impresia generala pe care mi-a lasat-o masina este una buna,
se simte dorinta celor de la Dacia de a oferi o masina cat mai buna si
mai aratoasa la un pret cat mai mic, si cel mai important lucru, grija
lor pentru a raspunde cerintelor venite din partea
clientilor si de a efectua modificarile pe care acestia le-au cerut (in acest caz - buton portbagaj si oglinzi retrovizoare mai mari). Logan Prestige costa 9900 Euro si, desi este varful de gama a celor de la Dacia, nu este si cel mai scump model.
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
| |
![]() | ![]() |
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!