No SSO cookie

Drive test cu VOLVO XC90 V8

voteaza
(0/ 0)
Drive test cu VOLVO XC90 V8
Prezentari · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

VOLVO XC90 V8 - Un pur-sânge cu 315 inimi

 
 
[poza1s]"Masculin fara a fi macho, puternic fără a fi agresiv" - aceasta este cea mai pură caracterizare care i s-a asociat modelului XC90 încă de la lansarea sa, autorul spuselor fiind chiar designerul şef de la Volvo. Acest dicton se poate însă extinde odată cu introducerea motorizării V8 de 315 CP, prin faptul că modelul este acum şi "rafinat", fără a fi "preţios". Noul motor V8 reprezintă un punct de cotitură în istoria Volvo, fiind primul motor cu această configuraţie de la fondarea companiei suedeze, în 1927. Faptul că XC 90 este primul model care beneficiază de acest propulsor arată consideraţia de care se bucură această maşină în rândul clienţilor şi modul în care Volvo îi răsplăteşte. Dat fiind faptul că o prezentare a acestui model am făcut-o recent în Masini.Ro, [poza2s]revin acum doar cu un număr sumar de impresii pe care le-am avut la volanul acestui model, pus la dispoziţia noastră prin amabilitatea importatorului general Volvo în România, compania Forum Auto. XC 90 V8 este în primul rând un SUV, o maşină impunătoare, selectă care arată din start valorile pe care cumpărătorul le împărtăşeşte. Graţie noului motor V8, şoferulacestei maşini este acum stâpânul absolut a nu mai puţin de 315 CP, ceea ce dovedeşte că pe lângă siguranţă, stăpânul îşi doreşte şi ceva rafinat, cava care se doreşte exclusiv, fără a fi egoist în unicitate. În momentul în care am urcat la volan am ales un traseu uşor, pentru a putea testa în voie capacităţile dinamice şi ţinuta de drum, lucruri care mi s-au părut cu adevărat importante pentru o astfel de maşină care nu se pretează pentru terenuri accidentate, noroaie şi alte chestii destinate în principal "suratelor" off-road. [poza3s] "Pizza la Ploieşti!" a fost ales ca îndemn de călătorie, şi iată-ne pe DN1 la volanul uneia dintre cele mai spectaculoase maşini din clasa sa. Pentru cei care nu cunosc deloc modelul, am să fac câteva scurte precizări. XC 90 V8 dispune de un motor transversal extrem de compact, realizat integral din aluminiu, care cântăreşte doar 190 Kg. Arhitectura V8 aleasă a fost cu un unghi de 60 de grade, iar blocul de cilindri stânga este decalat cu jumătate de cilindru faţă de cel din dreapta, ceea ce contrazice practica normală din industria auto, însă sporeşte siguranţa pasagerilor în caz de coliziune frontală. Capacitatea motorului este de 4,4 litri, însă acest lucru nu trebuie să sperie pe nimeni, dat fiind faptul că în timpul [poza4s]testului consumul mediu nu a depăşit 14 litri / 100 km, ceea ce înseamnă că avem de-a face cu un model extrem de economic raportat la modelele concurente de pe piaţă, la care apetitul urcă până la chiar 20 litri / 100 km. Am descoperit o maşină extrem de vie, cu o "repiraţie" deosebită. În primul rând, "muzica" emanată de motorul V8 este cea care îţi gâdilă plăcut urechile, şi îţi stoarce cantităţi suficiente de satisfacţie în suflet, fiindcă sunetul este "nervos" însă nu atât de agresiv ca cel al maşinilor V8 clasice. Trebuie de asemenea precizat că toate aceste modele V8 de la Volvo sunt echipate în standard cu o cutie de viteze automatică cu 6 trepte Geartronic, în care ultima dintre ele este destinată rulajului la mare viteză, cu un consum redus de carburant şi o silenţiozitate sporită. Ceea ce surprinde însă la această cutie este modul în care [poza5s]reacţionează la comenzi. Faţă de alte automatice secventiale pe care le-am probat, de data aceasta am întâlnit timpi de reacţie extrem de scurţi, o exactitate riguroasă a alegerii rapoartelor şi reprize care se schimbă la fix 5.850 de ture, adică exact acolo unde motorul are cuplul maxim, de 440 Nm. Deşi maşina este masivă, de aproape două tone, noul motor V8 impune acestui vehicul un comportament de coupe sport. Acceleraţia de la 0 la 100 km/oră se face în numai 7,3 secunde, ceea ce arată că acest model este gata să facă faţă celor mai multe provocări de pe şosea. Cu toate acestea, grija celor de la Volvo pentru siguranţă s-a tradus într-o limitare a vitezei maxime la 210 km/oră, cifră pe care îţi este foarte uşor să o atingi cu această maşină în spaţiile largi. Pe şosea, chiar şi la viteze mai ridicate, [poza6s]noul Volvo XC 90 V8 are un comportament deosebit. Producătorul suedez a gândit această maşină în funcţie de performanţele sale, astfel că la capitolul stabilitate, frânare, comportament în curbe nu ai ce să-i reproşezi. Direcţia este sigură şi dotată cu un sistem care controlează rigiditatea volanului în funcţie de viteză, pilotul automat nu poate fi cuplat din greşeală de pe volan, şi mai mult, computerul de bord analizează stresul pilotului în funcţie de racţiile sale la volan şi întârzie anumite avertizări care ar putea atrage atenţia acestuia - spre exemplu întarzie apelurile telefonice venite pe sistemul GSM al masinii. Deşi nu am fost obligat să obser comportamentul sistemelor de control al stabilităţii EBD şi antiderapajul ESP, am fost asiguraţi de personalul Volvo că acestea sunt la cel mai inalt nivel. [poza7s]Mai mult, computerul de bord calculează de fiecare dată parametrii de funcţionare ai fiecărei roţi, şi în funcţie de înclinatia vehiculului, a unghiului de bracaj al roţilor faţă, viteza de dum şi condiţiile atmosferice, calculează precis viteza de rotaţie a fiecarei roti, franand sai accelerand acolo unde e cazul, astfel incat maşina sa ramana pe traictorie. XC 90 nu este insă numai o masină sigură, ci aduce cu sine si un confort la standarde aş zice chiar exclusive. Sistemul audio este de cea mai inaltă calitate, cu un 6 CD changer şi 9 boxe. În plus, aerul condiţionat, setabil diferit in faţă şi in spate, este dotat cu un sistem care verifică puritatea aerului, şi in funcţie de aceasta inchide si deschide valvele de admisie, pentru a proteja de noxe ocupanţii maşinii. Nu insist asupra tuturor facilităţilor pe care această maşină le oferă, fiindcă de la un Volvo [poza8s]oricine ştie că acesta oferă şi siguranţă şi confort şi sportivitate. Voi insista însă asupra acelui aspect pe care toată lumea nu îl aşteaptă de la Volvo, şi anume un preţ scăzut. Zic asta fiindcă acest model costă 50.000 de euro CIP, în condiţiile în care avem de a face cu o maşină V8 de 315 CP. Sunt absolut convins că nu veţi mai găsi în România o asemenea ofertă, şi cu acest argument absolut vă doresc de pe acum călătorie plăcută!

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

Masina arata bine! 8-/

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0749 :: 18.67MB