No SSO cookie

DRIVE TEST: Nissan Patrol GR

voteaza
(0/ 0)
DRIVE TEST: Nissan Patrol GR
Prezentari · · 9 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Nissan Patrol GR - un invingator pe teren in lupta cu natura

 
 
[poza1s]Primul lucru pe care trebuie sa il faci pentru a intelege ce este un Nissan Patrol este sa te urci la volan, sa pornesti motorul, apoi sa incerci sa iesi din curtea dealerului Badsi - Nissan (compania care ne-a facilitat acest drive-teste), pe o poarta care pare extrem de mica comparativ cu gabaritul unui Patrol GR. Vei avea o senzatie deosebita in acel moment, fiindca inainte de a te obisnui cu masina, vei avea pentru cateva minute senzatia ca esti soferul celei mai mari masini de pe glob. Acest lucru nu e departe de adevar insa. Pe langa dimensiuni, Patrol GR este unul dintre cele mai apreciate modele de teren ale ultimilor ani, cu o istorie de care nu multe modele de talia lui se pot bucura - ma refer aici la panoplia bogata de premii pe care modelul le-a strans in cariera sa de peste 50 de ani! [poza2s]Vreme de peste jumatate de secol, Nissan Patrol - ajuns acum la a 6-a generatie, a fost un pionier in tehnologia 4x4, constituind de la inceput un model autentic si de incredere. Construit pentru a face fata tuturor tipurilor de teren, campie, desert, deal, munte , in munti, in mine si in locurile cele mai dificile de pe mapamond. A 6-a generatie Patrol aduce cu sine o serie suficient de mare de schimbari pentru a vorbi despre un model nou, care depaseste scara unui facelift conventional. Cu exceptia acoperisului, toate panourile exterioare au fost schimbate. Automobilul are o parte frontala cu linii indraznete, un aspect complet nou al partii din spate si scari laterale noi, integrate, in timp ce modificarile aduse motorului turbo diesel de 3,0 litri ofera acum o putere si un cuplu superioare. Puterea a crescut de la 116 kW la 118 kW (de la 158 CP la 160 CP), in timp ce cuplul a fost marit de la 354 Nm la 380 Nm. [poza3s]Cele mai mari schimbari se gasesc la interior. Desi Patrol ramane in esenta un vehicul off-road rezistent, Nissan a considerat ca nu exista nici un motiv ca utilizatorii sa nu beneficieze de o binemeritata doza de lux chiar daca exploateaza si latura utilitara a vehiculului. Drept rezultat, noul Patrol prezinta un interior complet nou, materiale de o calitate superioara si un plus de confort si de echipamente. Am testat un Patrol in echiparea Elegance, model ce are un pret CIP de 35.000 Euro. Am inceput observatiile din interior si am descoperit ca totul este asezat pentru a darui soferului un confort de exceptie. Scaunele beneficiaza de trei seturi de ajustoare pentru o pozitie cat mai placuta la volan, alaturi de incalzire pentru iarna. Pentru ambianta placuta, noul Patrol aduce in standardul [poza4s]Elegance un Radio 6 CD Changer, cu un sistem de 6 boxe, care se aude suficient de bine, comparativ cu ceea ce am intalnit la alte modele ale concurentei. In privinta spatiului interior, nu e nevoie sa zabovesc prea mult, fiindca Patrol si-a obisnuit de multa vreme clientii cu un confort deosebit, atat pentru locurile din fata cat si pentru cele din spate. Mai mult, varianta GR pe care am testat-o dispune si de un al treile rand de scaune, astfel ca in caz de nevoie, masina poate fi utilizata in conditii decente de 7 pasageri. Odata ruland pe drum, incepi sa descoperi pe rand calitatile dinamice pe care Patrol le pune la dispozitia pilotului. Pe sosea, masina nu se deosebeste esential de oricare alta masina. Servodirectia face masina usor manevrabila, in ciuda [poza5s]dimensiunilor, motorul puternic ii daruieste forta si dinamicitate, iar suspensiile contribuie din plin la anihilarea totala a craterelor de pe drumurile romanesti. Intre punctele mai sensibile am remarcat insa ca frana trebuie apasata mai tare pentru a stopa inertia celor 2,5 tone ale vehiculului, iar reprizele primelor doua viteze sunt relativ scurte ceea ce presupune o utilizare destul de frecventa a schimbatorului de viteze. Pe teren accidentat insa, masina se transforma intr-un off-road de prima mana. Masina are o tinuta imperiala, sigura si eficace. Puntile rigide fata/spate permit o adaptare perfecta a rotilor la terenurile cu grad de dificultate ridicat, in timp ce cursa lunga a suspensiilor si garda la sol generoasa contribuie la capacitatea vehiculului de a urca pe teren stancos. [poza6s]In conditii de rulare obisnuita, indiferent daca este vorba de sosea asfaltata sau macadam, Patrol poate utiliza tractiunea simpla, irijata catre terenul de rulare din spate. In conditii mai grele, cand drumul devine dificil, se poate opta imediat pentru tractiunea integrala. Cuplarea 4X4 se face la modul usor, 4L sau la modul greu 4H, in functie de necesitatile impuse de suprafata. Pentru trasee off-road dificile, dotarea Patrol mai include un sistem de blocare a diferentialului spate, actionat prin intermediul unui comutator a carui amplasare a fost mutata pe consola centrala pentru comoditatea utilizarii si o bara stabilizatoare spate care poate fi decuplata de pe locul conducatorului auto. Daca vehiculul ruleaza cu mai putin de 24 km/h, o simpla apasare[poza7s] a unui buton de pe plansa de bord va decupla bara stabilizatoare spate, permitand vehiculului sa parcurga fara probleme terenul denivelat gratie unei si mai bune articulari a puntii spate. Totusi, pe teren plat, bara stabilizatoare spate ajuta la pastrarea controlului asupra ruliului caroseriei pentru un plus de control si confort la viteze mari. Acest sistem inovator ofera siguranta ca sasiul automobilului Patrol va avea oricand performante maxime. Avand la dispozitie un arsenal atat de bogat, credem nu mai este nevoie sa spunem ca Patrol va iesi intotdeauna invingator in orice confruntare cu orice tip de teren. Spunem doar ca, pana acum, inca nu s-a ivit acea ocazie prin care natura sa castige in fata unui Patrol, iar acest lucru va mai dura o vreme... [poza8s] [poza9s] [poza10d]

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (9)

scris de Anonim

Cea mai buna masina din lume

scris de Anonim

Am condus multe masini in delungul anilor dar PATROLUL este cu totul si cu totul deosebit si cu siguranta alta masina mai fiabila si buna nu o sa mai condc.

scris de Anonim

4L inseamna tractiune 4x4 low speed,in termeni populari cuplat pe greu pentru ca masina ruleaza cu o viteza mica dar cu maximum de putere transmisa la roti,iar 4H inseamna tractiune 4x4 high speed,in termenii populari,cuplat pe usor iar masina ruleaza cu aproape maximum de viteza constructiva prevazuta in cartea tehnica dar cu o mai putina putere transmisa la roti decat in cazul de 4L.La asta se mai poate adauga niste autoblocanti pentru sateliti dar alunecam pe o alta discutie....bafta tuturor

scris de Anonim

sss, tata masinilor de teren e M.Benz G-class ;-) dar nici Nissan Patrol nu e departe :wow:

scris de Anonim

apropo de plasticaraie... am si eu o toyota rav4 2008, n-am treaba cu ea cu exceptia plasticaraielor :-S merge n-am treaba pe teren accidentat dar mi-am pierdus scutu de cateva ori pe noroi cu pietre. acuma vreau s-o vand sa imi iau un patrol care consider eu ca ii tata masinilor de teren ;-)

scris de Anonim

Patrol , G.... si cam atat. Restul e o armata de plastice reciclabile, inclusiv Toyota care mai au putin si inventeaza motorul fabricat integral din plastic.

scris de Anonim

patrol este unul singur. si mercedes g. singurele masini scoase de fabrica cu optiuni de teren standard. dupa ele urmeaza .... pleava

scris de Anonim

depinde la lada si la land este invers

scris de Anonim

"Cuplarea 4X4 se face la modul usor, 4L sau la modul greu 4H, in functie de necesitatile impuse de suprafata."(bre nenea , stiam ca 4L e greu si 4H usor , pentru toate masiniile...sau Patrol e mai special ?...atentie la scris !)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.0557 :: 17.77MB