No SSO cookie

COMPARATII: Vel Satis vs. Audi A6

voteaza
(0/ 0)
COMPARATII: Vel Satis vs. Audi A6
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Vel Satis vs. Audi A6

 
 
Iubitorii maşinilor de lux au acum ocazia să vadă şi eventual chiar să aleagă între două maşini complet diferite, ambele modele putându-se încadra în linia limuzinelor din clasa premium.
[poza1s]Deoarece modelul Renault Vel Satis şi-a făcut deja intrarea pe piaţa românească, ce-i drept cu o întârziere de vreo doi ani faţă de lansarea oficială, şi acest model corespunde ca echipare şi confort unor modele precum BMW Serie 5 si Audi A6, am considerat că o comparaţie intre automobilul franţuzesc şi clasicul A6 german nu ar fi în nici un caz de prisos.
Vel Satis, este o limuzină care rupe linia formelor tradiţionale în segmentul maşinilor de lux. Modelul disponibil pe piaţa internă este dotat cu un motor de 3,5 litri V6 benzină, care dezvoltă 245 CP. Preţul fără taxe al unui Vel Satis este de 32.075 euro fără taxe.
[poza2s]În ceea ce priveşte Audi A6, această limuzină a dobândit deja un nume în clasa din care face parte şi a căpătat deja numeroase simpatii în rândul clienţilor. Pe piaţa românească sunt disponibile 22 de variante ale acestui model, cu motorizări pe benzină şi motorină, cu capacităţi între 1,8 litri şi 4,2 litri, cu puteri cuprinse între 130 şi 300 CP.
Sub aspectul preţului, cele mai apropiate de preţul modelului Vel Satis sunt patru dintre variantele A6, două alimentată cu benzină şi două Diesel. Dacă excludem variantele pe motorină, la valori apropiate de costul maşinii de fabricaţie franceză rămân A6 3.0, de 220 CP, care are un preţ fără taxe de 32.409 euro şi A6 2,4 quattro Tiptronic, de 33.648 euro.
[poza3d]În privinţa dimensiunilor, modelul francez este şi mai lung şi mai lat şi mai înalt faţă de oponentul său german, lucru care face pe orice cumpărător să întrevadă un spaţiu interior mult mai generos pentru modelul Vel Satis.
Sub aspect exterior, cele două maşini diferă substanţial. Vel Satis are un design complet nou, nonconformist, cu elemente futuriste. În principiu acest model te faci să-ţi întorci privirea în primul rând fiindca arată altfel decât maşinile de lux văzute până acum.
[poza4d]A6 păstrează linia clasică a limuzinelor de lux, însă producătorul german a căutat să confere imaginii o ţinută mai sportivă, dinamică şi care sugerează agilitatea. Acest fapt devine mai evident atunci cînd sunt testate calităţile motorului.
Vel Satis oferă, pe lîngă cei 245 CP, un motor silenţios, cu 3 decibeli mai puţin faţă de limita de 74 decibeli aflată în vigoare, care are un cuplu maxim de 330 Nm la 3.600 turaţii/min. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze automată secvenţială în 4+1 trepte ”Proactive”.
[poza5s]Deşi motorul lui A6 este mai mic şi are o putere mai scăzută cu 25 CP, performanţele sale sunt comparabile cu cele ale lui Vel Satis. Cuplul maxim oferit de proiectanţii germani este de 300 Nm la 3.200 rot/min, ceea ce face ca acest model să aibă o ţinută sport, mai evidentă faţă de maşina franceză. De asemenea şi consumul modelului A6 este un pic mai redus faţă de Vel Satis.
În privinţa dotărilor standard, Vel Satis este echipat cu ABS, cuplat la un repartitor electronic EBV, ESP – control dinamic al traiectoriei, ASR – sistem antipatinaj. Asemănător, Audi A6 dispune de ABS dotat cu EDS – diferenţial autoblocabil electronic şi ESP.
[poza6s]La celelalte echipamente se văd însă anumite diferenţe. De exemplu, Audi dispune de un radiocasetofon Chorus cu o boxe, de 120 W, în timp ce Vel Satis are în dotare un sistem audio Grand Auditorium, cu radio şi magazie pentru 6 CD-uri, cu 4 boxe de 40W fiecare. Instalaţia de climatizare a modelului german permite reglarea separată a temperaturii pentru şofer şi pentru pasagerul din dreapta, în timp ce la maşina franceză climatizarea permite ajustarea separată a temperaturii pentru partea din faţă şi cea din spate a maşinii.
Ca sistem antifurt, Vel Satis dispune de cardul Renault care permite ponirea, în tim ce Audi A6 are sistem antifurt fără instalaţie de alarmă separată, cu cod integrat în cheia originală a maşinii.
Cu toate că aceste modele au un preţ asemănător, Vel Satis se distinge faţă de A6 prin câteva elemente în plus, precum senzor de ploaie, senzor de luminozitate care aprinde automat farurile, asistenţă sonoră la parcarea cu spatele, frână de mână automată, care se activează automat la parcare sau prin intermediul unui buton în pantă, scaune faţă activate electric, cu memorator, precum şi un interior cu tapiţerie din piele şi inserţii din lemn de arţar.
[poza8s] [poza7d]
Model VEL SATIS AUDI A6
Cilindree (cc) 3498 2.998
Numar cilindrii 6 6
Numar supape 24 30
Raport compresie 10.3:1 10.5:1
Putere maxima CP DIN tr/min 245/6000 220
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 330/3600 300/3200
Tip injectie multipunct secventiala multipunct secventiala
Carburant benzina fara plumb benzina fara plumb
Suspensii fata tip Mac-Pherson cu resort elicoidal tip Mac-Pherson cu resort elicoidal
Suspensii spate multibrate tip "Trigon" tip Mac-Pherson
Cutie de viteze automata 4+1 trepte manuala 6 trepte
Transmisie 4X2 4X2
Capacitate rezervor 80 70
Viteza maxima km/h 235 238
0-100 km/h (sec) 8,3 7,8
Directie asistata standard standard
ESP standard standard
Diametru bracaj 11,3 11
Consum urban l/100km 16,8 16
Consum extraurban 8,5 8,6
Consum mixt 11,5 11,3
Frane fata discuri ventilate discuri ventilate
Frane spate discuri pline discuri pline
ABS+AFU standard standard
Lungime (mm) 4860 4796
Latime 1860 1810
Inaltime 1577 1452

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2101 :: 22.17MB