240 kW/ 326 CP si 760 Nm – Audi prezinta cu
mandrie cel mai puternic SUV diesel de pe piata. Motorul cu opt
cilindri foloseste injectie directa de motorina common-rail si
injectoare piezo. Tehnologia
moderna permite pe langa performantele de top si o eficienta deosebita:
propulsorul 4.2 TDI consuma in medie doar 11,1 litri de motorina pentru
100 km.
Audi Q7 plaseaza puterea concentrata a noului V8 TDI, un motor cu o
capacitate cilindrica de 4,2 litri, intr-un vehicul ce impresioneaza
prin versatilitate si sportivitate. Inca de la debut, modelul Q7 a impus noi standarde in domeniu. Acum, datorita motorului 4.2 TDI, stacheta este ridicata si mai sus.
Sub capota noului Audi Q7 4.2 TDI se afla cel mai puternic motor diesel
pe care Audi il produce in acest moment. Acest motor V8 cu capacitatea
cilindrica de 4,2 litri dezvolta o putere maxima de 240 kW/ 326 CP si
un cuplu maxim de 760 Nm, atins intre 1.800 si 2.500 rpm. Cel mai
puternic SUV din segment are abilitatile unei masini sport. Audi Q7
accelereaza de la 0 la 100 km/h in 6,4 secunde si atinge o viteza
maxima de 236 km/h. Aceste cifre sunt deja noul etalon in segmentul de
piata vizat de Q7.
Audi Q7 4.2 TDI transmite puterea catre tractiunea integrala quattro
prin intermediul unei cutii de viteza cu sase trepte tiptronic.
Sistemul quattro transmite forta de propulsie 40% catre puntea fata si
60% catre cea din spate. Suspensia pneumatica adaptiva reprezinta o
dotare standard pentru acest model si ofera confortul clasei lux
imbinat cu o tinuta de drum sportiva.
Audi Q7 4.2 TDI este in top si datorita listei impresionante de dotari.
Designul interior cu finisari in piele adauga un sentiment nobil.
Hayonul este complet automat, ceea ce usureaza accesul la portbagaj. In
plus, sistemul Audi lane assist il avertizeaza pe conducator la
schimbarea benzilor neintentionata, din greseala sau oboseala prin
vibratia volanului.
Motorul: putere concentrata
Ca toate motoarele disponibile pe modelul Audi Q7, propulsorul cu 8
cilindri provine din noua familie de motoare Audi cu cilindri dispusi
in V. Cu o capacitate cilindrica de 4.134 cmc, noul TDI foloseste
transmisia prin lant amplasata pe latura cu cutia de viteze pentru
actionarea celor patru axe cu came. Unghiul dintre cele doua bancuri de
cilindri este de 90 grade iar spatiul dintre cilindri este de 90 mm,
lungimea totala fiind de doar 520 mm. Blocul motor este turnat din
aliajul de ultima generatie fier-grafit vermicular. Datorita acestui
aliaj, motorul cantareste doar 257 kg.
Motorul V8 TDI este o capodopera inginereasca. Cel mai bun exemplu
este: arborele cotit este turnat din aliaj de otel cu crom-molibden,
iar cilindrii sunt din aluminiu. Axul cu came cu frecare redusa
actioneaza cele 32 de supape, in timp ce admisia de aer este controlata
electronic.
Doua turbocompresoare cu geometrie variabila asigura cuplu inca de la
turatii joase. Intercoolere de dimensiuni mari asigura reducerea
temperaturii aerului compresat. Sistemul de injectie directa common
rail foloseste injectoare compacte de tip piezo, care sunt extrem de
precise si isi pot schimba rapid secventa. Aceste injectoare sunt
capabile sa faca cinci secvente de injectare per ciclu.
TDI-ul de 4,2 litri dezvolta 240 kW/ 326 CP la 3.750 rpm. Intre 1.800
si 2.500 rpm, arborele cotit primeste impresionantul cuplu de 760 Nm.
Acest puternic motor diesel ofera modelului Audi Q7 performantele unei
masini sport. SUV-ul premium accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar
6,4 secunde si poate atinge o viteza de top de 236 km/h.
Tinuta de drum: caracter dinamic
Audi Q7 4.2 TDI este echipat standard cu cutia de viteze tiptronic cu
sase trepte. Programul electronic DSP (dynamic shift program)
controleaza schimbarile de treapta adaptandu-se la stilul de condus al
celui de la volan si la caracteristicile drumului. Programul sport este
adaptat stilului dinamic de condus. Conducatorul poate interveni in
orice moment, fie prin intermediul schimbatorului de viteze, fie prin
intermediul clapetelor optionale plasate pe volan. Cutia de viteze
tiptronic care echipeaza Q7 a fost gandita de la bun inceput pentru a
suporta valori ridicate ale cuplului motor si nu a necesitat modificari
pentru a fi asociata cu propulsorul V8 diesel.
La fel ca toate modele Audi Q7, versiunea 4.2 TDI are un diferential
central autoblocant, care transmite cuplul in mod dinamic. In mod
normal, puterea este transmisa 40:60 catre puntea fata si spate. Daca
este nevoie, cuplul poate varia intre cele doua punti in functie de
nivelul de aderenta inregistrat la roata, astfel incat tractiunea
optima este asigurata in orice moment. Acesta tehnologie quattro
ultramoderna asigura caracteristici ultra-sportive caracteristice unui
automobil cu tractiune spate, agilitate exceptionala si directie
precisa si neinfluentata.
Tren de rulare: performante sportive
Trenul de rulare al modelului Audi Q7 4.2 TDI poate face fata oricarei
provocari. Indiferent daca are de infruntat teren accidentat sau
ruleaza pe sosea, confortul si siguranta sunt la cele mai inalte
standarde. Suspensia pneumatica adaptiva reprezinta o dotare standard
si completeaza caracterul deosebit al tinutei de drum. Combinatia
dintre suspensia pneumatica si amortizarea controlata electronic se
traduce printr-un compromis perfect intre sportivitate si confort.
Conducatorul unui Audi Q7 4.2 TDI poate alege unul dintre cele trei
moduri ale suspensiei pneumatice, de la sport la confort. In plus,
sistemul permite cinci reglaje ale garzii la sol. Inaltimea maxima este
205 mm (modul off-road), suficient pentru teren accidentat. Partea din
spate poate fi coborata cu 71 mm pentru o incarcare facila.
Trenul de rulare este caracterizat de tehnologia sofisticata. Toate
cele patru roti sunt montate independent, pe brate duble. Aproape toate
elementele suspensiei sunt fabricate din aluminiu. Directia asistata
este precisa si ofera un raspuns excelent. Audi Q7 4.2 TDI ruleaza pe
jante de aliaj de 18 inch, dotate cu anvelope 255/55. In spatele
rotilor, cele patru discuri de frana ventilate au dimensiuni generoase:
350 mm in fata si 358 mm in spate. Etrierele fata folosesc sase
pistoane, la fel ca la masinile sportive de top.
Echipare: lux inteligent
Finisarea interioara in piele este o dotare standard pentru Audi Q7 4.2
TDI. Include insertii din trei tipuri de lemn sau aluminiu si tapiterie
din piele Cricket. Scaunele fata sunt incalzite electric in standard.
Computerul de bord, sistemul de pilot automat si volanul
multifunctional sunt elemente care sporesc confortul celui de la volan.
Sistemul MMI basic este si el prezent ca dotare de baza. Un element
practic este hayonul electric, al carui unghi de deschidere poate fi
programat.
O lista intreaga de sisteme de asistare fac performantul SUV Audi mai sigur ca niciodata.
O noua tehnologie care debuteaza pe Audi Q7 4.2 TDI este Audi lane
assist. Aceasta informeaza soferul daca banda este parasita din
neatentie sau oboseala de la 65 km/h in sus. Daca sistemul este activat
si soferul nu a semnalizat intentia de a parasi banda, sistemul
alerteaza prin vibrarea volanului (disponibil doar cu volanul
multifunctional cu patru spite).
Optional, Audi ofera sistemul de pilot automat adaptiv, care poate
pastra distanta fata de automobilul din fata prin intermediul unui
radar. La cerere se poate asocia cu sistemul “braking guard” de
asistare a franarii.
„Audi side assist system” avertizeaza conducatorul, la schimbarea
benzilor, despre existenta unui obstacol in unghiul mort al oglinzilor
retrovizoare. Sistemul de parcare foloseste o camera video pentru a
face parcarile cu spatele mult mai usoare.
O serie lunga de dotari optionale este disponibila pentru a personaliza
liniile exterioare si spatiosul interior al modelului Audi Q7: jante de
21 inch, plafonul panoramic din sticla sau sistemul de sine pentru
portbagajul de 2.035 litri. Sistemul de climatizare „deluxe” este o
dotare standard. Ca toate modele Q7, versiunea 4.2 TDI poate fi
comandata cu 5, 6 sau 7 locuri. O versiune cu 4 locuri va fi
disponibila ulterior.
Audi Q7 4.2 TDI va fi disponibil la vanzare incepand cu vara viitoare.
Deja un succes pe Audi A8!
Cel mai puternic motor diesel produs de Audi nu este prezent in
premiera pe modelul Q7. Fiabilitatea, puterea si rafinamentul acestuia
au fost deja testate pe limuzina de lux Audi A8, pe care 4.2 TDI o
echipeaza de aproape doi ani. Cu ajutorul excelentului propulsor, Audi
A8 a devenit cea mai rapida limuzina de lux din lume, reusind sa ajunga
la 100 km/h de la plecarea de pe loc in numai 5,9 secunde. Viteza
maxima a navei-amiral de la Audi este limitata electronic la 250 km/h,
iar consumul de carburant este de-a dreptul excelent: doar 9,4
litri/100 km! Pe langa aceste calitati dinamice, noul grup
motopropulsor afiseaza un rafinament superior oricarei masina din clasa
de lux si innobileaza A8 4.2 TDI quattro, transformandu-l in limuzina
perfecta pentru calatoriile pe distante lungi. Audi A8 4.2 TDI quattro
este echipat standard cu un filtru diesel de particule, care
functioneaza fara aditivi si prelungeste in consecinta durata de viata
a autovehiculului fara a necesita intretinere. In Romania, pretul de
pornire pentru cea mai rapida limuzina de lux din lume, echipata cu
excelentul motor diesel V8 de 4,2 litri, este de 71.556 euro, fara TVA.
scris de Anonim 10 February 2010 22:02
acest vehicul nu e tot cde mi-as dori de la o masina dezavantaje: -consum mare(specific autot. cu peste 2.5 capacitate cilindrica ) -taxe si implzite foarte mari _sta prost la capitolul viteza maxima -datorita greutatii mari pe care o are,virajele vor fi greoaie datorita fortei cdentrifugi. etc
scris de Anonim 18 September 2009 22:48
uitativa la caracteristicile noului x6 m si dupa mai vorbim :))
scris de Anonim 5 September 2008 14:53
e deja vechi:D
scris de Anonim 18 April 2008 18:37
Vreau Si Eu de asta :lol: :lol:
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!