No SSO cookie

BMW X5 M si BMW X6 M

voteaza
(0/ 0)
BMW X5 M si BMW X6 M
Prezentari · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Va prezentam detaliile legate de noile BMW X5 M si BMW X6 M.

 
 

Salonul Auto de la New York a fost scena unei premiere absolute atat pentru seria de modele BMW M, cat si in segmentul modelelor BMW X: BMW X5 M si BMW X6 M sunt primele modele cu tractiune integrala care ofera performanta suprema, calitati dinamice, designul sportiv si calitatea premium specifice unui automobil BMW M.

 

Dupa ce si-au facut debutul mondial in luna aprilie, cele doua modele sunt asteptate in Romania pana la sfarsitul acestui an.
Ambele modele sunt propulsate de nou dezvoltatul motor V8 ce furnizeaza 408 kW/555 cp la o turatie de 6.000 rpm si o capacitate cilindrica de 4.395 cmc. Noul motor M TwinPower Turbo este primul propulsor din lume cu o galerie de evacuare comuna pentru cele doua randuri de cilindri si care dispune de tehnologia Twin Scroll Twin Turbo.
Sistemul inteligent de tractiune integrala xDrive oferit de BMW este adaptat perfect la caracteristicile specifice de putere si performante ale modelelor BMW X5 M si BMW X6 M, iar Dynamic Performance Control (Controlul Dinamic al Performantelor) este disponibil standard la ambele modele. Prin interactiunea cu suspensia M speciala a masinilor, inclusiv Adaptive Drive si noua servodirectie Servotronic, acest sistem asigura un comportament atat de caracteristic pentru un model BMW M, in care se combina stabilitatea unica si calitatile de directie controlata cu precizie pana la cel mai inalt nivel al dinamicii.
BMW X5 M si BMW X6 M stabilesc noi standarde in acest segment al modelelor de inalta performanta in ceea ce priveste acceleratia, dinamica, comportamentul directiei, puterea de franare si eficienta. Ambele modele accelereaza pana la 100 km/h, cu start de pe loc, in 4,7 secunde si se remarcaca prin cuplul maxim de 680 Nm disponibil pe o plaja de turatii cuprinsa intre 1.500 si 5.650 rpm.

 

Design: caracteristici specifice unui BMW M pentru dinamica si exclusivitate
Potentialul cu adevarat remarcabil al ambelor modele reiese clar prin design, prin elemente comune pentru ambele modele care denota performanta suprema pe sosele, cum partea frontala cu prizele de aer de mari dimensiuni.

Capota comprtimentului motor, spoilerul fata si grafica farurilor, transferata de la BMW, X6 sunt identice in ambele cazuri. Pe de alta parte, proportiile celor doua automobile difera in mod clar – de la versatilitatea BMW X5 M Sports Activity Vehicle, la dinamismul BMW X6 M d Sports Activity Coupé.
Atat BMW X5 M, cat si BMW X6 M prezinta clapete speciale de reglare a fluxului de aer in prizele din panourile lateral frontale, adaptate fiecarui model, precum si jante de 20 de toli, din aliaj ultrausor, cu design individualizat.
De asemenea, elemente distinctive, atat de specifica modelelor BMW M, sunt prezente si in partea din spate, ceea ce confirma in ambele cazuri dinamismul remarcabil al fiecarui model: spoilerul spate de la BMW X6 M  arata o prezenta puternica, in timp ce teava de esapament dubla, incadrata in ambele cazuri de spoilerul spate, reprezinta o alta caracteristica specifica BMW M.
Comparativ cu versiunile "obisnuite" BMW X5 si BMW X6, proportia suprafetelor negre, de plastic, din jurul sectiunii inferioare a caroseriei este redusa la ambele modele, ceea ce confera o accentuare suplimentara a orientarii catre sosele pe care o au modelele BMW X5 M si BMW X6 M. in mod special, elementele caroseriei, care indeplinesc functiile importante in ceea ce priveste aerodinamica si curgerea aerului de racire, sunt accentuate clar la ambele modele.
Pe langa toate aceste caracteristici  de design comune, fiecare dintre aceste automobile sport, superperformante si cu tractiune integrala, se evidentiaza categoric drept un model unic in felul sau: BMW X5 M impresioneaza, inca de la prima intalnire, prin puterea superioara si prin exclusivitate, in timp ce BMW X6 M, prin designul sau unic, trimite cu gandul la dinamica fascinanta si la sportivitate.

 

M TwinPower Turbo: premiera tehnologiei

 

Twin Scroll Twin Turbo, cu galerie de evacuare comuna pentru cele doua randuri de cilindri.
Puterea si performanta specifice unui model BMW M sunt livrate de un nou propulsor - atat la BMW X5 M, cat si la BMW X6 M - care functioneaza dupa un principiu inovativ de design si constructie: noul M TwinPower Turbo cu tehnologie Twin Scroll Twin Turbo si galerie de evacuare care se extinde de-a lungul ambelor randuri de cilindri - concept patentat de BMW - ofera reactie deosebit de rapida si spontaneitate, crestere lineara a puterii motorului si o curba de cuplu neobisnuit de constanta.
Cele doua turbocompresoare sunt pozitionate impreuna cu convertorii catalitici in sectiunea V dintre cele doua randuri de cilindri. in acest caz, pozitia galeriilor de admisie, respectiv de evacuare contribuie la reducerea lungimii galeriilor si mareste sectiunea de intersectare a acestora, reducand seminificativ pierderile de presiune la evacuare.
Cu un nivel maxim al presiunii de 1,5 bar, utilizarea tehnologiei Twin Scroll Twin Turbo cu evacuarea dispusa intre randurile de cilindri duce la o efcienta fara precedent a turbocompresiei.
Raspunsul direct al acceleratiei si forta de tractiune cu adevarat exceptionala, pe care motoul o ofera inca de la turatii reduse si care continua constant pana la cel mai inalt nivel de sarcina, caracterizeaza noul M TwinPower Turbo creat de BMW M GmbH. Reflectand puterea superioara a motorului, propulsorul V8 dispune de un sistem de racire dezvoltat special pentru cele doua modele noi.
Noul M TwinPower Turbo dezvolta puterea si performantele remarcabile cu o eficienta exceptionala. Alaturi de High Precision Injection (injectia directa de mare presiune), atat BMW X5 M, cat si BMW X6 M sunt echipate cu o gama larga de tehnologii din cadrul programului BMW EfficientDynamics. Pe langa Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei franelor), acestea includ control la comanda al pompei electrice de combustibil, compresor decuplabil pentru aer conditionat, precum si livrare controlata a volumului fluidului hidraulic de la sistemul antiruliu care poate si el sa opereze numai la comanda.
Ambele modele ofera un consum mediu de combustibil, in ciclul de testare UE, de 13,9 litri/ 100 kilometri. Nivelul emisiilor CO2 este de 325 grame per kilometru. in acelasi timp motorul indeplineste toate cerintele standardului LEV II din SUA, precum si cele EU5 din Europa.

 

Transmisie automata M Sport cu levier de selectare eletronica a vitezelor si clapete de schimbare pe volan.

 

Prezenta pentru prima data pe un model BMW M, transmisia automata cu sase trepte sublinieaza caracterul de inalta performanta al modelelor BMW X5 M si BMW X6 M. Aceasta este caracterizata prin schimbarea spontana a vitezelor, prin conexiunea directa cu motorul si prin standardul ridicat de confort la trecerea dintr-o treapta intr-alta. Nou transmisie automata M Sport este controlata de un levier de schimbare electronica a vitezelor, dispus pe consola centrala si care ofera conducatorului alaturi de modul D si modurile S si M pentru o schimbare si mai sportiva a treptelor de viteza. Clapetele de aluminiu dispuse pe volan sunt o alta carcateristica exclusiva pentru BMW M.
In modul M, treapta in angrenaj este mentinuta in pozitie pana la turatia maxima a motorului cu scopul de a oferi conducatorului controlul optim asupra automobilului chiar si in cele mai dinamice conditii. O alta optiune a modului M este activarea functiei Launch Control care permite conducatorului sa accelereze, la plecarea dupa loc, cu performante maxime: prin apasarea pedalei de acceleratie pana la podea, transmisia automata M Sport schimba vitezele automat la momentul ideal si cu un control optim al patinarii rotilor. Un radiator de ulei, din aluminiu - o alta caracteristica exclusiva pentru BMW M , cu o structura speciala a suprafetei, striata, garanteaza o racire optima in orice moment, chiar si in cazul celui mai sportiv stil de condus.

 

BMW xDrive si Dynamic Performance Control cu reglaj special pentru o dinamica optima.

Succesul remarcabil al tehnologiei BMW xDrive este bazat pe faptul ca sistemul nu doar imbunatateste tractiunea pe teren accidentat, ci imbunatateste si dinamica pe sosea. Controlata electronic, distributia varibila a puterii catre axul fata si cel spate previne, inca din faza incipienta, chiar si cea mai mica tendinta de cacrater subvirator sau supravirator, inainte ca DSC (Dynamic Stability Control/ Controlul Dinamic al Stabilitatii) sa fie nevoit sa actioneze.
Dynamic Performance Control (Controlul Dinamic al Performantelor), prezent in permiera la BMW X6, ete disponibil acum si la BMW X5 M si BMW X6 M. Asigurand distributia varibila a cuplului pe puntea spate intre cele doua roti, precizia directiei si stabilitatea la orice viteza sunt semnificativ imbunatatite, iar interventia DSC este minimizata.
Pentru BMW X5 M si BMW X6 M, potentialul celor doua sisteme este din nou utilizat intr-un stil caracteristic BMW M; conducatorul are posibilitatea de a activa modul M Dynamic (MDM) prin intermediul butonului DSC de pe consola centrala. Acesta creste pragul de interventie DSC pentru mai multa libertate de condus si asigura un comportament al directiei specific pentru BMW M prin schimbarea caracteristicilor de control ale xDrive catre rotile spate si prin interactionarea cu Dynamic Performance Control.
In consecinta, MDM permite viteze maxime in viraje si pe drumurile de munte, cu o interventie foarte tarzie a sistemului de control al stabilitatii. De aceea, chiar si la sarcina maxima in apex, automobilul urmeaza directia cu o precizie uluitoare si asigura o viteza ridicata la iesirea din viraj. De asemenea modul DSC-Off poate fi activat complet la atingerea unui buton.

 

Suspensia speciala M cu Adaptive Drive disponibila standard.

 

Suspensia dezvoltata special pentru BMW X5 M si BMW X6 M, cu ax fata cu dublu brat de control al ecartamentului si ax spate Integral IV, ofera o elastocinetica specifica modelelor M gratie suportului mai rigid pentru bratul de control al ecartamentului si a suportului pentru bratul hidraulic la trenul fata, respectiv suportului mai rigid al axului spate.
Ambele modele dispun in dotare standard de suspensie pneumatica ce ofera reglaj automat de nivel pentru puntea spate, precum si Adaptive Drive cu amortizoare controlate electronic (EDC) si stabilitate activa antiruliu. Versiunea speciala de Adaptive Drive, conceputa pentru a indeplini cerintele BMW M, ccoboara garda la sol cu 10 milimetri fata de versiunile "obisnuite" BMW X5 si BMW X6 si incorporeaza arcuri de sustinere mai rigide si control al amortizoarelor cu conexiune ranforsata la caroserie.
Directa speciala Servotronic, dezvoltata pentru BMW X5 M si BMW X6 M, ofera o asistenta individuala a directiei adaptata la viteza de deplasare a masinii. Aceasta permite manevre confortabile la parcare, cu forta redusa de operare, precum si un raspuns exact si un standard ridicat al preciziei de directie la viteze ridicate.
Gradul fortei de asistare este definit de doua harti de control. Pe langa configuratia standard, conducatorul are posibilitatea, prin intermediul EDC, respectiv al butonului M Drive, sa comute in modul Sport, ceea ce activeaza un mod de functionare pentru un condus mult mai dinamic.
Prin schimbarea din modul Normal in cel Sport, sistemul modifica nu numai harta de control a directiei Servotronic, ci si reglajele amortizoarelor, iar conexiunea acestora la caroseriea autmobilului este ranforsata semnificativ in modul Sport. in combinatie cu stabilitatea antiruliu, aceasta permite un standard deosebit de ridicat  de dinamism in viraje.
Sistemul ultraperformant de frane garanteaza o forta deosebita de oprire si o rezistenta ridicata la patinare in absolut orice conditii. Franele vin echipate cu etriere cu patru pistoane fixe la axul fata si cu etriere oscilante in spate, combinate in fiecare caz cu discuri de frana ventilate la interior.
BMW X5 M si BMW X6 M sunt singurele automobile din segmentele lor care vin echipate standard cu pneuri de dimensiuni diferite pe trenul fata si cel spate, folosind numai jante de 20 de toli, din aliaj ultrausor. Alegerea cauciurilor 275/40 R 20 pentru fata, respectiv 315/35 R 20 in spate este un alt rezultat al acestor caracteristici speciale de reglaj al ambelor modele, cu o accentuare a puterii pe rotile spate.

 

Performante dinamice in functie de optiunea conducatorului si disponibile la atingerea unui buton: butonul M Drive pe volan.

 

Pe langa modul DSC si reglajul specific al amortizoarelor si al directiei, conducatorul are posibilitatea de a configura si setarea transmisiei modelelor BMW X5 M si BMW X6 M in functie de cerintele sale personale. Prin activarea modului Power, care influenteaza atat controlul motorului, cat si pe cel al transmisiei, conducatorul are posibilitatea de a opta intre programele Sport si Efficiency.
Programul Sport permite un dozaj exact al puterii motorului chiar si in cele mai dinamice conditii de condus, asigurand o crestere liniara a puterii livrate.
in schimb, programul Efficiency schimba vitezele la turatii joase nu numai pentru a reduce semnificativ consumul de combustibil in situatia de condus practic, ci si pentru a permite un stil relaxat de condus. De aceea, rezultatul este o combinatie ideala a condusului eficient si a calitatilor dinamice supreme.
in meniul M Drive, conducatorul are posibilitatea sa configureze atat modul Power si reglajul DSC si EDC, combinatia de setari alese oferind reglajul optim in orice situatie. De asemenea, cel de la volan are posibilitatea de a salva setarea favorita si ulterior sa o restabileasca in orice moment prin simpla apasare a butonului M Drive aflat pe volan.
Meniul M Drive este o alta caracteristica speficifica modelelor M care completeaza functiile masinii: infotainment, navigatie, aer conditionat si comunicare, care sunt de asemenea controlate prin sistemul BMW iDrive. Atat BMW X5 M, cat si BMW X6 M sunt echipate cu cea mai noua generatie iDrive si, optional, pot dispune de Head-Up Display, o alta caracteristica unica pentru modelele BMW M. Aceasta functie permite conducatorului sa varieze tipul datelor proiectate pe parbriz in conformitate cu meniul M Drive.

 

Cockpit specific M si sisteme sofisticate de asistare a conducatorului pentru o si mai mare suprematie la volan.

 

Filozofia specifica BMW M se regaseste si in designul si in configurarea spatiului interior: ambele automobile superperformante, cu tractiune integrala, vin echipate cu un cockpit M special, cu panoul de instrumente ce dispune de o zona rosie variabila la turometru, afisaj specific al functiilor si iluminare alba. Atat BMW X5 M, cat si BMW X6 M sunt dotate cu scaune M si cu volan M imbracat in piele.
Sistemele inovatoare de asistenta se regasesc in echiparea standard, de exemplu tempomat cu functie de franare. Gama larga de optionale include sisteme precum faruri adaptive si asistenta pentru faza lunga.
Prin suplimentarea BMW Park Distance Control disponibil standard, asa cum era firesc, exista si o camera optionala amplasata in spate, care include si propria ei functie speciala Top View.

 

Gama larga de echipamente standard include reglaj electric al scaunelor - completat de functia de memorare - si incalzire a scaunelor fata, aer conditionat automat cu doua zone, piele Merino, sistem audio HiFi cu 12 difuzoare si amplificator de 230 watt, echipare M de baza, sprijin M pentru picior, echipare interioara in Aluminiu Shadow pentru ambele modele, precum si panou de instrumente BMW Individual finisat in piele. Caracteristicile optionle de confort disponibile atat la BMW X5 M, cat si la BMW X6 M includ sistem de navigatie Professional, aer conditionat automat cu patru zone, ventilatie activa a scaunelor, tapiterie din piele Merino, plafon panoramic din sticla la BMW X5 M si plafon din sticla, operat electric, la BMW X6 M, precum si sistem audio BMW Individual High End.

 

Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1187 :: 19.79MB